KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
   1995/március
• Almási Miklós: Európa megszállása Filmpiac
1895–1995
• Ardai Zoltán: Bábszínház tüzes szekéren Méliès-utazások
• Dániel Ferenc: Megszállott az utolsó centig Griffith
TÖMEGFILM
• Király Jenő: Frankenstein és Orpheusz Frankenstein-tanulmányok (2.)

• Karátson Gábor: Ozu esküvői A Ji King és a film
• Turcsányi Sándor: ©umava, a Paradicsom Új cseh filmek
FESZTIVÁL
• Zalán Vince: Keleti szél Torinói jegyzetek
KÖNYV
• Komár Erzsébet: Casanova más szemmel
• Zsugán István: A kérdező Zsugán István kötetéről
• Jancsó Miklós: Levél a frontról Zsugán Istvánnak könyve megjelenésének ürügyén

• Bakács Tibor Settenkedő: Családi vállalkozás Beszélgetés Böszörményi Zsuzsával
KRITIKA
• Turcsányi Sándor: Nyolcadik utas: a taxisofőr Vörös Colibri
• Bikácsy Gergely: Rókapofák és szarformancia Salo, avagy Sodoma 120 napja
• Bori Erzsébet: Észak–déli átjáró Lamerica
LÁTTUK MÉG
• Turcsányi Sándor: Jobb szépnek és gazdagnak lenni
• Harmat György: Star Trek: Nemzedékek
• Nagy Gergely: Kvíz Show
• Nánay Bence: Lopakodók
• Tamás Amaryllis: Az Árnyék
• Hungler Tímea: Only You
• Barotányi Zoltán: Reneszánsz ember
• Asbóth Emil: A nagy ugrás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Jobb szépnek és gazdagnak lenni

Turcsányi Sándor

A sztrájkot kezdeményező munkásnőről egyszer csak kiderül: övé a gyár. Ilyen az élet. Filip Bajon filmje, amely valamilyen fokú magyar közreműködéssel készült, egy régi históriát idéz. A Live Show Bacsó Péter kiterjedt munkálkodásának egyik kevésbé sikerült terméke. Hármas koprodukció készülődött, amolyan visegrádi (hol van az már) film. A cseh rész nem készült el, a felkért rendező, egy Menzel nevű, köszönte, nem kért belőle. A Live Showt láthattuk. A bemutató cég képviselője annyit mondott, hogy a lengyel epizód alighanem levetíthetetlen. Olyan rossz. Most egy másik forgalmazó előhozakodik ezzel az elég lengyel és kicsit magyar produkcióval, nos roppant gyanús. Alighanem ez lehetett az.

Kétségtelen, a film első fele olyan, mintha az említett hazai nagyságnak rossz napja lett volna. A látvány, földúsítva Daniel Olbrychski alkoholtól puffasztott képű francia zugügyvédjével, egyszerűen infernális.

Ám de… egyszer csak egy asztaltól feláll valaki. Egy magasrangú orosz katona. Érte érdemes a filmet végignézni. A lengyel színész egy gesztusában több van, mint a rendszerváltozásokról ezen a tájon összehordott hülyeségek kilencvenhét százalékában. Lehet, hogy ez volt a koncepció. Bacsónál is nagyon jó Kaló Flórián. Szóval van egy pokolian rossz film, egy rút kiskacsa, és egyszer csak mert jön egy csepűrágó, zsupsz, kivirul, táltos hattyú lesz belőle. Nagy emberek a színészek. Filip Bajon viszont kis mester, ahelyett, hogy a rút kis kacsát mesélné, Csipkerózsikával üldöz minket. Mintegy közveszélyes fetisiszta, ötszázhússzor megmutatja azt a büdös lábbelit. Ez ám egy klasszikus meskete, pupákok, mondja.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1995/03 54. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=821