KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
   1981/március
• Zoltai Dénes: A bartóki ihletés Motívumok, témák, modell
• Gombár József: A magyar filmforgalmazás egy évtizede és távlatai
• Létay Vera: Nem minden remekmű elsőfilm Ballagás
• Lázár István: Éljen a budapesti Yard A svéd, akinek nyoma veszett
DOKUMENTUMFILM
• Sára Sándor: Pergőtűz A II. Magyar Hadsereg a Don-kanyarban (2.)

• Elbert János: Pókláb erdő lovasai A véres trón
• Takács Ferenc: Érosz és Sátán Canterbury mesék
• Tancsik Mária: Elsőfilmesek, 1981
• Boros István: A rózsaszínű Párduc esete
• Lőrincz Andrea: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (2.)
• Ránki Júlia: A mozizongorától az elektromos gitárig Beszélgetések a filmzenéről (2.)
• Hámori András: Amerikai századforduló Londoni beszélgetés Miloš Formannal
LÁTTUK MÉG
• Ambrus Katalin: Tigriscsapáson
• Grawátsch Péter: Tévúton
• Kemény György: Münchhausen báró csodálatos kalandjai
• Kovács András Bálint: Ess, eső, ess!
• Schéry András: A macska rejtélyes halála
• Bende Monika: Rally
• Róna-Tas Ákos: Menedékhely
• Csala Károly: Minden rendben
• Loránd Gábor: Trófea
TELEVÍZÓ
• Fekete Sándor: A Szabadság tér Petőfije
• Veress József: Köszönöm, rosszul vagyunk Védtelen utazók
• Pánczél György: Színész-vallomások Tíz dráma –hatvan percben
• Simor András: Kordokumentum
• Nógrádi Gábor: Képmagnósok, figyelem!
TÉVÉMOZI
• Karcsai Kulcsár István: Az Ambersonok tündöklése
• Karcsai Kulcsár István: Van, aki forrón szereti
KÖNYV
• Nemeskürty István: Tóbiás Áron: Korda Sándor
• Gellért Gyöngyi: A film Fekete-Afrikában
POSTA
• Gummer Jenő: Januári szám Olvasói levél – Szerkesztői válasz

             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Rally

Bende Monika

Új utakon járnak a szovjet krimik és kalandfilmek. Tempósak, és kedvelik az éles fényeket-színeket. Egy szovjet köztársaság filmjének pedig amúgy is külön vonzereje van. Nagy kár, hogy mindez még nem elég a néző boldogságához.

A Rally naiv és homályos film. Érdekességét csupán az adja, hogy egy valóban megtörtént műkincsrablás – a II. világháború idején a rigai múzeumból ellopták a francia klasszicista Ingres egy festményét –, egyik mába nyúló epizódját dolgozza fel.

Három országon át vezet a rally, amelyen a szovjet versenyzők egészen az NDK-ig hurcolják magukkal az ominózus képet. Előbb tudtukon kívül, utóbb különféle meggondolások alapján kocsikáztatják versenyautójuk ajtajába rejtve. Az idősebb, tapasztaltabb Liepa, a mitfahrer úgy gondolja, hogy a csempészéssel őt akarják kompromittálná; fiatalabb társa ifjúi hittel tett gyanúsítgatásai is ezt látszanak igazolni. A kettőjük közötti (ál)nemzedéki ellentét úgy oldódik fel, hogy megegyeznek : magánúton juttatják vissza méltó helyére Ingres remekművét. Aztán míg az ifjú Után bonyolít, addig Liepa – egy elnehezült, rigai Robert Redford – inkább az öregedés és a magánélet problémáival küszködik.

Azaz: minden halad a maga útján, a maga előre tudott dramaturgiai fordulataival. A jó is elnyeri jutalmát: a bájos tolmácsnő ott ül a kórházi asztalon összetoldozott, mindig sikerre sarkallt hős mellett. Csupán egy ügyes képhamisítvány szelleme bolyong tovább.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1981/03 46. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=7528