KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/május
• Létay Vera: Kis pörköltek és nagy eszmék A mérkőzés
• Zalán Vince: Magyarra fordította... A pogány madonna
• Zsugán István: Egy vezeklés története Beszélgetés Gábor Pállal
• Kézdi-Kovács Zsolt: A valóság és az álom Vita a filmforgalmazásról
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (3.)

• Zalán Vince: Makk mozijában
• Szörény Rezső: A tornádó, melynek neve Makk Károly
• Jancsó Miklós: A jelenlét embere
• N. N.: Makk Károly filmjei
• Elbert János: Grúz ellenpontok Néhány interjú magánügyben
• Hegedűs Zoltán: Elindult a rue des Halles-ból Az élő René Clair
• Bajomi Lázár Endre: A patafizikus filmrendező Az élő René Clair
• N. N.: René Clair filmjei Az élő René Clair
• Nemeskürty István: Gorkij bűvöletében Mark Donszkoj (1901–1981)
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Szerzői filmek – egy sovány tehén esztendeje Sanremo
• Bikácsy Gergely: A mormon család és a kínai vasút Lille
LÁTTUK MÉG
• Dániel Ferenc: Az első nagy vonatrablás
• Koltai Ágnes: Hamburgi betegség
• Báron György: Óvakodj a törpétől!
• Iván Gábor: Bátorság, fussunk!
• Sólyom András: Nyári rét
• Fekete Ibolya: Sheila Levin meghalt, és New Yorkban él
• Kovács András Bálint: Éjjjel-nappal énekelek
• Ambrus Katalin: A félhold árnyékában
• Bikácsy Gergely: Építs házat, ültess fát!
• Koltai Ágnes: Hét januári nap
TELEVÍZÓ
• Vígh Károly: A Századunk új sorozatáról Végjáték a Duna mentén
• Loránd Gábor: Televízió és történelem Egy tanácskozás tanulságai
• Bognár Éva: Az értelem operája Weill–Brecht: A hét főbűn
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: A csend és a mű
POSTA
• Berezsnyei L. Ottó: Kubrick Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Nyári rét

Sólyom András

 

Akik szeretik a kihívó izgalmakat, a szakmai biztonsággal fellépő mesteremberek munkáit, azok számára moziélmény lehet ez a film. Különösen, ha borús idő elől kívánnak meghúzódni a vetítőteremben. Óriási sziklák, morajló tenger, napsütés csábítása várja őket. Omló keblű, meztelen nőt láthatunk, egy fogadó tulajdonosának feleségét, aki az érkező, idegen fiatalembernek az ágyába bújik. Aztán egy másik gyönyörű, szerelemre-éhes nőt, karcsút és álmodozót, akibe hősünk” azonnal beleszeret, pedig a huszonéves nő már asszony; iskolás kislánya van. Főszereplő férfiunk tanár, megtudjuk, hogy a helyi iskola új tanítója lesz, őhozzá jár a kislány, hisz valahogy meg kell ismerkedni a mamával: később a lakásával is, a magazinlapokból jól ismert, csábító tökéletességű, egyedi kivitelezésű lakberendezéssel. A lakáshoz azonban egy férfi is tartozik, a szőke nő testvére vele él együtt. És gomolyodik a történet, amely egy gyönyörűséges ausztráliai városkában játszódik, annak is főleg egy folyóparti nyúlványában, egy szigeten. Sok száz négyzetkilométeres ez a birtok, ahol csupán ők hárman laknak. Mindehhez: testvérszerelem, gyilkosságok, öngyilkosság. Mi kell még? Ez viszi a nézőt a moziba, nem? Egy film exportszabványok szerint garantált hatáselemekkel; végül is: miért ne?


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/05 45. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7464