|
|
Láttuk mégTiszta ügyKöves Gábor
Ashley Judd-ot szereti a kamera. Ki merné ezért hibáztatni, a hölgy egyszerre bájos és szexepiles, egyszóval elragadó, az ember hol feleségül kérné, hol eszelős kalandba bocsátkozna vele, s ez eddig rendjén is van, hiszen a sztár attól lesz sztár, hogy megszállott rajongói lesznek. A baj akkor kezdődik, amikor Ashley csillogása és az aktuális szerep követelményei ütik egymást. A Tiszta ügy családi idillel indul, s ez még jól ál Judd-nak, ám thrillerről lévén szó, a film hamar stílust és tempót vált: a sztár ügyvédnő és férje reklámfilmbe illő turbékolását a katonai rendőrség erélyes fellépése szakítja meg, s mielőtt felocsúdnánk „meglepetésünkből”, kiderül, hogy az egykori katonát egy dél-amerikai falu teljes lakosságának ügybuzgó lemészárlásával vádolják. A film ezen a ponton a tárgyalótermi thrillerek sémái felé veszi az irányt, de hagyjuk a történet további részleteit, s térjünk kicsit vissza kedvencünkhöz. Neki most egy olyan nőt kéne játszania, akinek élete drasztikus fordulatot vesz: a boldogságnak annyi, születendő gyermeke apját tömeggyilkossággal vádolják, s ügyvédként a katonai igazságszolgáltatás átláthatatlan és a meggyőzés erélyesebb eszközeitől sem visszariadó gépezetével kerül szembe. A sztár egy kicsit visszavesz a ragyogásból, ám ez minden, amit egy vélhetően szélsőséges lelkiállapot érzékeltetésére tesz. Továbbra is jó nézni, de, mint a thriller központi alakja, elveszti erejét. Van a filmnek még egy sztárja: Morgan Freeman. Ő kétség kívül nagy színész, s ha lenne szerepe, még meg is menthetné a produkciót. De nincs neki ilyen, inkább csak magánszám az övé, a „hogyan igyunk kedves alkoholista módjára” – gyakorlatot adja elő, kellő szakértelemmel, élvezetesen. Arra a kérdésre pedig, hogy mi a fene történt Carl Franklin-nel, aki úgy egy évtizede megrendezte a Chandler világát fekete színekkel felruházó Kék ördögöt, valószínűleg egyszerű a válasz: a jól fizető alkalmazotti pályát választotta.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 1029 átlag: 5.68 |
|
|
|
|