KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/október
JEGYZET
• Koltai Ágnes: Amatőrfilmes világtalálkozó Siófokon

• Létay Vera: Csak kézfogás Mephisto
• Zalán Vince: Szemben a történelemmel Ideiglenes paradicsom
• Ágh Attila: Mit ér a néptanító, ha magyar? Sára Sándor dokumentumfilmjéről
• Koltai Ágnes: Rubljov és gőzgép Világot teremtők
• Kulcsár Mária: Kabala és Facsiga Forgatási napló
• Báron György: „Holnapja nincs ez éjnek...” Éjszaka külsőben
• Takács Ferenc: Filmklisé és realizmus Kék gallér
ISMERETLEN ISMERŐSÖK
• Gazdag Gyula: Ki hallgat ma vonósnégyeseket? Otar Joszeliani
• N. N.: Otar Joszeliani filmjei

• Molnár Gál Péter: Az emberarcú vámpír Drakula és Nosferatu
VITA
• Császár Ferenc: Filmreformra van szükség! Vita a filmforgalmazásról

• Bársony Éva: 30 éves a magyar szinkron
FESZTIVÁL
• Csala Károly: Történelem az arénában Pula
LÁTTUK MÉG
• Lajta Gábor: Ratataplan
• Ardai Zoltán: Lidérces álmok
• Barna Márta: Fészek a szélben
• Harmat György: P. S., a avagy a könnyelműség határai
• Deli Bálint Attila: Rendőrök háborúja
• Loránd Gábor: Őrült napok
• Ardai Zoltán: ...és megint dühbe jövünk
• Képes Júlia: Zűrzavar a fellegekben
• Gáti Péter: A kölcsönkért gyufa
• Koltai Ágnes: Zsaru vagy csirkefogó?
TELEVÍZÓ
• Lukácsy Sándor: Mikrotársadalom vagy történelem? Zokogó majom
• Csala Károly: Televízió, novellaosztály
• Domonkos László: Empátia, telefonnal
KÖNYV
• Csantavéri Júlia: Az értelmezhetőség határai
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Neveletlenek
• Karcsai Kulcsár István: A folyó vonala

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Zsaru vagy csirkefogó?

Koltai Ágnes

 

Belmondo szerencsére nem öregszik, szabálytalan arcán most is ott virít a kölykös csibészség, még mindig utánozhatatlan bájjal, eleganciával adja elő arcpirító szemtelenségeit. Sorozatban készülő habkönnyű limonádéi, azt hiszem, csak az ő játéka miatt vászonképesek”. Georges Lautner is rá szabta a hazardírozó, törvényszegő felügyelő figuráját. A Côte d’Azur luxusvillái gyanúsan hivalkodók, némelyik nem tisztességes jövedelemből épült. Tulajdonosaik kábítószer-kereskedelemből, játékkaszinókkal keresik meg a mindennapi betevőt. Jogi csűrés-csavarás, jó ügyvédek, egy-két korrupt rendőr segítségével bántatlanul virágzik az üzlet, olyannyira, hogy tizenöt év alatt sem sikerült a nagystílű vagányokat börtönbe juttatni. A nizzai rendőrök – már aki hajlandó a törvényt szolgálni – tehetetlenek, de betoppan a híres párizsi bűnözőfaló, Borowitz felügyelő (Belmondo), aki törvénytelen eszközökkel – gyújtogat, robbant, egymásnak ugrasztja a rivális klánfőnököket –, viszont eredményesen veszi fel a harcot. S eközben szebbnél szebb nőknek csapja a szelet, finoman és előkelőén viselkedik egy gazdag szépasszony kastélyában. Senki sem hiheti el, hogy ez a legjobb módszer a bűnözés felszámolására, de Belmondo még a csirkefogó rendőrből is rokonszenves embert formált.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/10 49. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7315