KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/május
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: Álombrigádtól Angyali üdvözletig Beszélgetés Jeles Andrással
• Pauló-Varga Ákos: Előítélet-spirál Császi Ádám: Háromezer számozott darab
• Bazsányi Sándor: Saját nyelv? Kárpáti György Mór: Saját erdő
• Varga Zoltán: Közönségből közösség Beszélgetés Bárdos Ferenc filmklub-vezetővel
REBELLIS RENDEZŐK
• Lénárt András: Az utolsó spanyol bástya Carlos Saura (1932 – 2023)
• Gervai András: Amerika felfedezése Michael Moore, a „provokátor”
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szép Eszter: Ajtók szabad terekbe Nick Sousanis: Unflattening
A ZSÁNER TÜKRÉBEN
• Rudas Dóra: A fantázia elidegeníthetetlensége LMBT a kortárs rajzfilmekben
• Benke Attila: Ördög bújt beléjük Kortárs amerikai démonhorrorok
• Huber Zoltán: Tükörjátékok Hasonmás-filmek
VIDEÓJÁTÉK
• Beregi Tamás: Márió és a varázslók D&D és Super Mario adaptációk
• Mosolygó Miklós: Kamera által pixelesen A videójáték-adaptációk története – 1. rész
ELFELEJTETT ŐSÖK ÁRNYAI
• Kiss Dalma: Keserédes nosztalgia Joan Micklin Silver
FESZTIVÁL
• Gyürke Kata: A hétköznapok misztériuma Berlin
• Boronyák Rita: Az észt álom Észt Hét 2023
ARCHÍVUMOK TITKAI
• Barkóczi Janka: Néma jéghegyek A filmrestaurálás kihívásai
FILM + ZENE
• Schubert Gusztáv: Zseni a futószalagnál Két könyv Rózsa Miklósról
• Déri Zsolt: Hatról az ötre Scott Neustadter és Michael H. Weber: Daisy Jones & The Six
KRITIKA
• Varró Attila: Öntudatfilm Ari Aster: Amitől félünk
• Kránicz Bence: A Paradicsom fantomja Albert Serra: Pacifiction
• Baski Sándor: Ahogy azt a kaszkadőr elképzeli Chad Stahelski: John Wick: 4. felvonás
• Navarrai Mészáros Márton: Érzelmek iskolája Szövényi-Lux Balázs: Az első kettő
MOZI
• Varró Attila: Suzume
• Csomán Sándor: Rubikon – A Föld végnapjai
• Kiss Dalma: Mások gyerekei
• Gyöngyösi Lilla: Egy boldog ember
• Alföldi Nóra: Rodeó
• Kovács Patrik: A szörny
• Kovács Kata: A konyhafőnök
• Bárány Bence: Shazam! Az istenek haragja
• Rudas Dóra: Renfield
• Buzsik Krisztina: Szupercella
• Kolozsi László: A nemzet aranyai
• Huber Zoltán: Air
STREAMLINE MOZI
• Fekete Tamás: Oldalak egy képregényből
• Tüske Zsuzsanna: A bostoni fojtogató
• Herczeg Zsófia: Marcel The Shell With Shoes On
• Rudas Dóra: A teszt
• Kiss Dalma: Sweetie
• Vajda Judit: Boldogság
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Két magyar road comic

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mások gyerekei

Kiss Dalma


Les enfants des autres – francia, 2022. Rendezte és írta: Rebecca Zlotowski. Kép: George Lechaptois. Zene: Robin Coudert és Gael Rakotondrabe. Szereplők: Virginie Efira (Rachel), Roschdy Zem (Ali Ben), Chiara Mastroianni (Alice), Yamée Couture (Louana). Gyártó: Les Films Velvet / France 3 Cinema. Forgalmazó: Mozinet Kft. Feliratos. 103 perc.

 

Rebecca Zlotowski saját tapasztalataiból merítve érzékeny drámában meséli el a gyermektelen és egyedülálló 40-es nők párkapcsolati dilemmáit. A 2022-es velencei filmfesztivál versenyprogramjában debütáló Mások gyerekei című filmjében a francia színésznők közül az egyik legtöbbet foglalkoztatott Virginie Efira finom eleganciával, pajkossággal és intelligenciával kelti életre Zlotowski hősnőjét, a Párizsban élő középiskolai tanárt, Rachelt.

A Mások gyerekei azt az élethelyzetet mutatja be, ahogy az anyaságra vágyó Rachel szerelmes lesz az elvált Aliba, aki volt feleségével közösen neveli 5 éves lányukat, Leilát. Rachel fokozatosan fedezi fel a férfi életének lezáratlan fejezetét és próbál Leilával meghitt viszonyt kialakítani. Ahogy telik az idő, a kislány mindennapjaiba egyre inkább belefolyik és sajátjaként szereti. A forgatókönyvet jegyző Zlotowski a nézővel és Rachellel is elhiteti, hogy a volt házastársak, az új partner és a gyermek között harmonikus kapcsolat alakítható ki, ez a szimbiózis azonban könnyen sérülhet, és felnőttnek, gyereknek egyaránt fájdalmat okozhat. A filmben az elvált szülők és mostohaszülők tematika kiegészül Rachel hivatásához fűződő kötelességtudatával, melynek révén tanárként szintén egyfajta szülői szerepet tölt be, amikor szárnyai alá veszi egyik diákját.

Az esszenciálisan párizsi filmben bőséggel mutatják az Eiffel-tornyot és a lámpafényes utcákat, az értelmiségi réteghez tartozó szereplők kulturális estekre járnak, ahol boroznak, cigarettáznak és szól a jazz. Efira szofisztikált, modern nőként jelenik meg a vásznon, aki nem rejti el Rachel bizonytalanságát és kételyeit a jövőről. Rebecca Zlotowski önmagáról és kortársairól intim portrét fest meg és olyan kérdéseket tesz fel, melyekre sok nő keresi a választ.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/05 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15809