KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
             
   2022/január
MAGYAR PANTHEON
• Tompa Andrea: Meztelen arccal Törőcsik Mari a színpadon
• Kelecsényi László: „Csoda, hogy élek” Beszélgetés Törőcsik Marival
KÖZÖSSÉGI MÉDIA
• Soós Tamás Dénes: A fogyasztók öntudatra ébredése Kerekasztal-beszélgetés a közösségi médiáról
• Kovács Gellért: Farkas a cseten Csapda a neten
• Sós Áron Árpád: A social media hatalma Clickbait
ÚJ RAJ
• Bartai Dóra: Az érzékenység monopóliuma Mia Hansen-Løve
KORTÁRS DALLAMOK: FILMMUSICAL
• Alföldi Nóra: „Evvel a dalban mondom el” Művészfilmes musicalek
• Varró Attila: Színes nyomor New York-i musicalek
• Déri Zsolt: Szikraszilárdság The Sparks Brothers
• Vincze Teréz: Nyolc óra Beatles The Beatles: Get Back
FILM + ZENE
• Pernecker Dávid: Méhek és földrengések Minimalista horror-zene
ANIMÁCIÓ
• Pauló-Varga Ákos: Terhelt viszonyok Primanima 2021
• Kránicz Bence: Toldi szelleme Jankovics Marcell: Toldi
TÉVÉSOROZATOK
• Hegyi Gyula: A múlt utóélete Orosz történelmi tévésorozatok
• Teszár Dávid: Adósrabszolgák viadala Hwang Dong-hyuk: Nyerd meg az életed
DOKU-ZÓNA
• Boronyák Rita: A szabadság színei Verzió Nemzetközi Emberi Jogi Filmfesztivál
• Bartal Dóra: Női terekben Beszélgetés Kőrösi Mátéval
• Margitházi Beja: Nem harcolni nem lehet Franz Böhm: Dear Future Children
FESZTIVÁL
• Baski Sándor: Trauma és bosszú Sitges
• Bakos Gábor: A képpé vált látvány Szolnok
KÖNYV
• Fekete Tamás: Alfred Hitchcock tizenkét élete Alfred Hitchcock bemutatva
• Endrényi Krisztina: Iustitia és a múzsák Film és jog a gyakorlatban
FILM / REGÉNY
• Roboz Gábor: A fóbia mögötti vágy Jane Campion: A kutya karmai közt
KRITIKA
• Baski Sándor: Kapcsolatok Oslóban Joachim Trier: A világ legrosszabb embere
• Fekete Tamás: Kiskarácsony Tiszeker Dániel: Nagykarácsony
• Gyenge Zsolt: Önző férfiak Beszélgetés Lőrincz Nándorral és Nagy Bálinttal
MOZI
• Rudas Dóra: Az örökbeadás
• Gyenge Zsolt: Legjobb tudomásom szerint
• Bárány Bence: Richard király
• Pozsonyi Janka: Aline – A szerelem hangja
• Kovács Kata: Mézes szivar
• Huber Zoltán: Családi testcsere
• Benke Attila: Az oltalmazó
• Kovács Gellért: A Gucci-ház
• Herczeg Zsófia: Encanto
STREAMLINE MOZI
• Roboz Gábor: Az apa
• Baski Sándor: Rajongás
• Huber Zoltán: Stillwater
• Pethő Réka: Louis Wain
• Lichter Péter: A világítótorony
• Nagy V. Gergő: A dicsőség órája
• Varró Attila: A hazug lány
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A Gucci-ház

Kovács Gellért


The House of Gucci – amerikai, 2021. Rendezte: Ridley Scott. Írta: Sara Gay Forden könyvéből Becky Johnson és Roberto Bentivegna. Kép: Dariusz Wolski. Zene: Harry Gregson-Williams. Szereplők: Adam Driver (Maurizio), Lady gaga (Patrizia), Al Pacino (aldo), Jared Leto (Paolo), Jeremy Irons (Rodolfo). Gyártó: MGM / Bron Creative. Forgalmazó: Fórum Hungary. Feliratos. 157 perc.

 

A fáradhatatlan Ridley Scott idei második mozifilmje harsányabb fajtából való bulvárcirkusz. Tessék, csak tessék, itt a híres-neves divatmárka mögött rejlő cselszövés és ármánykodás! Nézzék, csak nézzék, ahogy a nyolcvanas-kilencvenes évek slágereire megelevenedik a saját örökségét eltékozló talján klán széles gesztusokkal előadott melodrámája! Adam Driver vastagkeretes szemüvegben! Lady Gaga fekete hajjal! Jeremy Irons nagy bőrfotelben! Jared Leto súlyos, szinte a fejét is lehúzó maszkban! Al Pacino nagy barkóval! Attrakció, szenzáció – és van rá 158 percünk.

Scott mesteri rutinja természetesen él a szereposztás és a gazdag költségvetés lehetőségeivel, a film minden kockája pompásan mutat a szélesvásznon, és mivel a történet a felkiáltójelek ellenére (vagy épp azok miatt is), meglehetősen sovány, tőle szokatlan módon kissé magára hagyja társulatát. Jelentős művészek, megoldják. Így aztán mindenki csinál, amit akar: Driver fegyelmezetten néz maga elé, Gaga próbálja árnyalni a Gucci névtől megrészegült, féltékeny feleség karakterét, Irons megszokásból adja az érzéketlen apát, Pacino idelép-odalép, hátha lesz belőle valami – Letót meg panoptikumban kellene mutogatni, nem egy mozifilmben. A Gucci-ház a hollywoodi sztárfilmek azon csoportjába tartozik, amely sokkal inkább tűnik saját előzetese bővített változatának. Azzal a különbséggel, hogy a vastag betűs szlogeneket itt nem feliratozzák, hanem elmondatják a színészekkel. A produkciót a család élő tagjai egyébként általánosnak mondható felháborodással fogadták – reakciójuk érthető, és borítékolhattuk is előre. Ugyanakkor szomorú és ironikus, hogy Scott pont olyan üres filmet készített a Guccikról, mint amilyet az ismertetett sztori alapján megérdemelnek.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2022/01 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15209