KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
   1993/április
KRÓNIKA
• Peternák Miklós: Magánvíziók Japán videóantológia
• N. N.: Mediawave ’93 Győr
• N. N.: A Filmvilág-klubban
• N. N.: Kedves Olvasóink!
FILMSZEMLE
• Schubert Gusztáv: Éj anyánk Filmszemle után
• Turcsányi Sándor: A vörös, a fekete meg a kék A fiatal magyar film
• Sipos Júlia: Egymásra nézve Nemzedéki beszélgetések
• Báron György: Tükröm, tükröm... Dokumentumfilm
• Dárdai Zsuzsa: Az ózdi dosszié Beszélgetés Almási Tamással
KRITIKA
• György Péter: A szemüveg komédiája Anna filmje
• Hirsch Tibor: A mosodás Minarik Csodaországban Hoppá
• Bakács Tibor Settenkedő: A hely szelleme Blue Box
• Gelencsér Gábor: Ideiglenes vadászmezők Indián tél

• Trosin Alekszandr: Oroszországból, Szerelemmel avagy Isten hozta a véres vurstliban Moszkvai moziban
• Földényi F. László: Angol melankólia Terence Davies
• Kozma György: A légy és a mézespohár Greenaway kisfilmjei
KRITIKA
• Takács Ferenc: Az élősdiség dicsérete Orlando
TELEVÍZÓ
• Bóna László: Dallas-univerzum A történetmondás mágiája
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Egy asszony illata
• Turcsányi Sándor: Az utolsó mohikán
• Barotányi Zoltán: Trespass
• Turcsányi Sándor: Öböl-akció
• Sneé Péter: Mondvacsinált hős
• Tamás Amaryllis: Több, mint testőr
• Sneé Péter: Ruby
• Sárközi Dezső: Úszó erőd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Több, mint testőr

Tamás Amaryllis

Rachel Marron (Whitney Houston) körülrajongott sztár, gyermekien érzékeny, sebezhető nő, tökéletes illuzionista. Miközben az amerikai populáris kultúra ikonjaként vonzza-taszítja hódolóit, majdnem áldozatává válik a maffiával összefonódott szórakoztatóipar átláthatatlan politikai manővereinek. Kevin Costner Robin Hood-imázsát erősíti a volt titkosügynök józan-higgadt figurájával, a belül örök vigyázban álló személyi testőr egy korábbi világ lovagjaként, értetlenül szemléli Hollywood beltenyészetét, s benne a „gyönyörű gyermeket”, az elbűvölő, szeszélyes énekesszínész-csillagot. A kissé cinikus, titokzatos, puritán Frank maga is megpörkölődik, amikor felfedezi a míves mesterkéltség, a lelkes szertelenség mélyén rejtőző bravúros, lélekből építkező színpadi előadót. Mindketten erőltetett elszigeteltségben élnek hivatásuk legjobbjaiként. Mint két fegyelmezett talentumos katona, egyszerre próbálják megőrizni civil lényük természetességét, – s betartani a show business és a politika machovilágának gyilkos törvényeit.

Meglepően amatőr színielőadásban vonulnak föl a kulisszatitkokat „feszegető” érzelmes történet kötelező mellékszereplői: az „elnyomott” nővér, a háttérben settenkedő, viszolyogtató habitusú gyilkos, az izomagy, a számító menedzser, a gátlástalan újságíró, a becsületben megőszült öreg zsaru. A Houston-rajongók a film egyik fülbemászó dalával adhatnak hangot csalódottságuknak: „Mi történik az összetört szívekkel?”


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1993/04 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1246