KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/május
KUROSAWA 100
• Lajta Gábor: Filmalkímia Kurosawa, a mozgóképfestő
• Báron György: A vasút kapujában Rashomon-variációk
SKANDINÁV VÉR
• Klág Dávid: A dán døg Nicolas Winding Refn
• Szalkai Réka: Egy vérbeli szerencsejátékos Beszélgetés Winding Refn-nel
• Schubert Gusztáv: Svéd para Niels Alden Oplev: A tetovált lány
• Pintér Judit Nóra: Belső pokol Lars von Trier: Antikrisztus
ANIMA-TREND
• Varga Zoltán: Összeraklak, szétszedlek A gyurmafilm paradoxonai
• G. Kovács László: Lázadás, szürrealizmus, szabadság Beszélgetés Jan ©vankmajerrel
• Roboz Gábor: Szörnysimogató Dean DeBlois - Chris Sanders: Így neveld a sárkányodat
• Zalán Vince: Mentőöv nélkül? Beszélgetés M. Tóth Gézával
FESZTIVÁL
• Schreiber András: Múltnak mámora Berlin
TELEVÍZÓ
• Ruprech Dániel: Az FBI titkos ügyei X-akták; A rejtély
• Schreiber András: Démon képében Női látnokok
• Baski Sándor: A jegesmedvék nem azok, aminek látszanak Lost-kultusz
KÖNYV
• Varga Zoltán: Műfaji képeskönyvek 101 horror film…; 101 sci-fi film…
KRITIKA
• Csillag Márton: Szívükben bomba van Jean-Pierre Jeunet: Micmacs – (N)agyban megy a kavarás
• Vajda Judit: Apáról fiúra Mátyássy Áron: Átok
• Barkóczi Janka: Filmforgalmazás 2.0 Helyzetek és gyakorlatok
MOZI
• Forgács Nóra Kinga:
• Nevelős Zoltán: Revans
• Géczi Zoltán: Brooklyn mélyén
• Baski Sándor: 52-es történet
• Barkóczi Janka: Sivatag virága
• Varró Attila: Tébolyultak
• Vajda Judit: Kínai lány
• Sepsi László: Vinyan – Az elveszett lelkek
• Tüske Zsuzsanna: Kedves John
• Roboz Gábor: Emlékezz rám
• Fekete Tamás: Titánok harca
• Alföldi Nóra: Túl jó nő a csajom
• Gelencsér Gábor: Kígyótojás
• Salamon Tamás: (500) nap nyár
• Varga Zoltán: Pillangó úrfi
• Alföldi Nóra: The Great Buck Howard – Tökéletlen trükk

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Túl jó nő a csajom

Alföldi Nóra

She's Out of My League­ – amerikai, 2010. Rendezte: Jim Field Smith. Írta: Sean Anders és John Morris. Kép: Jim Denault. Zene: Michael Andrews. Szereplők: Jay Baruchel (Kirk Kettner), Alice Eve (Molly), Krysten Ritter (Patty), Mike Vogel (Jack), Lindsay Sloane (Marnie). Gyártó: DreamWorks. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 104 perc.

Hollywood mindig azon erőlködik, hogy termékeivel lehetőleg minden korosztályt és a legkülönbözőbb kulturális háttérből jövő népseregletet bűvöljön el. Ebből a törekvésből alkalmanként szemkápráztató műfajhibridek születnek, megesik azonban, hogy az alkotók zsáneren belül variálnak, és olyan elfajult darabok láthatnak napvilágot, mint a Túl jó nő a csajom – ami alapjáraton Apatow-féle kisrealista komédia lenne, ha eltekintett volna az inkább germán humort preferáló célcsoporttól és poénjai nem tévednének altáji területekre.

Pedig a hereborotválás- és ejaculatio precox jeleneteket leszámítva (ez utóbbiban ráadásul egy felettébb antipatikus kutya is részt vesz) Jim Field Smith filmje igazán kedves történetre épül. Kirk, a pittsburgh-i reptér egyik biztonsági embere, külső adottságait tekintve, egy „10-es skálán maximum 5-ös” . Egy nap belép az életébe a „10-es skálán 10-es” nő, aki régebbi csalódásai után valami átlagost és biztonságost keres, és lám „ a csúnya fiúknak is van szíve” – a lány rövid úton beleszeret bizonytalankodó, kisebbrendűségi komplexusai elől őszinte kirohanásokba menekülő randipartnerébe.

Harold Lloyd óta a hétköznapi lúzerség glóriával kecsegtet; legyen szó 40 éves szüzekről, tévébemondót felkoppintó rokkantnyugdíjas huszonévesekről, vagy lepattintott komponistákról – az utóbbi időben igencsak megszaporodtak a férfiállat dominanciáját kétségbe vonó, ám az antimacsóságot előnyükre fordító karakterek a romkom zsáneren belül. A Túl jó nő a csajom ezt a sort gazdagítja, elődeihez hűen bizarrságukat szexepillé növesztő, szeretetreméltó karakterekkel operál – kár, hogy néha megcsúszik a banánhéjon, csúnyán belerondítva az apatow-i szellemiség hírhedt toleranciájába. Így aztán elsőrandisoknak és 16 év felettieknek azt javasoljuk, popcorn- és üdítővásárlási szándékukat a fentebb említett kétszer 5 perces jelenetre időzítsék.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/05 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10175