KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/október
BLOG
• Wostry Ferenc: A kiúttalanság történetei Cinefest 7.
• Baski Sándor: Tablóképek Ká-Európából CinePécs 2010
KÖZELJÖVŐ-FANTÁZIÁK
• Kömlődi Ferenc: Közeljövő-képek Poszt-cyberpunk a XXI. század első évtizedében
• Kubiszyn Viktor: Háló által homályosan Virtuális közeljövő
MALICK
• Hlavaty Tamás: Az égig érő fa Az élet fája
ÁLOMMOZI
• Jankovics Márton: Kamera a tudattalanban Álomfilmek
• Lovas Anna: Álmok a negyedik falon túlról Satoshi Kon
• Géczi Zoltán: Álomterror Satoshi Kon: Paprika
FRANCE NOIR
• Géczi Zoltán: Marseille-i éjszakák Francia krimi 2000–2010
• Ádám Péter: A metropolis démona Ős-noir: Fantômas-sorozat
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Színésztükör Kállai Ferenc
PORTRÉ
• Zalán Vince: Kisvárosi víkendek Ivan Passer másfél cseh filmje
FILMISKOLA: A MONTÁZS
• Vincze Teréz: Tér-idő-gondolat Vágás és montázs
• Vincze Zsuzsanna: Filmek újratöltve Tévére vágva
• Varga Balázs: Folytonossági hiányok Az ugró vágás
TELEVÍZÓ
• Klág Dávid: Kentucky cowboy A törvény embere
KRITIKA
• Pápai Zsolt: Posztforradalmi jasszkorszak Kolorádó Kid
• Horeczky Krisztina: A boldog részünk Pina Bausch: Álomtánc
• Schreiber András: Egyik sír, másik nevet Juan José Campanella: Szemekbe zárt titkok
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Az ígéret megszállottja Ben Sherwood: Charlie St. Cloud halála és élete
• Szabó Noémi: Sekélyes sírhant Charlie St. Cloud halála és élete
MOZI
• Vajda Judit: Poézis – Mégis szép az élet
• Vajda Judit: Lourdes
• Forgács Nóra Kinga: A méz
• Zalán Márk: Minden rendben lesz
• Kolozsi László: Szeretők
• Ádám Péter: Dumas
• Vincze Teréz: Nők férfiak nélkül
• Roboz Gábor: Mission London
• Parádi Orsolya: Soul Kitchen
• Alföldi Nóra: Pancserpolice
• Sepsi László: A kaptár – Túlvilág 3D
• Baski Sándor: The Expendables – A feláldozhatók
• Varró Attila: Tolvajok városa
DVD
• Alföldi Nóra: A fantasztikus Róka úr
• Pápai Zsolt: A harcmező hírnökei
• Sepsi László: Mi a gond velem?
• Nagy V. Gergő: A köd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Tolvajok városa

Varró Attila

The Town – amerikai, 2010. Rendezte: Ben Affleck. Írta: Chuck Hogan regényéből Ben Affleck, Peter Craig, Sheldon Turner. Kép: Robert Elswit. Zene: David Buckley, Harry Gregson-Williams. Szereplők: Ben Affleck (Doug MacRay), Blake Lively (Krista), Jon Hamm (Adam), Jeremy Renner (Jem). Gyártó: Warner Bros. Forgalmazó: InterCom. Feliratos. 125 perc.

Amennyiben valaki van olyan ostoba, hogy könyvből szeretné megtanulni a bank- és páncélautó-rablás mesterségbeli fortélyait, Chuck Hogan Prince of Thieves című 2007-es regénye kötelező olvasmány lehetne számára. A Boston gengszternegyedeként elhíresült Charlestownban játszódó történet egy négyfős rablóbanda három utolsó akcióját és az utánuk folytatott FBI-akciót követi nyomon, nem csupán aprólékos szakmai precizitással, de bőséges drámai konfliktussal is felbomló gyermekkori barátságtól rabló-pandúr-áldozat szerelmi háromszögön át egy múltbeli családi tragédia végkifejletéig. Alapos tárgy- és emberismeret, hiteles környezetrajz, lélektanilag motivált fordulatok – Hogan könyve példás lelkiismerettel megírt lektűr, alig titkolt rokonszenvvel megörökítve egy kihaló szakma utolsó képviselőinek önpusztító természetrajzát.

Ben Affleck idei adaptációja mindennek nagyjából az ellenkezőjét nyújtja. Míg a Hideg nyomon bostoni bűndrámájában sikeresen formált kérges, eastwoodi melodrámát Dennis Lehane alapregényéből, a Tolvajok városa esetében éppen a drámai szálak maradtak el szinte maradéktalanul, egy igen feszes, Michael Mann-sikereket idéző heist-mozi reményében. Affleck átírt sztorijához azonban nem bír elég anyagismerettel, és az álomgyári alapszabályok betartása sem kedvezett egy zabolázatlan ámokfutásnak: a sztár-főhős jellemét nem foltozhatják brutális tettek, az FBI-ügynök nem játszhat öntörvényűen és mindenek előtt hollywoodi filmben multiplex-kasszát csak sikerfilm robbanthat, ügyes rablóbanda sohasem. Ami maradt, egy tisztességtudó akció-caper, mintha csak tankönyvből készült volna, épp olyan olajozott és kiszámítható.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/10 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10319