KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/június
KRÓNIKA
• N. N.: A 46. Országos Film És Video Fesztivál díjai
• N. N.: Meghalt Oliver Reed
• N. N.: Közlemény
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Mihancsik Zsófia: A pusztulás ködképei Beszélgetés háborúról, médiáról
• Schubert Gusztáv: Egy tiszta háború NATO-show
• Hirsch Tibor: Rambo a Balkánon Hollywood háborúi
DOKUMENTUMFILM
• Tar Sándor: Egy más világ boldogsága Pipacsok
• Dér András: Meghalt a doksi, éljen a doksi! Dokumentum-válság
AMERIKAI FÜGGETLENEK
• Bikácsy Gergely: Hideg barokk, hontalan pompázat Kubrick labirintusa
• Varró Attila: Pedofilm Stúdiók és függetlenek
• Nádori Péter: Billy hatalmas mákja Buffalo ’66
• Csejdy András: Budoár rock Velvet Goldmine
FESZTIVÁL
• Erhardt Miklós: Túlélő főzet Közép-európai filmavantgárd
• Antal István: Fekete leves Osztrák kísérleti filmek
• Déri Zsolt: Ahol a rendezők a sztárok Rotterdam
KRITIKA
• Somogyi Marcell: Elvonó Cukorkékség
• Bérczes László: Nem pont úgy Gadjo dilo
LÁTTUK MÉG
• Ardai Zoltán: A ravasz, az agy és két füstölgő puskacső
• Bori Erzsébet: Agyament Harry
• Kis Anna: Marvin szobája
• Vidovszky György: Carla új élete
• Turcsányi Sándor: A csaj nem jár egyedül
• Pápai Zsolt: Mint a hurrikán
• Korcsog Balázs: Kísértethajó
• Tamás Amaryllis: Pleasantville
• Zsidai Péter: Üzenet a palackban
• Harmat György: Telitalálat a szívbe
KÖNYV
• Vasák Benedek Balázs: A tápászkodó oroszlán Szergej Mihajlovics Eizenstein: Válogatott tanulmányok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Sivatag

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Marvin szobája

Kis Anna

 

Gyógyszeres üvegek rengetege, bennük temérdek mennyiségű színes pirula, se vége, se hossza a fioláknak, nyomasztó, vizeletszagú elfekvő, de ugyanakkor tarka kincsekkel, varázslatos fényjátékkal teli mesevilág – ez Marvin szobája; tájkép hosszú haldoklás előtt. Marvin házában nem lehet dohányozni és senki nem fogyaszt süteményt. Marvinnál csendes és tudattalan pokolban tenyészik az enyészet, ám a kisszerű Amerikában lerobbant, szanaszét zuhant, céljavesztett életerő számára mégis csak lassan bontakozó, evilági üdvöt oszt. Marvin, a címszereplő, nem szereplő, csak egy Parkinson-kóros szimbólum: szobája egy családi dráma megoldásának és a vergődő családtagok feloldozásának szimbolikus helyszíne, arca pedig tükör, mely Bessie tükrös trükkjének megváltó erejét veri vissza. Egyedül ő képes a szeretet mindenható művészetére, és mielőtt még családi megváltóként mindenestül feláldozná magát, juttat belőle kinek-kinek.

McPherson a forgatókönyvet saját sikerdrámájából, drámáját pedig saját, kevésbé fényes családtörténetéből írta. Ennek megfelelően a rendező egy pitiáner, orvosságszagú realitásba rántja le hollywoodi sztárjait, ahol a nagy egymásratalálás nem csak a klasszikusan – és amerikai érzelmi drámából mégiscsak elengedhetetlenül – hullámzó óceán partján zajlik, hanem Disneyland kisstílű paradicsomában is, ahol Meryl Streep cicanadrágban, smink nélkül és olcsó álhajjal, Leonardo DiCaprio pedig hősszerelemtől és lázas akciótól megfosztva remekel – és ez, mi tagadás, felettébb életszagú.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1999/06 57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=4493