KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
   1999/március
KRÓNIKA
• (X) : Hontalan hon
• (X) : A Balázs Béla Stúdió története

• Bori Erzsébet: Tatabánya, Glasgow Skót-magyar
• Vasák Benedek Balázs: Tank, felhő, jegenye Erdély Miklós kívül és belül
• Erdély Miklós: Istentisztelet a valósághoz A happeningről
• Schubert Gusztáv: Filmesek a ravatalnál Halál egyenes adásban
• Tamás Amaryllis: Minden titkok értelme Beszélgetés Dettre Gáborral
• Bóna László: Élet veszélyben Túlélő-magazinok
• Forgách András: Vérontástechnikák Jackie Brown
• Pápai Zsolt: Játék az árnyakkal Stephen King, a rémkirály
• N. N.: Stephen King-adaptációk, játékfilmek, eredeti forgatókönyvek
• Bikácsy Gergely: Lassú terek, olvadó időben Manoel de Oliveira
• N. N.: Manoel de Oliveira filmjei
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Fenékig tejfel Edinburgh
• Kúnos László: Tisztes ipar Svéd filmhónap
• Kúnos László: Hamsun Beszélgetés Jan Troell-lel
KÖNYV
• Kelecsényi László: Moziéletrajz Oxford Filmenciklopédia

• Reményi József Tamás: Látni akarták Putti Lya-repríz
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Őrizem a szemetet 6:3
• Muhi Klára: Bábeli szerelem Natasa
• Gyurkovics Tamás: Árukapcsolás Kalózok
LÁTTUK MÉG
• Lajos Sándor: Szerelmes Shakespeare
• Tamás Amaryllis: Gabbeh
• Turcsányi Sándor: A púpos
• Varró Attila: Nightwatch – Éjjeliőr a hullaházban
• Békés Pál: Good Will Hunting
• Stein Ernő: A nő kétszer
• Vidovszky György: Dolcsi vita
• Mátyás Péter: A csók
• Ardai Zoltán: A játék ördöge
• Köves Gábor: Ronda ügy
• Zsidai Péter: A katona
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Pornógólok

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Tank Girl

Hungler Tímea

Egy film a Music Television napi dózisain felnőtteknek. Vigyázat: nem felnőtteknek! Ők ugyanis nem értenék azt a szövevényes utalásrendszert, amely az MTV műsorstruktúrája, valamint a Tank Girl című akció-vígjáték műfaj megjelölésű amerikai film képvilága között fennáll. Az összefüggések kibogozásához MTV-n edzett beavatottak szükségeltetnek. Olyanok, akik pár másodperces részletekből ráismernek a klasszikus videókra, kívülről fújják a szociális reklámokat, és gyermeki elragadtatottsággal adóznak Jean-Paul Gaultier legújabb ruha-perverzióinak.

Tank Aranka történetében a punk-díva küllemű Lori Petti harc- és szexedzett katonalányt alakít 2033-ban. Az elsivatagosodott Földön kegyetlen küzdelmet folytat a vízért. Barátait – az ínséges időkre való tekintettel – a Vízhivatal ipari célokra használta fel: vizet nyert belőlük. A történtek hatására Aranka bekeményít; tankot szerez, hogy válaszolhasson az élet kihívásaira. Ha öl, csak a gonoszt; ha beszél, csak hülyeségeket. Ideológiáját tekintve: hiperliberális, anti-rasszista, és, mint ezt egy kenguruval szövődő szerelme bizonyítja, állatbarát. Akárcsak az MTV.

A zenecsatorna, valamint a rajzfilm és a hagyományos mozi ötvözéséből született amerikai opusz összefüggéseinek taglalása után csupán egyetlen, talán nem elhanyagolható különbségre kell még a figyelmet felhívni. Az előbbi nézhető, az utóbbi: nézhetetlen.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/07 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=915