KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/január
KRÓNIKA
• Molnár Gál Péter: Carné és Casarès
GREENAWAY
• Forgách András: Greenaway, bőrkötésben Párnakönyv
• Kovács András Bálint: Testírók Beszélgetés Peter Greenaway-jel
CYBERVILÁG
• Schubert Gusztáv: Menekülés Utópiából Időutazók
KÉPREGÉNY
• Tóth András György: A rejtett város Brüsel
• Láng István: Jövőképregények Dredd bírótól az őrzőkig
CYBERVILÁG
• Kömlődi Ferenc: Cyberdelia Douglas Rushkoff könyvei

• Földényi F. László: Meghalni mindenki fiatal Berlin, Alexanderplatz
• Bikácsy Gergely: A képzelet anarchistája Fassbinder olvasása közben
MAGYAR MŰHELY
• Dániel Ferenc: Felborogatott kukák évadja Filmemlékezet
• Kovács István: Kie¶lowski nélkül Beszélgetés Krzysztof Piesiewicz-csel
• Gelencsér Gábor: Reneszánsz jókedély Elo Havetta
FESZTIVÁL
• Csejdy András: Nem minden görög Zorba Thesszaloniki
MULTIMÉDIA
• Nyírő András: Öreg bútor Infománia
• Nagy Eszter: Variációk a harmadik dimenzióra Térhatású mozi
• Politzer Péter: Variációk a harmadik dimenzióra Térhatású mozi
TELEVÍZÓ
• Spiró György: Ki mit másol? Égi manna
KRITIKA
• Mátyás Péter: Solitude Kansas City
• Fáy Miklós: A kőszívű ember szaxofonja
• Turcsányi Sándor: Ha pénz áll a házhoz Váratlan halál
LÁTTUK MÉG
• Asbóth Emil: Ragadozók
• Schubert Gusztáv: Daylight
• Bérczes László: Váltságdíj
• Harmat György: Hull a pelyhes...
• Bori Erzsébet: Hugicám
• Hungler Tímea: Fejjel a falnak
• Barotányi Zoltán: Felejthetetlen
• Nevelős Zoltán: A bátrak igazsága

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hugicám

Bori Erzsébet

E holland házimozi-szerű termék joggal tarthat igényt szélesebb érdeklődésre: a szűkebb családon kívül élvezheti még a tágabb baráti kör, valamint az alkotók iskolatársai.

Az ifjú rendező munkája amúgy minden tekintetben másodlagos és amatőr színvonalú. Történetét láthattuk már számos változatban, valami effélével győzte túl magát Soderbergh és itt van nekünk a jó erős hazai, Sopsits Árpád Videobluesa.

Bődületes zagyva és erőszakolt történetet látunk, amely ráadásul olyasmit ígér, amit eszében sincs – nem is tudna-teljesíteni. A húgocska immáron önálló életébe betör a rég nem látott fivér, élesre töltött kamerával jön, amit le nem tenne se éjjel, se nappal, nem tiszteli a legintimebb szférákat sem. A szinkron felvételeket-házibuli, alvás, szeretkezés, iskolai munka – a változatosság kedvéért retrospektív vetítések szakítják meg, jelenetek a család előtörténetéből. A fáradhatatlan kamera, az egész sztori egy régi, sötét titok körül motoz, valami pikáns incesztus-ügy, de mire eljő a végjáték, a filmtől már nem várunk semmit, és azon sem lepődünk meg, hogy a rejtély nem létezik. Csak a nagy lila köd az alkotó fejében.

Ha mégis van titok, hát az, hogyan került ez a film nemzetközi terjesztésre, és onnét a magyar mozikba.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/01 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1388