KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

   
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/május
• Létay Vera: Kis pörköltek és nagy eszmék A mérkőzés
• Zalán Vince: Magyarra fordította... A pogány madonna
• Zsugán István: Egy vezeklés története Beszélgetés Gábor Pállal
• Kézdi-Kovács Zsolt: A valóság és az álom Vita a filmforgalmazásról
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (3.)

• Zalán Vince: Makk mozijában
• Szörény Rezső: A tornádó, melynek neve Makk Károly
• Jancsó Miklós: A jelenlét embere
• N. N.: Makk Károly filmjei
• Elbert János: Grúz ellenpontok Néhány interjú magánügyben
• Hegedűs Zoltán: Elindult a rue des Halles-ból Az élő René Clair
• Bajomi Lázár Endre: A patafizikus filmrendező Az élő René Clair
• N. N.: René Clair filmjei Az élő René Clair
• Nemeskürty István: Gorkij bűvöletében Mark Donszkoj (1901–1981)
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Szerzői filmek – egy sovány tehén esztendeje Sanremo
• Bikácsy Gergely: A mormon család és a kínai vasút Lille
LÁTTUK MÉG
• Dániel Ferenc: Az első nagy vonatrablás
• Koltai Ágnes: Hamburgi betegség
• Báron György: Óvakodj a törpétől!
• Iván Gábor: Bátorság, fussunk!
• Sólyom András: Nyári rét
• Fekete Ibolya: Sheila Levin meghalt, és New Yorkban él
• Kovács András Bálint: Éjjjel-nappal énekelek
• Ambrus Katalin: A félhold árnyékában
• Bikácsy Gergely: Építs házat, ültess fát!
• Koltai Ágnes: Hét januári nap
TELEVÍZÓ
• Vígh Károly: A Századunk új sorozatáról Végjáték a Duna mentén
• Loránd Gábor: Televízió és történelem Egy tanácskozás tanulságai
• Bognár Éva: Az értelem operája Weill–Brecht: A hét főbűn
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: A csend és a mű
POSTA
• Berezsnyei L. Ottó: Kubrick Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Bátorság, fussunk!

Iván Gábor

 

Ez esetben nem egy gyámoltalan, kétbalkezes kispolgárról szól a mese, aki az azonosíthatóság kedvéért kesehajú és szeplős. Nem, itt egy gyámoltalan, kétbalkezes kispolgár a főhős, aki azonban ránézésre inkább vad amorózó. A figurát Yves Robert találta ki, sőt ő is írta meg, végül a filmet is megrendezte. Sajnálatos módon azonban túlságosan beleszeretett ebbe az ötletébe, feltehetően türelmetlenül és azonnal el akarta játszatni s így nem hagyott időt magának a kidolgozásra. Mindent, vagy csaknem mindent a külsőségekre bízott, magával az ötlettel is csak felszínesen játszadozott. Egy amorózó, aki félős. Ugyan mi más juthat eszünkbe, mint a szerelem kínálta galibák. Egy gyönyörű nő (Catherine Deneuve), aki iránt szerelemre lehet lobbanni, és meg lehet ijedni korábbi udvarlóitól. Ez csupán egyetlen geg, mondaná egy alapos dramaturg, ebből még nem lesz film. Hát film, az végül nincs is, csak másfél órás menekülés a késsel, dührohamokkal fenyegetőző vetélytársak elől bele egyenesen a végre fanyarul boldog” végbe. Ám épp ez a fanyarság hiányzik a film nagy részéből, s az öt perc, ahol megvan, felvillantja elvesztegetett lehetőségeit: a szerelmes kispolgár jobb megoldás híján hazamenekül feleségéhez, de a távol töltött idővel fél elszámolni, ezért teljes memóriakiesést szimulál, s hagyja, hogy féleszű inasként tartsák saját házában. De ez, mondom, csupán egyetlen epizód...


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/05 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7463