KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/november
MAGYAR MŰHELY
• Gelencsér Gábor: Varió egy témára Sára Sándor képi világa
• Pólik József: Az elrabolt emlékezet A Rákosi-korszak történelmi filmjei – 2. rész
• Zalán Márk: „Közfeladatot látunk el” Beszélgetés Ráduly Györggyel
• Kránicz Bence: Dr. Jekyll és Mr. Hyde az erdélyi havasokban Beszélgetés Bagota Bélával
• Benke Attila: Hóba temetett bűnök Valan – Az angyalok völgye
• Herczeg Zsófia: „A képzés a hallgatóért van” Beszélgetés Kiss Melindával
VESZÉLYES GYEREKKOR
• Soós Tamás Dénes: Beszélnünk kell Benniről Beszélgetés Dr. Herczog Máriával és Dr. Máté Gáborral
• Schubert Gusztáv: Örvényben Kontroll nélkül
FILM / SZÍNHÁZ
• Darida Veronika: Kegyetlenség és provokáció Pasolini és Fassbinder színháza
BŰNFILM
• Kovács Patrik: A lázadó mester Hitchcock és az európai modernizmus
• Szíjártó Imre: Zárt rendszerek Lengyel bűnfilmek és politika
KÉPREGÉNY-LEGENDÁK
• Huber Zoltán: Bűnös jellemek Ed Brubaker – Sean Phillips: Criminal
STREAMLINE MOZI
• Pernecker Dávid: Befejezetlen valóság Kate Purdy és Raphael Bob-Waksberg: Undone
FESZTIVÁL
• Schubert Gusztáv: Hatalmas nagy hazugságok Velence
• Baski Sándor: Fények az éjszakában CineFest 2019
KRITIKA
• Kolozsi László: A hegyek ura Monos
• Szalkai Réka: Lélekrablók Lótolvajok
KÖNYV
• Kovács Patrik: Bergman beájulna Kránicz Bence – Lichter Péter: Kalandos filmtörténet
MOZI
• Kovács Kata: Cseng mester konyhája
• Baski Sándor: A legfehérebb nap
• Nevelős Zoltán: Ragadozók
• Roboz Gábor: Amundsen
• Huber Zoltán: Az aszfalt királyai
• Fekete Tamás: Pavarotti
• Alföldi Nóra: Szerelemre kattintva
• Benke Attila: Gemini Man
• Vajda Judit: NászszezON
• Tüske Zsuzsanna: Demóna: A sötétség úrnője
• Kovács Patrik: Prédák
• Varró Attila: Rambo V: Utolsó vér
DVD
• Pápai Zsolt: Ray
• Kránicz Bence: Színház a világ
• Gelencsér Gábor: A két korona – Szent Maximilian Kolbe atya élete
• Kovács Patrik: Rés a pajzson
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

NászszezON

Vajda Judit

The Wedding Year – amerikai, 2019. Rendezte: Robert Luketic. Írta: Donald Diego. Kép: Tom Banks. Zene: Raney Shockne. Szereplők: Sarah Hyland (Mara), Tyler James Williams (Jake), Jenna Dewan (Jessica), Matt Shively (Alex), Anna Camp (Ellie). Gyártó: Lakeshore Entertainment / Off The Dock. Forgalmazó: Big Bang Media. Feliratos. 90 perc.

 

Habár az esküvői vígjáték szórványosan korábban is megjelent a romkom zsánerén belül, eleinte csak a keretet biztosította a szerelmes sztorikhoz (Négy esküvő és egy temetés, Oltári nő, Nászok ásza), a 2000-es években viszont egyrészt igazi boom indult be, másrészt a lagzi előlépett a cselekmény központi elemévé. Ezek a filmek A boldogító talántól és az Ünneprontók ünnepétől kezdve A csajok háborúján és a Lagzi-randin át a Nászfrászig és a 27 idegen igenig egytől egyig habkönnyű csacskaságok voltak, amelyekben egymásra talált mindenki, akinek egymásra kellett – minimális élvezetet csupán akkor nyújtottak, ha volt bennük valami plusz ötlet (lakodalmi potyázás vagy rivális esküvők).

Robert Luketic (Doktor Szöszi, A csúf igazság) tehát több mint tíz év távlatába nyúlt vissza, amikor előásta az esküvői romkom alműfaját, és megpróbálta egy kicsit felturbózni. A NászszezON unikumát nem egy különleges ötlet jelenti, hiszen az alapgondolat nagyjából megegyezik a 27 idegen igenével, csak kevésbé izgalmas (itt nem egy „mindig koszorúslány, sosem menyasszony” és a sztorijáról beszámoló újságíró, hanem csak egy szerelmespár kénytelen részt venni egy sor esküvőn). A pluszt egy komolyabb réteg képviseli: 27 éves főhősünk egy munkájában és szerelmi téren is komolytalan lány, aki fél az elköteleződéstől, és karrierje építése helyett (fotózik) csak húzza az idejét egy butikban. A szerelmével való megismerkedése mellett a film elvileg az ő jellemfejlődését hivatott bemutatni. Ezt azonban egyrészt a mű kidolgozatlansága gátolja: a NászszezON nem végez igazi mélyfúrást, és felszínesség terén semmiben sem különbözik a szokvány romkomoktól. A másik nagy gátat az jelenti, hogy a főhősnő az első pillanattól ritka ellenszenves, így meglehetősen nehezünkre esik azonosulni vele – amiről bátran ki lehet jelenteni, hogy a műfaj, így a szóban forgó film halála is.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/11 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14331