KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
   1997/február
KRÓNIKA
• N. N.: Tisztelt Olvasónk!
MAGYAR MŰHELY
• Schubert Gusztáv: Langyforgató Beszélgetés Bereményi Gézával
• Szőke András: „Valami” Harcmezőre küldött könyvek
• Kardos István: Szerepzavar Harcmezőre küldött könyvek
• Jancsó Miklós: Levél-féle a drebbuchról Harcmezőre küldött könyvek
• Varga Balázs: Eltüsszentett forgatókönyvek Negatív filmtörténet
• Simó György: Közös nevező Beszélgetés egy alakuló filmes csoportról
• Reményi József Tamás: A vonal egyik végén Beszélgetés Lengyel Lászlóval
• Kende János: Egy kurátor feljegyzéseiből

• Csejdy András: Csend és hó és halál Fargo
• Lajos Géza: Azok a csodálatos Coen-fiúk Portré
FESZTIVÁL
• Bori Erzsébet: Eurochart
• Bikácsy Gergely: Krampusz-isten a fagylaltozóban Isteni komédia

• Bikácsy Gergely: A bűn Ikaruszai Orson Welles
• Déri Zsolt: Fényösvény Beszélgetés Henri Alekannal
FESZTIVÁL
• Forgács Iván: Kései napfelkelte Várna
VIDEÓ
• Vitézy Zsófia: Táncoló kamera
KRITIKA
• Bori Erzsébet: Magyar kosztüm Szökés
• Ardai Zoltán: Go West Honfoglalás
• Turcsányi Sándor: Vérszörf Szürkülettől pirkadatig
• Fáy Miklós: Tarantino-zenék
LÁTTUK MÉG
• Déri Zsolt: Gyóntatószék
• Simó György: Szájból szájba
• Tamás Amaryllis: Őt is anya szülte
• Simó György: Zűr az űrben
• Hungler Tímea: Elvált nők klubja
• Nagy Eszter: Hajszál híján szeretem
• Speier Dávid: Mindhalálig
POSTA
• Szomjas György: Tisztelt Szerkesztőség!
• Bakács Tibor Settenkedő: Tisztelt Szomjas György!

• N. N.: Hibaigazítás

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Láttuk még

Elvált nők klubja

Hungler Tímea

Három a kislány, a gráciákkal megegyezően, filmünk kezdetén még négy, így, hogy ezen ellentmondástól megszabaduljunk, a rendezés tőle is megszabadul: a New Yorki tőzsdecápa ex-neje leveti magát egy felhőkarcoló tetejéről, örök mementóként szolgálva hősnőinknek (Goldie Hawn, Bette Middler, Diane Keaton).

Filmünk a férfiakat sújtó mid-life crisis körül bonyolódik, melynek során a gazokat inkább a feslő bimbók kezdik foglalkoztatni, mint a másod (harmad) virágzását élő hites feleség. Bizony, a mi lányainkkal is ez történik: volt férj, nincs férj. Még szerencse, hogy senki sem szólította őket öreganyámnak, így a műalkotás megállapodhatott a csacska vígjátékok szintjén, nem fordulva át véres bosszútragédiába, noha ezért hölgyeink módfelett lihegtek. Szemük előtt történelmi példák egész sora lebegett: miként a szüffrazsettek a választójogért, a harcos amazonok Trójáért vagy Kovácsné a gyerektartásért, ők is harcba szálltak megtépázott női büszkeségükért, csapást mérve ezzel a hímsoviniszta férfiorientált társadalomra; bizonyításul, hogy az exoldalborda még mindig őzgerinc, legalább is gerinces, a gerinctelen, megátalkodott, felfuvalkodott szoknyapecér urával szemben.

Filmünk végére a véd- és dacszövetség hivatalos kereteket ölt, megalakul az Elvált Nők Klubja (saját épület, önsegélyezés, pszichiátriai tanácsadás és egyéb nyalánkságok), így lányaink velünk ellentétben, akár el is mondhatják: ez jó mulatság, férfi munka volt.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 1997/02 62. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=1417