KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   2000/június
KRÓNIKA
• N. N.: Képtávíró
• (X) : Szájtépés filmszakadásig 2.

• Kovács András Bálint: Sötét filmek A film noire és a modernitás
MAGYAR MŰHELY
• Jeles András: Teremtés, lidércnyomás Noteszlapok
• Székely Gabriella: Együttműködik-e a kultúra? Beszélgetés Sára Sándorral
• Mihancsik Zsófia: A bűn iskolái Gyereksorsok és dokumentumok
• Tamás Amaryllis: Nem kor-szerű történet Beszélgetés Almási Tamással

• Schubert Gusztáv: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• Tatár György: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• Tillmann József A.: Hollywood felett az ég Beszélgetés a celluloid-angyalokról
• N. N.: New Age mozi
• Kriston László: Lelkek szélesvásznon New Age a moziban
• Kriston László: New Age és profit
• Altorjay Gábor: Leni és Balázs Egy film vázlata
• Márton László: Mozgó és be van tiltva Weimari tabuk
• Turcsányi Sándor: Ismeri Ön Turzonovovát? Szlovák filmek
KÖNYV
• Kömlődi Ferenc: Médiaforradalom Ost-West Internet

• Fáber András: Magritte-dimenziók Alain Robbe-Grillet A szép fogolynőről
• Nánay Bence: A vízcsepp ráér Bill Viola mozgó festményei
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Félkegyelem Kelj fel Jancsi
• Ágfalvi Attila: Terelgetni, visszalépni Beszélgetés Fonyó Gergellyel
• Békés Pál: Devon szirtek Hadszíntér
• Varró Attila: Kamera-színház Férfitársaságban; Barátok és szomszédok
LÁTTUK MÉG
• Ágfalvi Attila: A lé meg a Lola
• Ádám Péter: Az évszázad gyermekei
• Bíró László: Doktor zsiványok
• Pápai Zsolt: A Mars-mentőakció
• Ardai Zoltán: Minden héten háború
• Máriássy Vanda: Az új Éva
• Hungler Tímea: Női vonalak
• Tosoki Gyula: Erin Brockovich – Zűrös természet
• Vidovszky György: Hulla, hó telizsák
• Illés Mária: Tök alsó
• Nyírő András: Brókerarcok
KÉPMAGNÓ
• Reményi József Tamás: Özönvíz

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Női vonalak

Hungler Tímea

 

Diane Keaton színészként egyszer már kivette a részét egy amerikai Három nővér-verzióból, Bruce Beresford kitűnő fekete komédiájában, a Bűnös szívekben, akkor Jessica Lange és Sissy Spacek oldalán. Most a triumvirátus másik két tagját Meg Ryan és Lisa Kudrow játssza, a Keaton által nem csupán az egyik szereplőként, hanem rendezőként is jegyzett opuszban.

Történetünk első, felszínes megközelítésben valamelyik elvadultabb távközlési vállalat vagy mobilszolgáltató reklámfilmjének tűnhet, az (emberi) kapcsolat(ok)ról, a mi hangunkról. A hölgyek a telefonálás összes lehetséges módozatát felvonultatják (vezetékes, drótnélküli, mobil, konferencia, társvonal, üzenetrögzítő), hogy a családi kötelékeket életben tartsák.

Az epizódok egyik telefoncsörgéstől a másikig tartanak, így – köszönhetően annak, hogy a távrecsegő folyton csöng – a film tempója meglehetősen felfokozott; szegény papa (Walter Matthau) is két kihangosítás között szenderül jobblétre.

A finom, kicsit sem szájbarágó telefon-metaforika természetesen korunk zaklatott életmódjaként értelmeződik, de filmünk szociális érzékenysége folytán érinti az örökbecsű feminista témakört is: karrier vagy család?

Mindezen dicséretes próbálkozások ellenére, elnézve a burleszk elemektől sem mentes – hasra esések, rohangászás, (telefon)huzalba-gabalyodás, sőt: lisztdobálás! – érzelmileg helyenként kissé túlcsorduló alkotást, summázatunk mégis csak ennyi: itt nem csupán a telefonvonalak égtek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2000/06 60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=2973