KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
   2016/június
MAGYAR MŰHELY
• Báron György: A csábítás és a halál játékai Kamondi Zoltán (1960-2016)
• Hirsch Tibor: Múltunk a szemfedél alatt Magyar film, magyar idő – 2. rész
• Schubert Gusztáv: apa/anya Liliom ösvény
• Kővári Orsolya: Egy rítus története Beszélgetés Fliegauf Bencével
ETTORE SCOLA
• Bárdos Judit: A világ változtatott meg minket A világ változtatott meg minket
BRIT BŰNÖK
• Schubert Gusztáv: Alávaló úriemberek Top Secret Anglia
• Varró Attila: A vászon határtalan geometriája J. G. Ballard filmadaptációk
• Győri Zsolt: „Nem fröcsög a vér” Beszélgetés Mike Hodges-szal – 2. rész
SZOCIO+FANTASY
• Kránicz Bence: „Az Európai Unióban nincsenek jedik” BeszélgetésTóth Csabával
• Schubert Gusztáv: Galaktikus útikalauz apolitikusoknak Tóth Csaba: A sci-fi politológiája
• Sepsi László: Hősködés a demokráciáért Marvel vs. DC – Szuperhősök polgárháborúja
• Schreiber András: Zombi politikón Romero élőhalottai
FESZTIVÁL
• Soós Tamás Dénes: A család árulása Titanic versenyfilmek
• Huber Zoltán: Uralkodó szélirányok Titanic
• Simor Eszter: Különc közösségek Austin
KÍSÉRLETI MOZI
• Lichter Péter: Zsánerfilmek árnyékai Nicolas Provost filmjei
KÖNYV
• Zalán Vince: Pörös Géza: Krzysztof Zanussi világa Ráció és spiritualitás – testvérek?
• Sághy Miklós: A lélekvászon képei Pintér Judit Nóra: Az őrület perspektívái
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: A zeneipar nagymenői Bakelit
FILM / REGÉNY
• Pintér Judit: Csodálatos Boccaccio Boccaccio 2015
KRITIKA
• Gelencsér Gábor: Befejezetlen múlt Elcserélt világ
• Pintér Judit Nóra: Mennyi haza kell egy embernek? A lakás
• Horeczky Krisztina: Nők a szorítóban Ütős csajok
MOZI
• Baski Sándor: Az én csontsovány nővérem
• Sepsi László: Kivégzési parancs
• Árva Márton: Haifai kikötő
• Jankovics Márton: Mapplethorpe
• Kovács Kata: Máris hiányzol
• Szalkai Réka: Egy szó mint száz: szerelem!
• Baski Sándor: Pelé
• Teszár Dávid: A legkúlabb nap
• Kránicz Bence: Sarkköri mentőexpedíció
• Vajda Judit: Anyák napja
• Kovács Marcell: Csontok és skalpok
• Varró Attila: Beépített tudat
• Andorka György: Angry Birds – A film
DVD
• Gelencsér Gábor: Saul fia
• Benke Attila: Superman antológia
• Soós Tamás Dénes: Arctalan ellenség
• Szoboszlay Pál: Victor Frankenstein
• Tosoki Gyula: Kémvadászok: A szolgálat kötelez
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Beépített tudat

Varró Attila

Criminal – amerikai, 2016. Rendezte: Ariel Vromen. Írta: Douglas Cook és David Weisberg. Kép: Dana Gonzales. Zene: Keith Power és Brian Tyler. Szereplők: Kevin Costner (Jericho), Ryan Reynolds (Pope), Jordi Mollá (Heimdahl), Gary Oldman (Wells), Tommy Lee Jones (Dr. Franks), Gal Gadot (Jill). Gyártó: Lionsgate / Millenium Films / BenderSpink. Forgalmazó: ADS Service. Szinkronizált. 113 perc.

 

Amikor a 2009-es Paper Man-t magyar forgalmazója szokat­lan önreflexivitással Ryan Rey­nolds, a képzelt szuperhős címre keresztelte, valószínűleg csak a cég posztmodern prófétái tudták, hogy az elkövetkező év­tizedben Reynolds valóban az Amerikai Férfi tudatmélyéből testet öltő szuperegóját fogja fáradhatatlanul alakítani – akár az álomgyár legfoglalkoztatot­tabb szuperhős-színészeként Zöld Lámpástól Szellemzsarun át Deadpoolig, akár elmevándor Dr. Jekyll-ként a férfisármmal és piaci vonzerővel kevésbé meg­áldott sztárkollégák Mr. Hyde-jai mellett Bill Pullmantól Jason Bateman-en át Ben Kingsley-ig. Idei tudatfilmjében Reynolds kevésbé csinos asszisztense Ke­vin Costner, aki a Curt Siodmak-féle Hauser’s Memory újabb lenyúlását jelentő történetben loboncos hajú szociopata bű­nözőként részesül a hősi halált halt mesterkém emlékeiben és lelki javaiban, hogy azután titkosszolgálati megbízói és a vérgonosz anarchistavezér csapatai közé szorulva jogot szerezzen magának az új élet­hez és az hatvan feletti sztár-karrierhez.

A thriller-specialista Vromen eddigi filmjeit elsősorban a ki­váló színészek heroikus küzdel­me jellemezte közepesen meg­írt figuráikkal (lásd a The Iceman sztárgárdás gengszter-életraj­zát), és a Beépített tudat sem szakít ezzel a hagyománnyal. A veterán elitcsapat megható igyekezettel vonszolja át saját párvonalas tucatkarakterét a hol értelmetlen, hol érdek­telen fordulatokon, különös tekintettel a főszereplő Costnerre, aki eleinte esetlenül téblábol a tőle fényévekre álló stratham-i übergyilkos-figurában, majd eredményte­lenül próbálja hihetővé tenni a lehető legalkalmatlanabb pillanatokban rátukmált Rey­nolds-vonásokat. Noha mind tudatcserés sci-fiként, mind „menekülő gazember” thriller­ként leszerepel, azért a Beépí­tett tudat látványos tanulságot és szívszorító élményt kínál mindazoknak, akik értetlenül szemlélik korosodó kedven­ceik elszánt idomulási kísér­leteit a mai trendekhez De Niro-vulgárkomédiától Meryl Streep-mesemusicalig: immár a hajdani több mint testőr sem több mint gazdatest.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2016/06 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12821