KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
   2019/december
MAGYAR MŰHELY
• Pentelényi László: Az arcok iskolája Fehér György arcképe
• Murai András: Hol marad a Világforradalom? Filmek a Tanácsköztársaságról
• Kovács Bálint: Vérvörös veréb Drakulics elvtárs
• Kránicz Bence: Vérpettyek az elvtársnő arcán Beszélgetés Bodzsár Márkkal
• Vajda Judit: Szólamhatár Szép csendben
• Kolozsi László: Magas Déva lánya Déva
PÁRHUZAMOS MONTÁZS
• Kormos Balázs: „Nekem már nincs ötletem…” A kis Valentinó és a Dealer
HOLLYWOOD ÉS GOTHAM
• Hirsch Tibor: Megbántottak dühe A tömegek lázadása
KOREA 100
• Kránicz Bence: A szegények lázadása Beszélgetés Bong Joon-hóval
• Vincze Teréz: Lehetetlen forradalom Élősködők
• Teszár Dávid: Bong Joon-ho és társai Koreai Filmfesztivál
TRAUMA ÉS RÉMÁLOM
• Kovács Patrik: Mesék az Overlook Hotelből A Ragyogás és az Álom doktor
• Szabó G. Ádám: Az elnyomás gyermekei Narciso Ibáñez Serrador (1935–2019)
• Nemes Z. Márió: Spirál-láz Junji Ito: Uzumaki
• Baski Sándor: Privát poklok Sitges
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Fájdalmak és dicsőségek Toronto
• Pauló-Varga Ákos: A prérifarkas, a taxis és a propaganda Primanima
• Fekete Tamás: A mentőcsónakok szüksége Titanic 2019
FILM + ZENE
• Ardai Zoltán: Fontana, mono Miles Davis
• Kovács Gellért: Két fekete királynő Ella Fitzgerald //Aretha Franklin
STREAMLINE MOZI
• Benke Attila: Adócsaló nagymenők Pénzmosó
TELEVÍZÓ
• Pernecker Dávid: Kamaszok a teljes idegösszeomlás szélén Eufória
KRITIKA
• Huber Zoltán: Volt egyszer egy bosszúálló Az ír
• Nevelős Zoltán: Magánkopók lábnyomai Árva Brooklyn
MOZI
• Baski Sándor: Tejháború
• Alföldi Nóra: Tel Avivban minden megtörténhet
• Sándor Anna: Családi karácsony
• Vajda Judit: Időtlen szerelem
• Pethő Réka: Egy esős nap New Yorkban
• Kránicz Bence: Midway
• Kovács Kata: Léghajósok
• Tüske Zsuzsanna: Múlt karácsony
• Andorka György: Terminator: Sötét végzet
• Lovas Anna: Shaun, a bárány és a farmonkívüli
• Fekete Tamás: Zombieland: A második lövés
• Varga Zoltán: Addams Family – A galád család
• Roboz Gábor: Halálod appja
• Kovács Marcell: Lidérces mesék éjszakája
DVD
• Benke Attila: Toy Story 1–4. gyűjtemény
• Pápai Zsolt: Veszett a világ
• Kovács Patrik: Préda
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Múlt karácsony

Tüske Zsuzsanna

Last Christmas – brit, 2019. Rendezte: Paul Feig. Írta: Emma Thompson és Bryony Kimmings. Kép: John Schwartzmann. Zene: Theodore Shapiro. Szereplők: Emilia Clarke (Kate), Madison Ingoldsby (Az ifjú Kate), Henry Golding (Tom), Michelle Yeoh (Santa), Emma Thompson (Petra). Gyártó: Calamity Films / Feigco Entertainment / Perfect World Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 103 perc.

 

Az elmúlt évek karácsonyi filmtermése arról tanúskodik, hogy az álomgyár szerint – a hálás témának köszönhetően – nincs az az olcsó, émelyítő puncs, amelyet ne lehetne lenyomni az ünnepi ízekre áhítozó nézők torkán (lásd Váratlan szépség). A Múlt karácsony idei szirupjának kikeverésével Paul Feiget bízták meg, aki eddig inkább bőséges vitriollal dolgozott, miközben a különc nőalakok egyik első számú szakértőjévé nőtte ki magát (Koszorúslányok, Női szervek). A Múlt karácsony főhősnője illeszkedik a Feig-féle fanyar hölgypanoptikumba: két lábon járó sorscsapásként keseríti környezete és saját életét. Az énekesi karrierről álmodozó Kate, főállásban manóként árul ünnepi csetreszeket egy londoni karácsonyi szakboltban. Elbájoló mosolyához nagy adag cinizmus és nemtörődömség társul – amihez hozzáér, tönkremegy, ágyról ágyra jár és teljes gőzzel éli a látszólag ok nélkül lázadók önsorsrontó életét. A tévelygő lány egy nap megismerkedik a jóképű és megértő Tommal, aki szinte már nem is eviláginak tűnően nemes lelkével és angyali sármjával Kate szívét is új élettel tölti fel.

Feig filmjének furfangos lélekemelési kísérletéig masszív mennyiségű Emilia Clarke-féle túlcsorduló bűbájt és rengeteg bárgyú humorbonbont kell benyelnie a nézőnek, ami még a váratlan (zsáner)fordulatnál is nagyobb meglepetést okoz, tekintve, hogy a filmet az egyébként kifinomultan szellemes angol díva, Emma Thompson nem csak szereplőként, de társíróként is jegyzi. A gejl bohóckodáshoz (a közelmúlt brit jukebox-musical hullámát meglovagolva) nagy adag Wham és George Michael sláger párosul, ám ez még mindig szerény ok arra, hogy a film – akárcsak a szeretet ünnepére való tekintettel – megbocsájtást nyerhessen jászolnyi hibájáért.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2019/12 57-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14369