KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2002/augusztus
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Tarkovszkij: Napló; Wajda: A film és más hívságok

• Hirsch Tibor: Jószágtól Mozgó állatképek
• Győrffy Iván: Istenek sorozatgyilkosai Állatáldozatok
• Varró Attila: Néma királyok Majmok filmbolygója
• Hungler Tímea: Animal Planet Állatemberek, emberállatok
• N. N.: Állat a filmekben
• Forgách András: A férj és a filmrendező, az énekesnő és a halott Caven, Fassbinder
FESZTIVÁL
• Létay Vera: Köszöni, jól van Cannes
• N. N.: Cannes-i díjak
• Gelencsér Gábor: Filmhaiku Mészáros Péter: Eső után
• Varga Balázs: A szamuráj pillantása Beszélgetés Mészáros Péterrel
VÁROSVÍZIÓK
• Ardai Zoltán: Nemo a körúton Pesti presszók
• Ágfalvi Attila: Városeklektika Beszélgetés Ferkai Andrással
• Molnár Gál Péter: Pesti Illatszertár Hollywoodban Ernst Lubitsch: Saroküzlet
LENGYEL FILM
• Spiró György: Színészek dicsérete Új lengyel filmek
• Éles Márta: A magány filmje Beszélgetés Robert Glińskivel
• Szalai Attila: Zsákban futás Lengyel köztelevízió
ANIMÁCIÓ
• Muhi Klára: Pillangó, vonatsötét KAFF 2002
• Kemény György: Gondola-tok Az aranykor vége?
• Herpai Gergely: Plasztikázott szépségek, szimpatikus szörnyetegek Computer animáció
KRITIKA
• Zoltán Gábor: A 26. év François Ozon: Homok alatt
• Stőhr Lóránt: KultúrHősKultusz Szirtes János–fe Lugossy László: Tiszta lap
• Ágfalvi Attila: A dilettáns végzet Zsigmond Dezső: A ház emlékei
• Turcsányi Sándor: Pufajkások Zsigmond Dezső: Bizarr románc
DVD
• Pápai Zsolt: Anzix a másvilágra Billy Wilder: A 17-es fogolytábor
LÁTTUK MÉG
• Jakab Kriszta: Pedálkirály
• Bikácsy Gergely: 101 Reykjavik
• Vaskó Péter: Megváltó szex
• Harmat György: A hűtlen
• Varró Attila: Kísérleti gyilkosság
• Kis Anna: K-Pax
• Somogyi Marcell: Narancsvidék
• Köves Gábor: Katonák voltunk
• Herpai Gergely: Wasabi
• Mátyás Péter: A rettegés arénája

             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

A rettegés arénája

Mátyás Péter

 

Ben Affleck mostanában mindenütt ott van, ahol Amerikát meg kell menteni. Az Armageddon és a Pearl Harbor – Égi háború után most egy nukleáris holocaust megakadályozására vállalkozik. A fanatikus, újfasiszta iparmágnás, Richard Dressler valahol Szíriában, a feketepiacon egy sok éve elveszett, atomtöltetű szerkezetet vásárol. Az a célja, hogy Baltimore-ba szállítva, a Superbowl döntőjén felrobbantsa a bombát, ezzel nukleáris háborút idézve elő a két nagyhatalom, az Egyesült Államok és Oroszország között. Ben Affleck fiatal történészt alakít, aki most lépett be a CIA kötelékébe és főnökével (Morgan Freeman) együtt megpróbálja meghiúsítani az ördögi terv megvalósítását.

Tudjuk, 2001. szeptember 11-e óta a világ és benne Amerika nem ugyanaz, ami volt. Minimum húsz ország rendelkezik tömegpusztító fegyverrel, és több, mint másfélszáz szállítható robbanófej holléte és tulajdonosa ismeretlen. Az orosz politikai rendszer instabilitása, a regionális konfliktusok és a terrorizmus veszélye realisztikus környezetet teremt ennek a politikai thrillernek. A fordulatos cselekmény, az erőteljes ábrázolás egy ügyesen álcázott propaganda filmet eredményezett, amelyben zászlót bontanak a terrorizmus és szélsőjobb ellen, precízen betartva a hollywoodi filmkészítés szabályait. Cserébe eltekintünk a szükségszerű hepiendtől, a kötelező, de jellegtelen szerelmi románctól, sőt az olyan logikai bukfencektől is, hogy a gonoszok miképpen élnének túl egy nukleáris világégést. A rendezés baljós árnyakat fest elénk színvonalasan, miközben elfeledteti velünk, hogy a fikció és a valóság közelebb áll egymáshoz, mint valaha.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2002/08 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2662