KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

         
             
             
             
             
             
   2015/július
MAGYAR MŰHELY
• Forgách András: Az egyetlen Nemes Jeles László: Saul fia
• Soós Tamás Dénes: „Olyan, mint egy tánc” Beszélgetés Erdély Mátyással
MAGYAR KLASSZIKUSOK
• Gelencsér Gábor: Staféta a labirintusban Kovács András
• Kovács András: A szerencse fia
HORROR 2.0
• Sepsi László: Hebegés és belezés Új független horrorfilmek
• Hegedüs Márk Sebestyén: Folytatások között Insidious: A gonosz lélek
• Varga Zoltán: Nincsenek itt Poltergeist 1982 vs. 2015
KATASZTRÓFAFILMEK
• Huber Zoltán: Sterilizált evolúció Egynyári katasztrófafilmek
• Barotányi Zoltán: Atomerőmű-katasztrófák Tudomány a moziban
• Andorka György: Felezési idő Atom-dokuk
BOORMAN
• Csiger Ádám: „Ez csak egy játék” John Boorman portré - 2. rész.
WELLES 100
• Kránicz Bence: A mágus ezer arca Welles, a mozihős
• Varró Attila: Ponyvából katedrális Welles noir adaptációi
HATÁRSÁV
• Horeczky Krisztina: Az én XX. századom Robert Wilson színpada
FESZTIVÁL
• Buglya Zsófia: Kiemel, beemel Linz – Crossing Europe
• Ruprech Dániel: Síkban terül el Oberhausen
TELEVÍZÓ
• Huber Zoltán: Korszakok határán Mad Men – Reklámőrültek
KÖNYV
• Veress József: „Megvigasztal két órára” Radnóti Miklósné Gyarmati Fanni: Napló
FILM / REGÉNY
• Jankovics Márton: A hiányérzet krónikása Paul Thomas Anderson: Beépített hiba
KRITIKA
• Pintér Judit Nóra: Hegek a lelken Nagy Dénes: Seb
• Takács Ferenc: Képben vagyunk Mike Leigh: Mr. Turner
• Czirják Pál: Ez nem egy taxi Jafar Panahi: Taxi Teherán
MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Lány macskával
• Árva Márton: A második anya
• Kovács Bálint: Világevők
• Baski Sándor: Jön Harold!
• Kránicz Bence: A kém
• Varró Attila: Hullámlovasok
• Vincze Teréz: Szerelemsziget
• Vajda Judit: Csak azért is szerelem!
• Tüske Zsuzsanna: Megőrjít a csaj
• Horváth Eszter: Szex, szerelem, terápia
• Soós Tamás Dénes: Who Am I – Egy rendszer sincs biztonságban
• Sepsi László: Holnapolisz
DVD
• Kránicz Bence: Batman-rajzfilmek
• Pápai Zsolt: Hazárdjáték
• Soós Tamás Dénes: Az interjú
• Kránicz Bence: Agyar
• Fekete Martin: Szarvak
• Pápai Zsolt: Csapatjáték

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

DVD

Agyar

Kránicz Bence

Tusk – amerikai, 2014. Rendezte: Kevin Smith. Szereplők: Michael Parks, Justin Long, Haley Joel Osment. Forgalmazó: Select Video. 105 perc.

„Vajon minden férfi szívében egy rozmár lakozik?” Mikor a kerekesszékhez kötött, világlátott tengerészként megismert Howard Howe ezzel a kérdéssel fordul balszerencsés látogatójához, az internetes rádióadásokat készítő Wallace-hez, nézőként már sejtjük, hogy a Kanada hátsó fertályán, remeteként élő férfi valójában súlyos pszichopata, Wallace pedig semmi jóra nem számíthat a továbbiakban. De ekkor válik világossá az is, hogy a pályaindító nemzedéki kultfilmjei (Shop-Stop, Dogma) után a kétezres évektől fokozatosan eljelentéktelenedő Kevin Smith friss rendezése valódi tét nélküli, meglehetősen bárgyú mese, amely leginkább bizarr fekete humora és merész hangnemváltásai miatt érdemel némi figyelmet.

Smith a biztató, de visszhang nélkül maradt Red State-tel megkezdett utat folytatja, ismét a horror műfajába kirándul, ahogy a mindig remek, ritkán látott Michael Parks is visszatér a főszerepben: az előző film szektavezéréhez hasonlóan itt is karizmatikus és bomlott elméjű fenevadat játszik. Rögeszméje, hogy egész életében egyetlen barátja volt, egy hajótörés után megismert rozmár – kár lenne belemenni a részletekbe arra vonatkozóan, hogy mit tervez az ellenszenves főhőssel (Justin Long), elég, ha annyit mondunk, hogy a közelmúlt hírhedt torture porn tétele, az Emberi százlábú az Agyar nyilvánvaló előképei között említhető.

Köszönhetően Smith védjegyszerű, és jobbára ezúttal is vicces és hiteles párbeszédeinek, valamint a flashbackekből kirajzolódó párkapcsolati problémáknak, a rémületkeltést egyszerre ássa alá a vígjátéki és a melodramatikus hangütés. Az egymást kioltó hatások közül, ahogy az lenni szokott, leginkább a komikus elemek uralkodnak el a történeten. Az eszement utolsó harmad alatt – melyben meglepetésszerűen feltűnik a francia-kanadai akcentussal készülő Johnny Depp is – pedig már képtelenség másképp nézni az Agyart, mint a leginkább marihuánafüstbe burkolózva élvezhető stoner filmek újabb darabját.

Extrák: Smith audiokommentárja, animált podcast, kimaradt jelenetek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/07 62-63. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12287