KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

         
             
             
             
             
             
             
             
             
   2012/május
MOZI
• Parádi Orsolya: Nathalie második élete
• Vajda Judit: Tegnap éjjel
• Huber Zoltán: 21 Jump Street – A kopasz osztag
• Barkóczi Janka: Asszonyok kútja
• Ádám Péter: Együtt élhetnénk
• Kolozsi László: Oslo, augusztus
• Kovács Bálint: Hasta la Vista!
• Varró Attila: Kalózok – Kétballábas banda
TARR APOKALIPSZISE
• Schubert Gusztáv: Ítéletidő Tarr apokalipszise
TARR
• Sipos Balázs: Világvégi zene A torinói ló nyitójelenete
• Tornai Szabolcs: A ló kérdez Tarr és az Apokalipszis
HILLBILLY-HORROR
• Kovács Marcell: Zöld pokol Hillbilly-horror
• Géczi Zoltán: A lét elviselhető könnyűsége Hilbilly-Amerika
• Varró Attila: Isten háta mögött A pogány Anglia
• Hubai Gergely: Borzasztó bendzsók bajnokai A hillbilly horrorzene
MESETERÁPIA
• Sepsi László: Mesekönyv és bestiárium Tömegfilmes tündérmesék
• Varga Zoltán: A kiskakas és a pegazus Macskássy Gyula filmjei
FILMMÚLT
• Varró Attila: Művész és nyelvújító Rouben Mamoulian – 1. rész
• Lénárt András: Spanyol Hollywood Samuel Bronston tündöklése és bukása
FILM ÉS EROTIKA
• Kelecsényi László: A test szavai Utazás az érzékek birodalmába – 3. rész
• Varga Zoltán: A test ördöge Polanski és Zulawski
SITCOM
• Nánay Bence: Narratív trükkök Amerikai sitcom
• Baski Sándor: Székely szerint a világ Lucky Louie / Louie
• Kolozsi László: Jelentés a légkondicionált pokolból Office – Hivatali tévéfilmregények
• Huber Zoltán: Sóhivatal Munkaügyek
KÖNYV
• Zalán Vince: Kész a leltár? Sárközy Réka: Elbeszélt múltjaink
FILM / REGÉNY
• Pálos Máté: Tékozló apák Nick Flynn: Mocsokváros utcáin
• Nagy V. Gergő: Korhadt sorsok Paul Weitz: Mocsokváros utcáin
• Orosz Anna Ida: Térhatású kerület-felújítás Nyócker! 3D
KRITIKA
• Varró Attila: Holt mesékből új bazár A holló
DVD
• Bocsor Péter: Nyugaton a helyzet változatlan
• Pápai Zsolt: Magánbeszélgetés
• Sepsi László: Diploma előtt/Testi kapcsolatok
• Huber Zoltán: Anonymus
• Varga Zoltán: Scooby Doo! Vámpírmusical
• Tosoki Gyula: A cinkos
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

21 Jump Street – A kopasz osztag

Huber Zoltán

21 Jump Street – amerikai, 2012. Rendezte: Chris Miller, Phil Lord. Írta: Michael Bacall, Jonah Hill. Kép: Barry Peterson. Zene: Mark Mothersbaugh. Szereplők: Jonah Hill (Schmidt), Channing Tatum (Jenko), Ice Cube (Dickson), Dave Franco (Eric), Johnny Depp (Hanson). Gyártó: Columbia Pictures / MGM. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 110 perc.

A 20th Century Fox a nyolcvanas évek végén indította útjára saját, országos lefedettségű tévécsatornáját, és az agresszív piacszerzés érdekében műsorait szigorúan a legnagyobb nézettséggel bíztató nézőcsoportok igényeihez igazította. Míg a hirdetési szempontból meghatározó, 18-49-es korosztályt elsősorban a Rém rendes család szögezte a képernyők elé, addig a vele párhuzamosan sugárzott 21 Jump Street leginkább a tinédzsereket célozta meg. A fiatalok divatos szubkultúráiba beépülő, álruhás rendőrosztag kalandjai öt évadon keresztül szórakoztatták a célcsoportot, de a bűnesetek nevelő szándékú felderítésével a műsor a szülők felé is tett egy megnyugtató gesztust sőt, a megfelelő szereposztással az anyastúdió is reklámozhatta aktuális sztárjelöltjeit.

A Jonah Hill produceri, írói és színészi közreműködésével készült mozifilm szakít a széria komorabb hangvételével, így a nem túlzottan eredeti alapötletből szórakoztató és akciódús komédia születhetett. Az alkotók szerencsére bölcsen viszonyulnak a híres elődhöz: nem parodizálják, és a nyilvánvaló retró-potenciálját sem aknázzák ki, inkább egy új, napjainkban játszódó történetet írnak. A korábbi koncepcióból csak a középiskolai álcát magukra öltő nyomozók figuráit veszik át, ezért a mű élvezetéhez előzetes ismeretekre sincs szükség – a sorozat rajongói kizárólag a hajdani főszereplők (Depp, DeLuise, Grieco) villanásnyi felbukkanásával vigasztalódhatnak.

A múltidézés helyett a mű legnagyobb erénye, hogy az ellentétes jellemek alkotta rendőr-párost, a poénokkal fűszerezett akciót sikerrel helyezi a középiskolai kasztrendszer kamaszkori traumákkal súlyosbított világába. A film tulajdonképp a zsaru-vígjátékok és a nosztalgikus gimi-mozik unalomig ismert kliséit hasznosítja újra, de a felröppenő labdákat az alkotók viszonylag ritkán hibázzák el. Az egykor szebb napokat látott két alműfaj házassága végül tehát eredményes: talán meglepő, de a Halálos Fegyver a Nulladik órában is működik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2012/05 . old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11261