KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1987/április
• Kornis Mihály: A krízis – és a divatja
• Nóvé Béla: Happening helikopter-huzatban
• Reményi József Tamás: Both Benedek emlékműve Hajnali háztetők
• Székely Gabriella: Input – output Csók, anyu
• Lukácsy Sándor: Mit takar el a fügefalevél? Banánhéjkeringő
• Pošová Kateřina: Túl sok a színes csomagolás Beszélgetés Jiří Menzellel
• Koltai Ágnes: Hit, remény, félelem O-bi, O-ba, avagy a civilizáció vége
• Matos Lajos: Vigyázat! Jön a habverő! Gyilkos robotok
• Bikácsy Gergely: Don Quijote győzelme Buñuel Mexikóban
MÉDIA
• György Péter: Reklámkorszak Remlámfilm
• Lajta Gábor: Mona Lisa szereti a banánt Reklám és művészet
• Koltai Ágnes: „Gondolkodjon, érdemes!” A magyar reklámfilmekről
• Szemadám György: A rek-lám-fil-mek fon-to-sak! Reklámfilm
LÁTTUK MÉG
• Nagy Zsolt: Silverado
• Vida János Kvintus: Esti eső
• Hegyi Gyula: A tuareg bosszúja
• Baló Júlia: Szerepcsere
• Farkas Ágnes: Éden akció
• Faragó Zsuzsa: Csulandra
• Faragó Zsuzsa: Rám zuhant az éjszaka
• Tamás Amaryllis: Emlékek, emlékek
• Gáti Péter: Bagoly mondja verébnek
• Tamás Amaryllis: Becéző szavak
KÖNYV
• Báron György: Egy szerelem krónikája
KRÓNIKA
• N. N.: Levélváltás az amatőrfilmről

             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Nappali őrség

Szalóky Bálint

Dnyevnoj dozor – orosz, 2006. Rendezte: Timur Bekmambetov. Szereplők: Konstantin Kabenszkij, Vlagyimir Menysov, Maríja Porosína. Forgalmazó: InterCom. 140 perc.

 

A nagyszabású orosz fantasy-trilógia első felvonása, a 2005-ös Éjszakai őrség példa nélküli nemzetközi sikert aratott, a Nappali őrség tehát már kitaposott ösvényen lépked, hozva, ami elvárt volt tőle. Az amerikai marketingkampányokat megszégyenítő módon beharangozott, 2006 január elsején bemutatott második etap minden korábbi bevételi rekordot megdöntött Oroszországban, szépen maga mögé utasítva a tengerentúlról érkező dömpinget. A Sötétség és Fény erőinek hosszú évszázadokon átívelő, napjaink Moszkvájában zajló összecsapását szövi tovább a film, ügyesen építve a korábban megismert fantasy-világra. A vámpírok, boszorkányok és a határvonalon meghúzódó, mindig éber őrség krónikása, Timur Bekmambetov ismét bebizonyítja, hogy lehet az óceán innenső oldalán is majdnem olyan látványos akciójeleneteket fabrikálni, mint a Mátrix- vagy éppen A Gyűrűk Ura-trilógiában – tehetségben nem, inkább csak pénzben van errefelé hiány. A Nappali őrség érdekessége mégsem a hollywoodi klisék némi humorral is átszőtt, jeles másolásában, hanem a bevett recepteket feljavító, hamisítatlan orosz ízekben rejlik: a történelmi emlékeket kitörölhetetlenül magán viselő moszkvai környezetben, vodkabűzös leheletű, sörhasú hőseiben és kiélt arcú asszonyaiban. Hamarosan kiderül, mit akar vagy tud megőrizni ebből Bekmambetov első, Wanted című amerikai filmjében.

Extrák: werkfilm; előzetes.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2008/03 61. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=9367