KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/január
FILMSZEMLE
• Zsugán István: A magyar film a világban 1979-ben Pécsi Játékfimszemle, 1980
• Dárday István: Töredékes összefüggések nagylátószögű optikával

• Jovánovics Miklós: Alászállás a közelmúlt poklába Bizalom
• Koltai Tamás: Szász Péternél mindig olyan jókat mondanak Hogyan felejtsük el életünk legnagyobb szerelmét?
• Lázár Ervin: Sorok az Égigérő fű plakátjának ragasztós oldalára
• András László: Szemtől szemben Tarkovszkijjal Tükör
• N. N.: Andrej Tarkovszkij filmjei
• Rubanova Irina: Miskin herceg a tiltott zónában Tarkovszkij Sztalker című filmjéről
• Császár István: Folytatható utószó Fellini Casanovájáról
• N. N.: Federico Fellini filmjei
FILMZENE
• Kocsis Zoltán: Kell-e a filmzene?

• Takács Ferenc: „Amerika kizöldülése” Hair
• Réz Pál: A sokértelműség csapdái Gondviselés
• Sándor Pál: „Közeli fotográfiát ne csináljanak rólam!” Interjú-részlet egy készülő Karády Katalin filmből
• N. N.: Karády Katalin filmjeiből
• Matos Lajos: agresSZÍV KINó
• Veress István: Az állatok válaszolnak
FESZTIVÁL
• Székely Gabriella: Politikai lelkigyakorlat a Genfi-tó partján Nyon
LÁTTUK MÉG
• Dániel Ferenc: A hiénák napja
• Gervai András: Koldus és kirlyfi
• Iván Gábor: Nada csoport
• Csala Károly: Spirál
• Schéry András: Konvoj
• Kapecz Zsuzsa: A dervis lerombolja Párizst
• Sólyom András: Kezedben a kulcs
• Bognár Éva: Férfiak nélkül
• Schéry András: Lidércnyomás
• Argejó Éva: Fierro fiai
• Iván Gábor: Meg kell ölni ezt a szerelmet
TELEVÍZÓ
• Illyés Gyula: A jövő mozija
• Mezei András: Csak ülök és kérdezek Beszélgetés Vitray Tamással
• Faragó Vilmos: Kortársak – adaptálva
• Kristóf Attila: A kabaré alkonya Humor a tévében 1.
• Gervai András: A Kunta Kinte-legendárium Gyökerek
• Honárkay Róbert: Hús, bőr, szeplő Ingmar Bergmanról
• Békés Tamás: A képernyő – tegnap
• Gombár Endre: A Tejút fiai
KÖNYV
• Bádonfai Gábor: Két évtized filmtörténete egy olasz napilap hasábjain
TELEVÍZÓ
• Hegedűs Tibor: Némi eligazítás, semmi több...
POSTA
• N. N.: „Minden számban legalább egy aktfotót” Olvasói levél – Szerkesztői válasz
KRÓNIKA
• N. N.: Az év játéka Az 1979-ben Magyarországon bemutatott legjobb külföldi filmek

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Posta

Olvasói levél – Szerkesztői válasz

„Minden számban legalább egy aktfotót”

N. N.

 

Különösen megragadott a Jancsó-breviárium cikk a megfelelő művészfotókkal együtt. Ilyen volt az 1975-ös Filmvilágban megjelent Szerelmem, Elektra beszámoló is. Itt is, mint a Jancsó-breviáriumban is látható: a filmművészet szorosan összefügg a képzőművészettel. Nekem, aki a képzőművészet első kategóriájába tartozó aktkompozíciós rajzokkal és fotókkal mellékesen sokat foglalkoztam, nagyon tetszettek mindig a Filmvilág által leközölt ún. kritikus képelemek. (Természetesen nem a pornók.) Ezek a totál plánba beállított aktképek szerintem a film művészeti értékét magas színvonalra emelik. Evégből többedmagammal kérem a T. Szerkesztőséget, hogy a jövőben, ha mód van rá, minden számban legalább egy aktfotót vagy aktkompozíciót szíveskedjenek leközölni, hisz manapság igen sok film tartalmaz kritikus képelemeket, úgy mint 1975 előtt.

 

Szecsődy Gyula

Budapest

 

 

Kedves Olvasónk!

 

Bevallom, eddig még sohasem hallottam egy női akt(kép)ről, hogy „kritikus képelem”. (Még férfiről is ritkán.) Különben, a lényeget illetően mélyen, teljes szívemből egyetértek önnel. Sőt, magam nemcsak a „totál plánba állított”, hanem a közelképben hozott művészi aktokat is kedvelem. Ezért (is) lapozgatom olykor a Fotót meg a Fotóművészetet. A megújult Filmvilág is vágyna minden számban közölni művészi aktot. Csakhogy nagy baj van itt: nincs minden hónapban (még csak minden évben sem) olyan magas művészi színvonalú film, amelyből jószerivel és ép érzékkel válogathatnánk. Ha lesz ilyen film, mi nem fogunk mulasztani. S még valamit: az aktkép, bár nyilván „érdek nélkül tetszik”, mégis sugároz valami erotikus varázst. Ezért (is) szép. A filmművészet viszont még egy meztelen nő képénél is rejtélyesebb dolog. A világ mai napig legerotikusabb jelenete szerintem Kurosawa A vihar kapujában című filmjében szerepel, ahol egy talpig ruhába burkolt nő arcáról egy pillanatra fellebben a fátyol.

 

Üdvözli:

Bikácsy Gergely

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1980/01 64. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=8035