KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/március
ROCK-LEGENDÁK
• Géczi Zoltán: Az ember, aki nem volt hajlandó megöregedni David Bowie (1947-2016)
• Jankovics Márton: A sérülékenység krónikája Janis – A Janis Joplin-sztori
• Pernecker Dávid: Hozzáállás kérdése Don Letts dokufilmjei a punkról
MAGYAR MŰHELY
• Fazekas Eszter: Egy fényt, egy sugárt Magyar képmesterek: Hildebrand István
• Soós Tamás Dénes: Feketén fénylett Beszélgetés Lugossy Lászlóval
• Kővári Orsolya: „Mindenki a maga szintjén nyomorog” Beszélgetés Thuróczy Szabolccsal
• Bilsiczky Balázs: Darázsfészek Beszélgetés Nemes Gyulával
TŐZSDE-RULETT
• Kolozsi László: A kijózanodás kora Anti-kapitalista filmek
• Teszár Dávid: A piac törvénye Mennyit ér egy ember?
BETILTOTT VÁGYAK
• Kis Katalin: Hideg/meleg LMBTQ körkép: Délszláv filmek
• Huber Zoltán: Magukra találnak Budapest Pride LMBTQ Filmfesztivál
FRITZ LANG
• Várkonyi Benedek: Különös pár Fritz Lang és Thea von Harbou
• Martin Ferenc: A háború árnyai Fritz Lang hadjárata
FESZTIVÁL
• Orosz Anna Ida: Elsőfilmesek és veteránok Oscar-jelölt animációs rövidfilmek
• Mátyás Győző: A keresés filmjei Torinó
KÍSÉRLETI MOZI
• Nagy V. Gergő: A nagyság domborzata Grandrieux és a spirituális testiség
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Az ördög és Miss Jones Szuperhős-sorozatok a tévében
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Kutyából szalonna Joe Kelly: Deadpool Omnibus
• Kovács Marcell: Rizikós revízió Tim Miller: Deadpool
KRITIKA
• Pályi András: A test esete a szellemmel A test
• Varró Attila: Temetni jöttek Ave, Cézár!
• Baski Sándor: Közszolgálat Spotlight – Egy nyomozás részletei
• Pápai Zsolt: Dohos exteriőrök Indián
MOZI
• Baski Sándor: Egy háború
• Teszár Dávid: A Zarándok
• Schubert Gusztáv: Amnézia
• Árva Márton: Blue Lips
• Forgács Nóra Kinga: Short Skin – Szűkölő kamaszkor
• Vajda Judit: Minden út Rómába vezet
• Alföldi Nóra: Egy őrült pillanat
• Kovács Kata: Hogyan legyünk szinglik?
• Roboz Gábor: 400 nap
• Kránicz Bence: Viharlovagok
• Varró Attila: Farkas totem
• Tüske Zsuzsanna: A Fiú
DVD
• Kránicz Bence: Manglehorn – Az elveszett szerelem
• Pápai Zsolt: Kopp-kopp
• Soós Tamás Dénes: A szerencse forgandó
• Kránicz Bence: Gyalogáldozat
• Benke Attila: A kelletlen útitárs
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Egy őrült pillanat

Alföldi Nóra

Un moment d’égarement – francia, 2015. Rendezte: Jean François Richet. Írta: Lisa Azuelos és Jean François Richet. Kép: Robert Gantz és Pascal Marti. Zene: Philippe Rombi. Szereplők: Vincent Cassel (Laurent), François Cluzet (Antoine), Lola Le Lann (Louna), Alice Isaaz (Marie). Gyártó: La Petite Reine / Entre Chien et Loup. Forgalmazó: Cinetel. Szinkronizált. 105 perc.

 

Antoine és Laurent két negyvenes elvált férfi, régóta jó barátok, együtt nyaralnak Korzikán tizenéves lányaikkal Lounával és Marie-val. A lányok nappal wifire, esténként pedig fiúkra vadásznak tengerparti techno bulikban, az apukák az élet nagy dolgairól bölcselkednek a tücsökciripelésben. Minden megy a maga szokványos nyaralós tempójában, mígnem egy görbe estén Antoine lánya el nem csábítja Laurent-t. Negyven percnyi játékidő megy el különösebb izgalmak nélkül mire eljut idáig a történet és innentől ciklikusan ismétlődnek az események: Louna csábít és/vagy zsarol, Laurent ellenáll, Laurent lánya duzzog, Antoine pedig egy vaddisznót próbál elkergetni a nyaraló közeléből.

Az Egy őrült pillanat immár második remake-je az azonos című 1977-es Claude Berri-filmnek, az újdonsága pusztán az, hogy úgy próbál drámát és komédiát ötvözni (alias: dramedy), hogy feltűnően ódzkodik a kacagtató elemek használatától. Így jobbára az a mögöttes gondolat adhat okot a derültségre, hogy egyedül az Antoine-t játszó François Cluzet-nek nem szóltak arról, hogy a film végül nem vígjáték lesz – a tipikusan francia, viccesen háborgó balfácán one-man-showja nincs összeköttetésben a többi figurával. Mi több, a feszültségépítés és a karakterek motivációinak hiányában a szaftos Lolita-dráma is elmarad. Érdekes kísérlet szenvtelenül, állásfoglalás és egyértelmű műfaji elemek használata nélkül elmondani egy ilyen archetipikus történetet. Az Egy őrült pillanat pontosan olyan, mint a filmben lévő sokatmondóan diszponált lőfegyver: nem sül el, és nem is okoz károkat.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/03 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12626