KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/augusztus
CANNES
• Schubert Gusztáv: Kóbor lelkek Cannes
• Nánay Bence: Az utolsó szürrealista Weerasethakul stílusa
• Nánay Bence: Az utolsó szürrealista Weerasethakul stílusa
MAGYAR MŰHELY
• Muhi Klára: Tisztább ambíciókkal Beszélgetés Kőrösi Zoltánnal
HOPPER
• Nevelős Zoltán: Nincs esélyed Dennis Hopper, a filmrendező
• Kubiszyn Viktor: Az őrület csúcsain Dennis Hopper, a színész
KÖNYV
• Bikácsy Gergely: Halálkamaszok Pier Paolo Pasolini: Utcakölykök
VAD KÖLYKÖK
• Orosdy Dániel: Pokolfattyak Vad kölykök a mozivásznon
• Alföldi Nóra: A lányok nem sírnak
ISKOLAFILM
• Sepsi László: A katedra árnyéka Tanárok filmen
• Barkóczi Janka: Tanult reménytelenség Magyar iskolafilmek
AKCIÓMOZI
• Géczi Zoltán: Tekerd vissza, haver! A ’80-as évek akcióhősei
TELEVÍZÓ
• Baski Sándor: Élményközvetítés Kommentátorok a focivébén
HATÁRSÁV
• Palotai János: Filmfestmények Kovásznai-kiállítás
KRITIKA
• Gyenge Zsolt: A ragaszkodás kórképe Patrice Chéreau: A hajsza
KÖNYV
• Varga Zoltán: A Hitchcock-vászon titkai Hitchcock – Kritikai olvasatok
FILM / REGÉNY
• Varró Attila: Rossz vér Thomas Cobb: Crazy Heart
• Pápai Zsolt: Delirált remény Scott Cooper: Őrült szív
MOZI
• Pápai Zsolt: Hét perc a Mennyországban
• Varró Attila: Mr. Nobody
• Kolozsi László: Élek és szeretek
KRITIKA
• Szabó Noémi: Alkonyat 3: Napfogyatkozás
MOZI
• Vajda Judit: Kéjjel-nappal
• Forgács Nóra Kinga: Szívrablók
• Vörös Adél: Nagyfiúk
• Zalán Márk: Levelek Júliának
• Sepsi László: A Szupercsapat
• Roboz Gábor: Az utolsó léghajlító
KRITIKA
• Baski Sándor: A kilencedik légió
MOZI
• Barkóczi Janka: Bűn és büntetlenség
DVD
• Pápai Zsolt: Halálos tézis
• Sepsi László: Marsbéli krónikák I–III.
• Alföldi Nóra: Két kopper
• Varró Attila: Gyilkosok szentélye

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szívrablók

Forgács Nóra Kinga

L’arnacoeur­ – francia, 2010. Rendezte: Pascal Chaumeil. Írta: Laurent Zeitoun, Jeremy Doner, Yohan Gromb. Kép: Thierry Arbogast. Zene: Klaus Badelt. Szereplők: Romain Duris (Alex Lippi), Vanessa Paradis (Juliette), Julie Ferrier (Mélanie), François Damiens (Marc). Gyártó: Quad Films / Focus Features. Forgalmazó: Budapest Film. Feliratos. 105 perc.

 

Alex Lippi (Romain Duris) testvérével és annak férjével furcsa profilú családi vállalkozást üzemeltet: megbízóik kérésére szupertitkos akciósorozat keretében párkapcsolatokat tesznek tönkre. Eszközük a csábítás, amit alapos igényfelmérés után maga Alex kivitelez professzionális módon, a szélhámos figurákat pedig a nemes alapelvek avatják pozitív hősökké: a célszemély mindig boldogtalan nő, akit Alex színjátéka segít továbblépni. Alex megbízásról megbízásra szerepeket játszik, a sok általa megformált „álompasi” között épp csak a valódi individuumnak veszik nyoma. Az ifjú „játékos” észre sem veszi, hogy ő maga is boldogtalan, így válik hasonlatossá saját célpontjaihoz. A szeriálisan ismétlődő (emellett jó stilizációs érzékkel és humorral bemutatott) akciók sorát a Nagy Megbízás szakítja meg, egy Alex trükkjeinek kőkemény realitásérzékkel ellenálló Nemes Vad (Vanessa Paradis) személyében. Így ez a csábítás színjáték és való(di)ság végső harcává válik.

A televíziós produkciók és reklámok során edződött Pascal Chaumeil első mozifilmjében a romantikus komédia atombiztos alapsémájához nyúl, olykor kissé bugyuta módon, de alapvetően sikeresen aknázva ki a helyzet- és jellemkomikumban rejlő lehetőségeket. Az alapokon túl azonban az új évezred nézői igényeinek megfelelve szabadon garázdálkodik a műfaji palettán: parodisztikus elemekkel gazdagítva az alapképletet a határidős akciómozik, az elitalakulatok munkáját bemutató szériák, kém és szélhámos filmek hozzávalóival turbózza fel komédiáját, a romantikus szálat pedig ironikusan idézőjelbe tett melodramatikus klisékkel bombázza szét. Debütfilmje mindent összevetve távol áll a remekmű-státusztól, de kellemes, slágerzenékkel aláfestett nyáresti szórakozást biztosít.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/08 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10261