KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
             
             
   2020/május
MAGYAR MŰHELY
• P. Szabó Dénes: A viszály magvai Jancsó-filmek a rendszerváltásról
• Kormos Balázs: Négy fal között Párhuzamos montázs: Panelkapcsolat / Ernelláék Farkaséknál
• Kelecsényi László: Barátságos kapcsolatok Beszélgetés Szekfü Andrással
SZLÁVOK ÉS MAGYAROK
• Szíjártó Imre: Magyar hangja Magyar-orosz filmszótár
• Forgács Iván: Találkoztunk déli szlávokkal is Magyar – szerb/horvát/bolgár filmszótár
• Szász Csongor: Tabutörténetek és kórképírók Vajdasági magyar filmszociográfiák
A ZSÁNER MESTEREI
• Varga Zoltán: Fekete kesztyűs kézzel Dario Argento-portré – 1. rész
• Huber Zoltán: Florida, narancsok, kemény arcok Willeford-adaptációk
• Fekete Tamás: Hajtóvadászat nácikra Vadászok
KÉPREGÉNY LEGENDÁK
• Szabó G. Ádám: Egy nemzet hanyatlása és felemelkedése Képregény-legendák: Skalp / Felvonulás
ÚJ RAJ
• Benke Attila: Hétköznapi antihősök Taika Waititi
FESZTIVÁL
• Csákvári Géza: Hatalmak és sorstragédiák Berlin
• Pazár Sarolta: Természeti erők Észt filmhét
FILMEMLÉKEZET
• Geréb Anna: Két elszalasztott filmszerep Gaál Franciska
TELEVÍZÓ
• Kránicz Bence: Hozott lelkek Egy másik életben
• Baski Sándor: A szex és a város Fülledt utcák
STREAMLINE MOZI
• Huber Zoltán: Szex, szerelem, gyengédség Szexoktatás
• Árva Márton: Tápláléklánc A platform
KRITIKA
• Pauló-Varga Ákos: A bűnös pásztor Corpus Christi
• László Ferenc: A Kodály-paradoxon A mi Kodályunk
MOZI
• Kovács Bálint: Saint Frances
• Huber Zoltán: Proxima
• Baski Sándor: A vadászat
• Roboz Gábor: A képeslap gyilkosságok
• Kovács Kata: Még mindig hiszek
• Sághy Miklós: A Pásztor
DVD
• Gelencsér Gábor: Szabó István-díszdoboz
• Benke Attila: Fekete pillangó
• Kránicz Bence: Majdnem híres
• Kovács Patrik: Géniusz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Még mindig hiszek

Kovács Kata

I Still Believe – amerikai, 2019. Rendezte és írta: Andrew és Jon Erwin. Kép: Kristopher Kimlin. Szereplők: K.J. Apa (Jeremy), Britt Robertson (Melissa), Shania Twain (Terry), Melissa Roxburgh (Heather), Gary Sinise (Tom). Gyártó: Kevin Downes Productions. Forgalmazó: Freeman Film. Szinkronizált. 116 perc.

 

A kizárólag keresztény tematikájú filmeket jegyző szerző-testvárpáros, Jon és Andrew Erwin közös, főképp melodrámákból álló filmográfiájának fő témái: a vallásos hit és az imádság, a felnövés és a késő kamaszkorban átélt tragédiák, a zene ereje és a szerelem. A javarészt igaz történeteken alapuló, saját forgatókönyvből dolgozó rendezők a hagyományos blockbuster dramaturgia, az érzelmes ám feledhető soundtrack és a nagy szavak erejében éppen annyira hisznek, mint istenben.

Míg a 2018-as kasszasiker Csak elképzelni tudom a MercyMe nevű zenekar slágerének hátterét örökíti meg, a Még mindig hiszek egy másik amerikai keresztény sztárzenész, Jeremy Camp önéletrajzi könyvéből született, mindkét film leginkább a szintén keresztény-konzervatív értékrend mentén írott szerelmi melodrámákról híres Nicholas Sparks univerzumával rokonítható, ám a vallásos üzenet náluk jóval erőteljesebb, olyannyira, hogy a mostani mozi vége főcíme egy egyházi hotline elérhetőségével indul. A filmben Jeremy és első szerelme, Melissa ártatlan főiskolai románcát látjuk komoly szövetséggé alakulni. Kapcsolatukat először az udvarlók közötti rivalizálás, majd a lányra tragikus hirtelenséggel lecsapó rák árnyékolja be, miközben a dalszerző-énekes fiú a hívő fiatalok körében egyre népszerűbb lesz könnyfakasztó szerelmük és mély hitük megéneklésével. A Séta a múltba, Az utolsó dal, a rákos tinédzser tematika zászlóvívői, mint a Csillagainkban a hiba és a Most jó, valamint a Hallmark Channel stilisztikai nyomdokain járó mozi talán egyetlen igazán meglepő húzása a hirtelen, csodálatos gyógyulás váratlan fordulata, amelyet teljes egészében annak köszönhetnek, hogy Jeremy idő közben óriási rajongótáborra tett szert, akik szorgalmasan imádkoztak a lányért, az ima pedig meghallgattatott. És ugyan a film valóban egyetlen pillanatra sem rugaszkodik el a giccses közhelyek világától, annyit legalább elismer, hogy ennyire egyszerűen még az igazán mélyen hívők sorsa sem feltétlen oldódik meg örökre.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/05 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14546