|
|
Láttuk mégSzerelemben, háborúbanSchubert Gusztáv
Divatba jött a romantika: az angol beteg után itt az amerikai invalidus is, akcióhősök után a matracsírban tengődő betegeké minden rokonszenvünk, a kalandos lelkek csak akkor remélhetnek figyelmet, ha ágynak esnek. Sir Richard Attenborough a Gandhi és a Chaplin terjedelmes díszkiadása után ismét „nagy ember életét” vitte vászonra, igaz, most csak egy rövid, de sorsdöntő epizódot, Hemingway első világháborús harctéri románcát. Lényegében azt a vérpanorámás szerelmi drámát, amely a Búcsú a fegyverektől lapjain megjelenik.
„Hemingway élete olyan, mintha maga az író írta volna.” – jegyzi meg találóan egy magyar biográfusa. A Szerelemben, háborúban... történetét, mondatait sajnos nem a huszadik századi próza kalandora formázta, hanem egy kedves, tisztességtudó königsbergi arisztokrata lány, aki vöröskeresztes ápolónőként beleszerelmesedett az akkor még cseppet sem híres, de életvidám és jósvádájú betegébe. Olyan is: úrilányosan unalmas. Agnes von Kurowsky hosszú élete végéig meg volt győződve arról, hogy a „Kölyök” miatta lett meghasonlott férfi és világhíres író. Akit persze az igazi Hemingwaynél jobban érdekel, hogy milyen a szerelem és a háború egy aranyszem tükrében, ki ne nagyja.
Cikk értékelése: | ![](buttons/szomoru.gif) | ![](buttons/number1.gif) | ![](buttons/number2.gif) | ![](buttons/number3.gif) | ![](buttons/number4.gif) | ![](buttons/number5.gif) | ![](buttons/number6.gif) | ![](buttons/number7.gif) | ![](buttons/number8.gif) | ![](buttons/number9.gif) | ![](buttons/number10.gif) | ![](buttons/vidam.gif) | szavazat: 1658 átlag: 5.47 |
![](buttons/bontas.gif) |
|
|
|