KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
   2015/február
NEOWESTERN
• Benke Attila: Vadnyugat jelen időben A western mint parabola
• Szalkai Réka: Mitológia helyett pszichológia Beszélgetés Anders Thomas Jensennel
• Kovács Bálint: „Az ellendrukkereknek lesz igaza” Beszélgetés Miklauzic Bencével
• Baski Sándor: A szabadság tere Parkoló
SZUPERHŐSÖK
• Varró Attila: A valóság meglepő ereje Szuperhős és önreflexió
• Sándor Anna: A lúzer színeváltozása Szuperhősök – másképp
TUDÓSOK A MOZIBAN: GENETIKA
• Győrffy Iván: Isten a laborban Genetika
• Géczi Zoltán: A genom lelke Az origó
• Sepsi László: Rossz vér Eugenetika és horrorfilm
MAGYAR MŰHELY
• Sándor Tibor: A paraszti sors változásai Vidéki Magyarország 1942-89 – 2. rész
• Bilsiczky Balázs: Rókatündér Sutapesten Beszélgetés Ujj Mészáros Károllyal
• Fülep Márk: A hangok mögötti ember Beszélgetés Pethő Zsolttal
• Veress József: Harmadik nekifutás Kelecsényi László: Klasszikus, kultikus, korfestő
FESZTIVÁL
• Báron György: Fekete éjszakák Tallin
• Teszár Dávid: Koreai riviéra Busan
INTERNET
• Szirmai Gergő: Szeretem az alliterációkat Beszélgetés Szirmai Gergővel
• Szűk Balázs: Szeretem az alliterációkat Beszélgetés Szirmai Gergővel
FILM / REGÉNY
• Géczi Zoltán: A pokolba és vissza Rendíthetetlen
• Simor Eszter: Testben mondom el Rendíthetetlen
KRITIKA
• Soós Tamás Dénes: Győztes és áldozat Amerikai mesterlövész
• Varró Attila: Távoli Behatoló Eszköz Blackhat
• Kránicz Bence: A vesztesek dühe Foxcatcher
• Csiger Ádám: Jazz életre-halálra Whiplash
• Huber Zoltán: Igény szerint Dumapárbaj
MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Második esély
• Kolozsi László: Szerelmes nővérek
• Barkóczi Janka: Fehér árnyék
• Varró Attila: Vadon
• Baski Sándor: Öveket becsatolni!
• Roboz Gábor: Esélylesők
• Tüske Zsuzsanna: Későnérők
• Vajda Judit: Vadregény
• Vajda Judit: Vadregény
• Sepsi László: A hetedik fiú
• Csiger Ádám: Mancs
• Huber Zoltán: Elrabolva 3.
• Kránicz Bence: Joker
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Elrabolva 3.

Huber Zoltán


Taken 3 – francia, 2014. Rendezte: Olivier Megaton. Írta: Luc Besson és Robert Mark Kamen. Kép: Eric Kress. Zene: Nathaniel Méchaly. Szereplők: Liam Neeson (Mills), Forest Whitaker (Dotzler), Maggie Grace (Kim), Dougray Scott (Stuart). Gyártó: Canal + / Europa Corp. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 109 perc.

 

Ha a kétezres évek elején valaki azt jósolja, egy évtized múlva Liam Neeson lesz a földkerekség legnagyobb akciósztárja, bizonyára aggódtunk volna az illetőért. Drámai karakterek és történelmi figurák után kőkemény veteránok egész sora következett, az ellenfele fölé tornyosuló ír szálfa átható tekintete egyelőre megunhatatlan moneyshot a műfajban. Reszelősen csengő basszus, élet edzette szempár és 193 centi – ha lelki békét kereső, visszavonult fegyverforgatóról van szó, egyértelműen ő az emberünk. Robusztus alakja felfelé húzza a közepes darabokat, az értékelhető forgatókönyv és rendezés hiányát azonban még Neeson karizmája sem tudja ellensúlyozni.

Bryan Mills családja kimondottan szerencsétlen, hiszen Párizst és Isztambult követően hazai pályán is szláv fegyveresek törnek rájuk. A Kommandó és az Őrület után ezúttal a Szökevény mutatja a fő dramaturgiai csapásirányt, ám a felhasznált minták akkurátus felsorolása kitöltené az itt rendelkezésre álló helyet. Az idézgetéssel önmagában nem is lenne gond, ha kellő profizmussal párosulna. A követhetetlen akciókat, kidolgozatlan karaktereket és felesleges jeleneteket látva egyértelmű, az invenció mellett ez hiányzik leginkább a műből.

A globálisan versenyképes európai tömegfilmet szívügyének tekintő Luc Besson sajnos nemcsak a közönségcsalogatás módozatait, de a lelketlen futószalag-technikát is elleste a konkurenciától. A kellő odafigyelés nélkül lehúzott rókabőrökkel az a baj, hogy aprópénzre váltják a gall filmes kifejezetten szimpatikus célkitűzéseit. A Taxi és a Szállító utolsó cseppig kivéreztetett szériáihoz hasonlóan az Elrabolva-filmek minősége is meredeken zuhant és most a földbe csapódott. Reméljük, a harmadik résszel a sorozat végleg kiszenvedett. Nem lenne jó megérni, hogy a családmentő főhős a jegyre áldozott forintjaink mellett végül önmagát is elrabolja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/02 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12196