|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziFácángyilkosokRoboz Gábor
Fasandraberne – dán, 2014. Rendezte: Mikkel Nørgaard. Írta: Nikolaj Arcel. Kép: Eric Kress. Zene: Patrik Andrén. Szereplők: Nikolaj Lie Kaas (Carl Mørck), Fares Fares (Assad), Sarah-Sofie Boussnina (Unge Kimmie), David Dencik (Ulrik Dybbol). Gyártó: Zentropa. Forgalmazó: Vertigo Média Kft. Feliratos. 119 perc. Miután egyes dán
televíziós krimiszériák (A híd,
Gyilkosság, A gyilkosnak ölni kell) az elmúlt évek során komoly (el)ismertségre
tettek szert, most szemtanúi lehetünk egy mozifilmsorozat születésének is: a
számos országban népszerű Jussi Adler-Olsen Nyomtalanul
című regényéből 2013-ban készült játékfilm, és a mostani Fácángyilkosokat hazájában még idén követi a Palackposta feldolgozása. A könyvek főhőseit jelentő nyomozópáros („a
morcos” és „a kedves”) a kollégáik által lenézett Q-ügyosztály tagjaiként
régóta porosodó eseteket old meg, az aktuális történetben egy húsz évvel
ezelőtt meggyilkolt ikerpár aktáját veszik elő, a kutatás pedig egy elit
magániskola diákjaihoz vezet.
A krimi- és
thrillerelemeket vegyítő Fácángyilkosokat
– amely a dán filmtörténet eddigi legjobb nyitóhetét produkálta a pénztáraknál
– ugyanaz a stáb készítette, mint az előző részt, és eszük ágában sem volt
változtatni a recepten, így Mikkel Nørgaard-ék produkciója is ugyanannyira
élvezhető, kidekázott és helyenként kicsit szájbarágós, mint bármelyik amerikai
iparosmunka. A két órás játékidő ellenére ugyanakkor a fokozottan
cselekménycentrikus film szinte semennyi időt nem szán a karakterépítésre, a
fájóan sematikus detektívfigurák ráadásul még párosként is teljesen
jellegtelenek, talán ha egyszer megvillan közöttük valami. A jelenleg hat
kötetből álló regényszéria gond nélkül továbbélhet profin legyártott
filmsorozatként is, de az eddigiek alapján nem úgy tűnik, hogy részeire a műfaj
különlegességeiként fogunk hivatkozni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 185 átlag: 5.7 |
|
|
|
|