KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
   2005/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Nyilatkozat a Magyar Filmművészek Szövetségének XIII. Közgyűlése alkalmából
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: Térerő Színház a filmbarlangban
• Horeczky Krisztina: Zérópont a Zónán belül Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Apák iskolája Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Kriston László: Cobainesque Beszélgetés Gus Van Santtal

• Köves Gábor: A jövő mérnöke Wells-adaptációk
• Schubert Gusztáv: Marslakókra várva Média-frász
• Kömlődi Ferenc: A gyűlölet bolygói
KÉPREGÉNY
• Géczi Zoltán: Ismeretlen szerző remekművei Masamune Shirow
• Kemény György: A vér színe Sin City mozgóképregény

• Varró Attila: Mese felnőtteknek Amerikai pornóklasszikusok
• Kubiszyn Viktor: A test démonai Nagisa Oshima: Az érzékek birodalma
• Zoltán Gábor: Metapornó Breillat női
FESZTIVÁL
• Báron György: Öreg város öreg fesztiválja Taormina
MULTIMÉDIA
• Fülöp József: Szellem a monitorból Top Talent Award 2005
KÖNYV
• Kelecsényi László: Formatan és stílustörténet Kovács András Bálint: A modern film irányzatai
KRITIKA
• Schreiber András: Zombi-evolúció Holtak földje
• Kubiszyn Viktor: Érezd a ritmust Dig! - Ezt kapd ki!
LÁTTUK MÉG
• Bori Erzsébet: Hawaii, Oslo
• Vízer Balázs: Szerelmem nyara
• Susánszky Iván: Szahara
• Csillag Márton: Csontdaráló
• Mátyás Péter: Elszabott frigy
• Nevelős Zoltán: Sky kapitány és a holnap világa
• Greff András: Anyád napja
• Ardai Zoltán: Narco
• Parádi Orsolya: Jack és Rose balladája

             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Anyád napja

Greff András

 

Az anyósviccek és a mezei kabarészámok viszonya hasonlatos a másnapos fejfájás és a húzósabb éjszakai tivornyák kapcsolatához: gyakori és kellemetlen kísérőkről van szó. S ha egy jeles tréfacsinálót a miértekről faggatnánk, alighanem a szakadatlan közönségigényre való hivatkozással ütné el a választ. Az ilyesfajta okadatolást a hollywoodi forgatókönyvíróktól sem gondolhatjuk messze fekvőnek, jóllehet ők olykor-olykor kifordítva adják el ugyanazt a kabátot: így állhatott az utóbbi évek egyik kereskedelmileg nagyobbat szóló vígjátékában, az Apádra ütökben – micsoda fordulat! –, az após kíméletlen alakja a reménydús szerelmesek közé. Robert Luketic új filmjében, amelyre nyilvánvalóan az említett mű roppant sikere buzdította, a világ rendje ismét helyreáll, hiszen újfent a családok oly sokszor megidézett rosszmájú matrónáját láthatjuk okvetetlenkedni a fiatalok körül.

A mintaadó mű Robert De Nirót vonultatta fel, s az Anyád napja is elővezet egy néhai nagyvadat, ez a film ugyanis Jane Fonda mozivászonra való visszatérését (is) dokumentálja. Örök kérdésekhez jutunk így el: vajon melyik a megrázóbb élmény: egy lányos apával, vagy egy fiús anyával kerülni szembe? Ki a veszélyesebb, Bobby De Niro vagy Hanoi Jane? Aligha megválaszolható kérdések ezek, miként az is, hogy vajon miért pont most és miért épp ezzel a filmmel kívánta letudni Fonda a maga nagy kambekjét. Bár nem rajta múlt. Ami a banális kezdés és zárás közé beszorított soványka viccekből kihozható, azt ő ki is hozza szép sorban, még ha ez nem is eredményez vászonszaggató pillanatokat. Jennifer Lopezt viszont láthattuk már ennél sokkal jobbnak is A Mint a kámfor jut eszembe kapásból, de ha valaki egy videóklipjét sírná vissza, az is érthető: gondoljunk csak a vetítési hosszra.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2005/08 60-61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8355