KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
   2015/december
MŰVÉSZMOZI
• Földényi F. László: Mozisirató Újhullámok után
• Harmat György: A sorsüldözött sátán és a felelőtlen angyal Citti és Davoli a Pasolini-filmekben
• Nagy V. Gergő: Lomha svenk Abel Ferrara: Pasolini
• Hirsch Tibor: A zseni, akinek nem akaródzik feltámadni Eisenstein Mexikóban
• Szalkai Réka: ¡Que viva Eisenstein! Beszélgetés Peter Greenaway-jel
FILM + ZENE
• Ádám Péter: Az utca királynője Édith Piaf 100
• Géczi Zoltán: Egyenesen a gettóból Hip hop és film: Straight Outta Compton
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Távoli képek, csendes életek Tajvani hullámok – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Takács Ferenc: „Lajos, te maradj ki a történelemből!” Anyám és más futóbolondok a családból
• Gelencsér Gábor: Túlélet Hajnali láz
• Kránicz Bence: A mosónő érzékisége Szerdai gyerek
• Kovács Bálint: Valaki éjszakára Az éjszakám a nappalod
FILMISKOLA
• Soós Tamás Dénes: „Korlátok helyett mértéket állítani” Beszélgetés Aczél Petrával és Antalóczy Tímeával
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Kisiklott hétköznapok Gdynia
• Szabó Ádám: Nőt és gyereket soha Sitges
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Mindörökké tizenkettő R. L. Stine: Libabőr
• Jankovics Márton: A képzelet szökevényei Rob Letterman: Libabőr
KÖNYV
• Zalán Vince: Api könyve Jankovics Marcell: Lékiratok
• Kelecsényi László: Lexikon gyanánt Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Bukarest árnyai Árnyak/Umbre
KRITIKA
• Varró Attila: Írás a falon 007 Spectre – A Fantom visszatér
• Baski Sándor: Tavaly Svájcban Ifjúság
MOZI
• Teszár Dávid: Ragyogó nekropolisz
• Barkóczi Janka: Cowboyok
• Kolozsi László: Kosok
• Kovács Kata: A kórus
• Baski Sándor: Login
• Tüske Zsuzsanna: A szerelem útján
• Forgács Nóra Kinga: A tengernél
• Kránicz Bence: Az ételművész
• Sepsi László: Szemekbe zárt titkok
• Vajda Judit: Újra együtt
• Sándor Anna: A kis herceg
• Varga Zoltán: Rendkívüli mesék
• Simor Eszter: A szüfrazsett
• Varró Attila: Az éhezők viadala – Kiválasztott
DVD
• Pápai Zsolt: Ex Machina
• Czirják Pál: Rettegett Iván I–II.
• Varga Zoltán: Torrente Gyűjtemény
• Fekete Martin: A WikiLeaks-botrány
• Soós Tamás Dénes: Sötét helyek
• Kránicz Bence: Tökéletes hang 2
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Login

Baski Sándor

Login – magyar, 2015. Rendezte és írta: Barnóczky Ákos. Kép: Mayer Zoltán. Zene: Bakay Gergely. Szereplők: Parti Nóra (Janka), Pál András (Tamás), Gáspár Kata, Tálos József. Forgalmazó: OTT-ONE Nyrt. 83 perc.

 

Szűkre szabott büdzséből is lehet nagyot alkotni, ahogy azt jó pár, ma már Hollywoodban dolgozó rendező korai zsengéje is bizonyítja. Az anyagi és a technikai korlátok ráadásul megtermékenyítő hatással is lehetnek az alkotói kreativitásra, ha pedig az alapötlet kellően frappáns, a közönség kész megbocsátani a film egyéb hiányosságait. Barnóczky Ákos író-rendezőnek sikerült egy nyerő koncepciót találnia: a magyar filmgyártás interregnumában – az MMK bukása és a Filmalap beindulása közt – fogant Login a Veszedelmes viszonyokat adaptálja a virtuális chatszobák világára. A történet szerint egy megözvegyült nő (Parti Nóra) és egy kamaszlányát gyászoló apa (Tálos József) nyomozásba kezdenek egy randiportálon, hogy megtalálják azt a férfit (Pál András) és nőt (Gáspár Kata), akik elcsábították szeretteiket. Tervük, hogy bosszút állnak, a két, egymással szövetséges érzelmi manipulátor azonban résen áll.

Choderlos de Laclos szövevényes levélregényének átültetésére adekvát formának tűnnek a mozgóképes üzenetek – a filmben kizárólag a szereplők egymásnak küldözgetett videóit láthatjuk, vagyis az első perctől az utolsóig beszélő fejek töltik ki a vásznat. Barnóczky próbálja apró trükkökkel vizuálisan izgalmasabbá tenni ezeket a jeleneteket – főhőseivel mindenféle pótcselekvéseket végeztet a videók rögzítése közben –, elsősorban mégis a színészeinek köszönhető, hogy sikerül némi életet lehelni a papírízű monológokba; a feladatot közülük is talán Pál András oldja meg a legjobban. A Login ezzel együtt inkább funkcionál lefilmezett színházi olvasópróbaként, mintsem igazi, filmszerű produkcióként. Ha egy adaptáció fokmérője az, hogy mennyire sikerül a célmédiumhoz idomítani az alapanyagot, akkor Barnóczkyék produkciója kudarc. Igaz, annak legalább szórakoztató.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/12 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12516