KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2014/március
JANCSÓ MIKLÓS
• Szekfü András: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 1. rész
• Förgeteg Balázs: Kötések és oldások Beszélgetés Jancsó Miklóssal (1968) – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Schreiber András: Két szűk esztendő Beszélgetés Havas Ágnessel
MELODRÁMA
• Pápai Zsolt: Pátosz és realizmus John Cassavetes modern melodrámái
• Kovács Ilona: Ha a botrány elmarad [RÉSZLET] Apácasors Diderot-tól napjainkig
LATIN BŰNÖK
• Géczi Zoltán: Latin bűn A latin-amerikai thriller evolúciója
KRÓNIKA
• Schubert Gusztáv: Czigány Tamás (1928-2014)
LATIN BŰNÖK
• Sepsi László: Foggal-körömmel Latin-amerikai horrorfilmek
VERHOEVEN
• Csiger Ádám: Hús + fém [RÉSZLET] Paul Verhoeven – 2. rész
• Andorka György: Engedelmes test Robotzsaru
BALKÁN EXPRESSZ
• Szíjártó Imre: Csonka napok Új szerb film
FILMZENE
• Pernecker Dávid: Ki ölte meg Bambit? Julien Temple Sex Pistols-filmjei
TELEVÍZÓ
• Gáncsos Kármen: Éjjel-nappal fikció Televíziós dokurealizmus
FESZTIVÁL
• Gellér-Varga Zsuzsanna: Én és énke a filmvásznon Amszterdam
FILM / REGÉNY
• Kolozsi László: A börtönből jött királyfi Joyce Maynard: Nyárutó
• Baski Sándor: Családi pótlék Jason Reitman: Nyárutó
KRITIKA
• Pályi András: Kérdések a múlthoz Wałęsa – A remény embere
• Huber Zoltán: Variációk kanapéra Couch Surf
• Nagy V. Gergő: Vissza a kamaszkorba Megdönteni Hajnal Tímeát
• Muhi Klára: Azok a régi hengergőzések Szerelempatak
MOZI
• Csiger Ádám: A plebejus herceg
• Baski Sándor: A Grand Budapest Hotel
• Kránicz Bence: Prince Avalanche – Texas hercege
• Forgács Nóra Kinga: Vijay és én
• Sepsi László: Én, Frankenstein
• Andorka György: Téli mese
• Huber Zoltán: Herkules legendája
• Roboz Gábor: Nyomtalanul
• Varró Attila: Műkincsvadászok
• Horváth Eszter: Idegen a tónál
• Kovács Kata: Végtelen szerelem
DVD
• Pápai Zsolt: Meteo
• Csiger Ádám: Mozimaraton: Akciófilmek hétvégére díszdoboz
• Soós Tamás Dénes: Hamarosan…
• Tosoki Gyula: Félelmetes nap
• Soós Tamás Dénes: A folyosó túloldalán

             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Végtelen szerelem

Kovács Kata

Endless Love – amerikai, 2014. Rendezte: Shana Feste. Írta: Scott Spencer regénye alapján Joshua Safran. Kép: Andrew Dunn. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Alex Pettyfer (David), Gabriella Wilde (Jade), Bruce Greenwood (Hugh), Joely Richardson (Anne), Robert Patrick (Harry). Gyártó: Bluegrass Films / Fake Empre / Universal. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 105 perc.


„Ints búcsút az ártatlanságnak” – így szól a Franco Zeffirelli 1981-es melodrámájából készült remake, a Végtelen szerelem mottója, melyet Shana Feste (Reflektorfény) az idei Valentin napra készített. Jade és David szerelme mindkét filmben klasszikus Rómeó és Júlia-felnövéstörténet, némi osztálykülönbséggel. Míg azonban Zeffirellinél az alapvető konfliktus – bár a lány bohém családja és David konzervatív szülei között ugyancsak megvan a feszültség – a fiú kiszámíthatatlan tetteiből fakad, a mostani változat a két fiatal kapcsolatára, neveltetésükre, a hátterük közötti különbségre fekteti a hangsúlyt. Közös jövőjük lehetetlensége mellett érvel Jade apja, akinek kapóra jönnek David dühkitörései, hogy egy távoltartási végzéssel szétválassza a két fiatalt. Mindkét film a szerelmesek szétválaszthatatlanságát hangsúlyozza, valamint, hogy a fiú ártatlan: akármit is tesz, nem hisszük, hogy javíthatatlan, csupán a körülmények áldozata. Zeffirelli szerzői kézjegyei, a melodrámai motívumok, az önirónia-mentes, negédes romantika, az eleve elrendeltség és hősei ártatlan szépségének hangsúlyozása tinimozira áthangolva vándorolt át a 2014-es filmbe.


A film elején Jade jól nevelt úrilány, aki a szüleinek él, az orvosira készül és a családdal együtt próbál túllépni testvére tragikus elvesztésén. Daviddel való romantikus megismerkedése fordulópontot hoz a lány életébe, szellemi és szexuális értelemben is felszabadul. Ugyanakkor a család élete is megváltozik, a féltékeny apa ugyanis nem nyugszik bele, hogy a lánya a nyári szünidő idejére az orvosi gyakorlat helyett a bulizást és a randizást választja. A megismerkedés és a felszabadulás története a szerelem halhatatlanságát hangsúlyozó Zeffirellinél alig látszik, az apa-lánya vonzalom és Jade anyjának szerelme David iránt viszont a mostani változatban sokkal visszafogottabb. A dramaturgiai hangsúlyeltolások mellett a két film közötti fő különbség, hogy míg Zeffirelli súlyos tragédiába torkolló melodrámát készített, a mostani verzió egy melodrámai elemekkel átszőtt, Bálint-napi románc.




A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2014/03 59-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=11861