KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

            
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
   2010/október
BLOG
• Wostry Ferenc: A kiúttalanság történetei Cinefest 7.
• Baski Sándor: Tablóképek Ká-Európából CinePécs 2010
KÖZELJÖVŐ-FANTÁZIÁK
• Kömlődi Ferenc: Közeljövő-képek Poszt-cyberpunk a XXI. század első évtizedében
• Kubiszyn Viktor: Háló által homályosan Virtuális közeljövő
MALICK
• Hlavaty Tamás: Az égig érő fa Az élet fája
ÁLOMMOZI
• Jankovics Márton: Kamera a tudattalanban Álomfilmek
• Lovas Anna: Álmok a negyedik falon túlról Satoshi Kon
• Géczi Zoltán: Álomterror Satoshi Kon: Paprika
FRANCE NOIR
• Géczi Zoltán: Marseille-i éjszakák Francia krimi 2000–2010
• Ádám Péter: A metropolis démona Ős-noir: Fantômas-sorozat
MAGYAR MŰHELY
• Hirsch Tibor: Színésztükör Kállai Ferenc
PORTRÉ
• Zalán Vince: Kisvárosi víkendek Ivan Passer másfél cseh filmje
FILMISKOLA: A MONTÁZS
• Vincze Teréz: Tér-idő-gondolat Vágás és montázs
• Vincze Zsuzsanna: Filmek újratöltve Tévére vágva
• Varga Balázs: Folytonossági hiányok Az ugró vágás
TELEVÍZÓ
• Klág Dávid: Kentucky cowboy A törvény embere
KRITIKA
• Pápai Zsolt: Posztforradalmi jasszkorszak Kolorádó Kid
• Horeczky Krisztina: A boldog részünk Pina Bausch: Álomtánc
• Schreiber András: Egyik sír, másik nevet Juan José Campanella: Szemekbe zárt titkok
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi
FILM / REGÉNY
• Vajda Judit: Az ígéret megszállottja Ben Sherwood: Charlie St. Cloud halála és élete
• Szabó Noémi: Sekélyes sírhant Charlie St. Cloud halála és élete
MOZI
• Vajda Judit: Poézis – Mégis szép az élet
• Vajda Judit: Lourdes
• Forgács Nóra Kinga: A méz
• Zalán Márk: Minden rendben lesz
• Kolozsi László: Szeretők
• Ádám Péter: Dumas
• Vincze Teréz: Nők férfiak nélkül
• Roboz Gábor: Mission London
• Parádi Orsolya: Soul Kitchen
• Alföldi Nóra: Pancserpolice
• Sepsi László: A kaptár – Túlvilág 3D
• Baski Sándor: The Expendables – A feláldozhatók
• Varró Attila: Tolvajok városa
DVD
• Alföldi Nóra: A fantasztikus Róka úr
• Pápai Zsolt: A harcmező hírnökei
• Sepsi László: Mi a gond velem?
• Nagy V. Gergő: A köd

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Pancserpolice

Alföldi Nóra

The Other Guys – amerikai, 2010. Rendezte: Adam McKay. Írta: Adam McKay, Chris Henchy. Kép: Oliver Wood. Zene: Jon Brion. Szereplők: Mark Wahlberg (Terry), Will Ferrell (Allen), Samuel L. Jackson (Highsmith), Dwayne Johnson (Danson), Eva Mendes (Sheila). Gyártó: Columbia. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 107 perc.

 

Hollywoodban tombol a vígjátékreneszánsz, amit jelenleg – Apatowékkal vagy mellettük – egy egész kis, laza társulatba szervezett komédiás-horda támogat. A Frat-pack testvériség tagjai, Ben Stiller, Jack Black, Will Ferrel, Steve Carrell, John C. Reilly és pár haver, szövetségesekként kooperálnak egymás anyagaiban, ezerszínű, önellentmondásos lúzerfiguráik szinte minden témába beleférnek, infantilisek, de mindig ízlésesek, gúnyosak, de mindig alázatosak, mindennek tetejébe – vagy épp ezért – szinte sosem hibáznak.

Míg a 2004-es Starsky és Hutch-paródia sajátságosan kezelte a remake fogalmát, addig a legújabb Frat-packes zsarus buddy-film, a Pancserpolice hagyományosabb utat jár és célba talál. A kompániát ez esetben mindössze Will Ferrell képviseli, viszont állandó alkotótársa Adam McKay gondoskodó kezei segítik, hogy véletlenül se legyen hibás az anyag. Már a két karakter leosztása is tökéletes: az egyik buddy Mark Wahlberg, aki figyelemreméltóan idézőjelezi a Tégla-beli nagypofájú hisztérika karakterét, Ferrell az érem másik oldalaként mosolygós aktakukac – álomélettel; íróasztala biztonsága mögött dudorászva gépeli a jelentéseket, jószívűen veszi keménykedő társai szívatását, kerüli a flasztert, és amikor társa mégis belerángatja egy akciódús ügyletbe, az autósüldözés után betétlapot kér az érintett felektől. Ők az angol címbeli „mások”, akikről sosem szólnak rendőrös filmek, mert nem elég menők és nincs bennük szufla. Kiváló vígjátéki szituáció, ám csak McKay és Ferrell kezében működőképes, a páros ugyanis remekül bánik mind az iróniával, mind a túlzásokkal, mind a gegekkel; bölcsen és óvatosan parodizálnak, poénjaik nem jellegzetes buddy-cop-movie viccek, mégis inkább a típus klasszikus darabjai felé viszik a filmet, ráadásul az akciójelenetek is parádésak. Ami nem sikerült Kevin Smithnek a Két kopperrel, az nekik bejött – ráfért már a szubzsánerre egy ilyen tiszteletteljes és okos, delejes humorral felfegyverzett darab.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2010/10 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=10322