KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
   2021/augusztus
MAGYAR ANIMÁCIÓ
• Orosz István: A népmeséktől a csillagos égig Jankovics Marcell (1941-2021)
• Varga Zoltán: Túl a labirintuson Cakó Ferenc animációi
• M. Tóth Éva: Unokák fesztiválja Kecskeméti Animációs Film Fesztivál
MAGYAR MŰHELY
• Kormos Balázs: Rengeteg, és még annál is több Fliegauf Bence epizódfilmjei
• Bakos Gábor: Kíméletlen szolidaritás Családi tűzfészkek: Cassavetes, Tarr, Hajdu, Pálfi
ÚJ RAJ
• Csantavéri Júlia: Egy római Nápolyban Matteo Garrone
• Szabó Ádám: Farkasok az utcán Bogdan Mirică: Kutyák // Matteo Garrone: Dogman
IZRAELI PANORÁMA
• Nagy Tibor: Pajzsból lett pallos Izraeli háborús filmek
• Keresztesi József: Nagykorúság Rutu Modan: Exit Wounds
• Schubert Gusztáv: Mártírok útja Lior Raz – Avi Issacharov: Fauda
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Az értelmezés terei Claire Denis és a Tindersticks
STAND-UP
• Teszár Dávid: Szűk tér, ötletbőség Bo Burnham: Inside
FESZTIVÁL
• Boronyák Rita: Nem csak belső használatra Észt Filmhét
PILLANATKÉP
• Czirják Pál: Már nem fotó, még nem film Műcsarnok: Képekben gondolkodnak – Filmesek fotói
OROSZ MOZI
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
• Szíjártó Imre: Az új Aranyborjú Gazdagok az orosz filmben
KRITIKA
• Baski Sándor: Párkapcsolati tőke Így vagy tökéletes
• Margitházi Beja: Az élet írja Beszélgetés Bakony Alexával
• Margitházi Beja: Ami fontos, és ami nem Bakony Alexa: Tobi színei
• Zsubori Anna: Szörnyben az emberi Enrico Casarosa: Luca
MOZI
• Fekete Tamás: Hang nélkül 2.
• Varró Attila: Képhatalom Pippa Bianco: Megosztás
• Pazár Sarolta: A szerelem nem várhat
• Kovács Kata: Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák
• Roboz Gábor: Halálos kitérő: Az örökség
• Parádi Orsolya: Diana esküvője
• Benke Attila: A szerelem röviden
• Varró Attila: Halálos iramban 9.
• Kovács Patrik: Jeges pokol
• Huber Zoltán: Tolvajok társasága
• Lovas Anna: Fekete Özvegy
STREAMLINE MOZI
• Forgács Nóra Kinga: Vedlések ideje
• Roboz Gábor: A szerelem aranyhala
• Baski Sándor: Nem vagyok, aki vagyok
• Jordi Leila: Nyolcadik éjjel
• Kránicz Bence: Apaság
• Vincze Teréz: Halgyermek
• Fekete Tamás: Bill és Ted – Arccal a zenébe
• Varró Attila: Végtelen nap
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi A haza hősei

             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák

Kovács Kata


Love, Weddings & Other Disaster amerikai, 2020. Rendezte és írta: Dennis Dugan. Kép: Nick Remy Matthews. Zene: Noah Needleman. Szereplők: Diane Keaton (Sara), Jeremy Irons (Lawrence), Diego Boneta (Mack), JinJoo Lee (Yoni), Maggie Grace (Jessie), Veronica Ferres (Bev). Gyártó: Align Pictures / Fortitude International. Forgalmazó: Prorom Entertainment. Szinkronizált. 100 perc.

 

Diane Keaton afféle blindwashing árán kerül a blőd Adam Sandler-vígjátékokról elhíresült rendező, Dennis Dugan (Kellékfeleség, Jack és Jill) legújabb komédiájába. Keaton egy jómódú, nagyvárosi, bohém, valamint látássérült nőt alakít, aki egy vakrandin ismerkedik meg a mogorva és kényszeres özveggyel. A férfi luxusesküvőkön adja a cateringet, és a film összes többi szála ezen a ponton, a bostoni polgármesterjelölt lakodalmának apropóján kapcsolódik össze. A Valentin nap és más Garry Marshall rendezte romkomok, vagy az Igazából szerelem nyomdokain haladva ugyanis a Szerelmek, esküvők és egyéb katasztrófák is több, lazán kapcsolódó cselekményszálat visz párhuzamosan, de a siker zálogát képező két legfontosabb komponenst valahogyan szem elől téveszti: a lehengerlő sztárdömping és a magával ragadó karakterek hiányoznak belőle. Alaposabban kidolgozott szál csupán egy akad, Jessie-é, aki, miután saját vőlegényével történt botrányos szakítása okán a wedding trasher (kb. esküvőrontó) gúnynevet kapta, lagziszervezőnek áll – itt a lányt alakító Maggie Grace (Lost, Alkonyat) bája enyhe kárpótlást nyújt az egymás után sorjázó, súlytalan és humortalan jelenetekért.

A film egyetlen történetet sem tud felmutatni, ahol ne mondvacsinált problémákkal szembesülnénk, és az esküvőszervezésről is tulajdonképpen csak annyit kíván elmondani: attól még, hogy nem fektetünk bele túl sok energiát, elsülhet jól. A rossz ritmusérzékkel megrendezett jelenetekért és a gyenge burleszkért még a két közönségkedvenc veterán nyugdíjastempójú és ízületkímélően rövid felvillanásai sem kárpótolnak, Diane Keaton karakterének pedig egyetlen igazán domináns vonása, hogy minden útjába eső bútordarabban felbukik.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2021/08 55-55. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15031