KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1980/szeptember
• Csala Károly: Az edző és csapata Filmstúdiók: számvetés és önértékelés IV. Beszélgetés Nemeskürty Istvánnal
• Bán Róbert: Rényi Tamás (1929–1980)
• Galsai Pongrác: Kettő és még egy Kosztolányi Színes tintákról álmodom
• Váncsa István: Tengerre, magyar! Naplemente délben
• Koltai Ágnes: A filmszociográfia vonzásában Beszélgetés Gulyás Gyulával és Gulyás Jánossal
• Almási Miklós: Sóder –mennykő helyett Hálózat
• Csurka István: Vértelenül Hidegvérrel
FESZTIVÁL
• Schéry András: Régi óra lassan jár Jegyzetek a svájci filmhétről
• N. N.: A Svájci Filmhét bemutatói

• Székely Gabriella: Miért sikerül a lengyel filmeseknek? Beszélgetés Krzysztof Kie¶lowskival
• Zalán Vince: Tovább szól a bádogdob Új nyugatnémet filmekről
• N. N.: Elsőfilmes rendezők az NSzK-ban
FESZTIVÁL
• Matos Lajos: A jövő – egyenes adásban Trieszt

• Zsugán István: Stockholmból nézve... Budapesti beszélgetés Herskó Jánossal
LÁTTUK MÉG
• Báron György: Dicsőségre ítélve
• Harmat György: Bosszúvágy
• Szendi Gábor: A Szentév
• Hegedűs Tibor: Negyedik fázis
• Bende Monika: Pisztrángok
• Hegyi Gyula: Az örökbefogadott lány
• Loránd Gábor: Pénektől hétfőig
• Koltai Ágnes: Cserebere
• Barabás Judit: Mégis meglátod az eget
• Hegedűs Tibor: Mondd, hogy mindent megteszel értem
• Zilahi Judit: Tűz a fűben
• Urbán Mária: Az 51-es dosszié
TELEVÍZÓ
• Bojár Iván: Képzőművészet és képernyő Beszélgetés D. Fehér Zsuzsával
• Bársony Éva: Mercedes a rollervrsenyen Beszélgetés Gaál Istvánnal
• Lukácsy Sándor: A besúgó antropológiája Páskándi Géza: Vendégség
• Bikácsy Gergely: Sakálok A Danton-ügy
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Eladó kísértet
• Karcsai Kulcsár István: A méhkirálynő
• Karcsai Kulcsár István: Makra
KÖNYV
• Bárdos Judit: Barabas: Dovzsenko
• Zalán Vince: A forgatókönyvíró visszatér
POSTA
• Avar János: Cronkite-kiigazítás Olvasói levél
• Reinecke Hubert: Apróbb hibák Olvasói levél

     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Krónika

Képtávíró

N. N.

 

Todd Solondz A boldogságtól ordítani (Happiness) rendezője új filmjében is megmarad New Jersey paranoiás belvilágában: a faji, szexuális vagy társadalmi diszkrimináció áldozatairól forgat. Másik terve egy John Watersszel közös crazy film, amelyben megrendeznék egy-egy sokszereplős epizód elejét, majd filmet cserélnének.

 

*

 

René Clément 1960-as Ragyogó napfénye után ismét film készült Patricia Highsmith első Ripley-regényéből: a 2000. év egyik nagy Oscar-esélyesének tartott The Talented Mr. Ripley rendezője Anthony Minghella, Alain Delon egykori címszerepét Matt Damon játssza.

 

*

 

Van, aki szerint a Szellemkutya nem is annyira Jarmusch-film, mint inkább a zenét szerző Wu-Tang Clan óriásklipje. Most mindenesetre maguk a zenészek is filmezésbe fogtak, a Mihaszna élet (Trifle life) főhőse két sikerre áhítozó brooklyni rapper.

 

*

 

Cukamoto Sinyát (Gemini) követően újabb japán rendező-sztár készít kosztümös drámát a Meidzsi-korszakról. Tizenhárom évvel a Szerelmem, Max után Osmia Nagisza  ismét játékfilmet forgatott, a Gohatto címet viselő szamuráj-történetet december közepén mutatták be Tokióban. A Siba Rjótaro történelmi regényét feldolgozó alkotás főszerepeit neves japán színészek játsszák, többek közt Kitano Takesi, aki éppen Osimának köszönhette első filmszerepét a Boldog karácsonyt, Mr. Lawrence-ben.

 

*

 

Wim Wenders új filmje, az Egymillió dolláros hotel 2030-ban játszódó sci-fi, a főszerepben Mel Gibsonnal, aki egy rejtélyes öngyilkossági ügyben nyomoz a sötét és eső áztatta Los Angelesben. A film a U2 frontembere, Bono forgatókönyvéből készült, és Gibson produkciós cége, az Ikon finanszírozta.

 

*

 

A Tábornok nincs többé. Meghalt George Cambell Scott, alias „Patton tábornok”. A katonás külső, a legszigorúbb hollywoodi tekintet mögött azonban nem bürokrata, hanem kiváló karakterszínész lakozott. Amikor ezért a címszerepért 1971-ben Oscart kapott, visszaadta a díjat, mondván, nem kíván a „húsbemutató” részese lenni. Emlékezetes filmszerepei: Turgidson tábornok Kubrick Dr. Stangelove-jában, A delfin napjának professzora, Fagin és Scrooge két tévés Dickens-sorozatban.

 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/01 02. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2792