KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

     
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1986/március
KRÓNIKA
• Gaál István: Herczenik Miklós (1930–1985)

• Breitner Miklós: Haldoklik-e a magyarfilm? Ár – költség – haszon
• Breitner Miklós: Interjú Drecin Józseffel a Művelődési Minisztérium államtitkárával Vita a filmgyártásról
• Lugossy László: Fantomgazdaság Vita a filmgyártásról
• Zalán Vince: Egy kelet-európai fotográfus Embriók
• Zsugán István: Arc ellenfényben Beszélgetés Zolnay Pállal
• Almási Miklós: Zsúfolóoptikával Visszaszámlálás
• Schubert Gusztáv: Elvis Presley azt üzente Beszélgetés András Ferenccel
• Bikácsy Gergely: Erosz túszai Az érzékek birodalma
FESZTIVÁL
• Fáber András: Kitörési kísérlerletek Nantes
LÁTTUK MÉG
• Reményi József Tamás: Itt élned, halnod kell
• Lukácsy Sándor: Ördögi kísértetek
• Koltai Ágnes: Te már nagykisfiú vagy
• Barna Imre: Káosz
• Barna Imre: A piszkos ügy
• Dés Mihály: Quilombo
• Ardai Zoltán: Az óriás
• Barna Imre: IV. Henrik
• Baló Júlia: Jörgensen, a zsaru
• Hegyi Gyula: Az ágyúgolyó futam
• Kapecz Zsuzsa: Azt mondják, baleset
• Faragó Zsuzsa: Farkasverem
• Hirsch Tibor: Lopják a koporsómat
• Gáti Péter: Hajmeresztő hajnövesztő
TELEVÍZÓ
• Forgács Éva: Sokkolás gyengeárammal A televízió és a képzőművészet
• Nemes Nagy Ágnes: Az új Laodameia Babits drámája a képernyőn
KÖNYV
• Balassa Péter: Egy tanulmánykötet értelme

             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Hajmeresztő hajnövesztő

Gáti Péter

 

Főúr, tűnés! és Holnemvolt című, nálunk is bemutatott filmjei egyértelműen bizonyították, hogy Ladislav Smoljak rendező a szatirikus vígjátékok készítésének minden mesterfogását kitűnően ismeri. A Hajmeresztő hajnövesztő című krimiparódiájában mégsem elégedett meg csupán a jól bevált ötletek, fordulatok biztos sikerrel kecsegtető ismételgetésével, régi humorpatronjainak egyszerű utántöltésével. Ábrázolásmódja a részletek, az apró megfigyelések humorforgácsainak összeillesztésétől új árnyalatokkal gazdagodik. A múlt századi, monarchiabeli Prágában egy hihetetlen, zavaros és pitiáner ügyben vizslató felügyelő és segédje kalandjai kapcsán illúziókeltően idéződik fel a k. u. k. világ sajátos légköre, rajzolódik ki egy – ©vejk történeteiből is jól ismert és nevetségessé tett – gondolkodásmód minden jellegzetessége. Smoljak alkotására érezhetően termékenyítően hatott Haąek és Čapek munkássága. Nekik is köszönhető, hogy ismét filozofikus humorú csehszlovák filmvígjáték-szatíra született.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1986/03 53. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=5887