KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
             
             
             
             
             
             
             
   2015/december
MŰVÉSZMOZI
• Földényi F. László: Mozisirató Újhullámok után
• Harmat György: A sorsüldözött sátán és a felelőtlen angyal Citti és Davoli a Pasolini-filmekben
• Nagy V. Gergő: Lomha svenk Abel Ferrara: Pasolini
• Hirsch Tibor: A zseni, akinek nem akaródzik feltámadni Eisenstein Mexikóban
• Szalkai Réka: ¡Que viva Eisenstein! Beszélgetés Peter Greenaway-jel
FILM + ZENE
• Ádám Péter: Az utca királynője Édith Piaf 100
• Géczi Zoltán: Egyenesen a gettóból Hip hop és film: Straight Outta Compton
ÁZSIAI PANORÁMA
• Stőhr Lóránt: Távoli képek, csendes életek Tajvani hullámok – 1. rész
MAGYAR MŰHELY
• Takács Ferenc: „Lajos, te maradj ki a történelemből!” Anyám és más futóbolondok a családból
• Gelencsér Gábor: Túlélet Hajnali láz
• Kránicz Bence: A mosónő érzékisége Szerdai gyerek
• Kovács Bálint: Valaki éjszakára Az éjszakám a nappalod
FILMISKOLA
• Soós Tamás Dénes: „Korlátok helyett mértéket állítani” Beszélgetés Aczél Petrával és Antalóczy Tímeával
FESZTIVÁL
• Pörös Géza: Kisiklott hétköznapok Gdynia
• Szabó Ádám: Nőt és gyereket soha Sitges
FILM / REGÉNY
• Sepsi László: Mindörökké tizenkettő R. L. Stine: Libabőr
• Jankovics Márton: A képzelet szökevényei Rob Letterman: Libabőr
KÖNYV
• Zalán Vince: Api könyve Jankovics Marcell: Lékiratok
• Kelecsényi László: Lexikon gyanánt Gelencsér Gábor: Forgatott könyvek
TELEVÍZÓ
• Csiger Ádám: Bukarest árnyai Árnyak/Umbre
KRITIKA
• Varró Attila: Írás a falon 007 Spectre – A Fantom visszatér
• Baski Sándor: Tavaly Svájcban Ifjúság
MOZI
• Teszár Dávid: Ragyogó nekropolisz
• Barkóczi Janka: Cowboyok
• Kolozsi László: Kosok
• Kovács Kata: A kórus
• Baski Sándor: Login
• Tüske Zsuzsanna: A szerelem útján
• Forgács Nóra Kinga: A tengernél
• Kránicz Bence: Az ételművész
• Sepsi László: Szemekbe zárt titkok
• Vajda Judit: Újra együtt
• Sándor Anna: A kis herceg
• Varga Zoltán: Rendkívüli mesék
• Simor Eszter: A szüfrazsett
• Varró Attila: Az éhezők viadala – Kiválasztott
DVD
• Pápai Zsolt: Ex Machina
• Czirják Pál: Rettegett Iván I–II.
• Varga Zoltán: Torrente Gyűjtemény
• Fekete Martin: A WikiLeaks-botrány
• Soós Tamás Dénes: Sötét helyek
• Kránicz Bence: Tökéletes hang 2
PAPÍRMOZI
• Bayer Antal: Papírmozi

             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

A szerelem útján

Tüske Zsuzsanna

Before We Go – amerikai, 2015. Rendezte: Chris Evans. Írta: Ronald Bass. Kép: John Guleserian. Zene: Chris Westlake. Szereplők: Chris Evans (Nick), Alice Eve (Brooke), Emma Fitzpatrick (Hannah). Gyártó: G4 Productions / Nutmeg Film. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 89 perc.

 

A színpompás és hangos világmegmentő akciók után Chris Evans tavaly egy csendesebb, értelmiségi zsánerközeg Újjászületés-programjában vett részt: ezúttal szuperkatona helyett indie rendezővé alakult át. Debütfilmjének levezényléséhez romantikára szakosodott, négyfős írókülönítményt is kapott maga mellé, köztük az ezermester iparos Ronald Bass-t (Esőember, Álljon meg a nászmenet!), így aztán a visszafogottabb intellektualizálás és könnyed városi kalandok cselekménybe iktatása révén A szerelem útján egyéjszakás románca nem maradt szorosan független előképe, a Linklater-féle Mielőtt felkel a Nap kultikus darabjának nyomában.

A szerelem útján hőseit a new york-i éjszaka hozza össze: Nick, a magányos, sebzett szívű utcazenész a központi pályaudvaron látja meg a bostoni vonatát éppen lekéső, viharvert Brooke-ot, akinek felajánlja segítségét. Hamar világossá válik, hogy a titokzatos lánynak jóval több problémája van egy ellopott táskánál: ő is szívügyi válságban van, így a közös hangot is gyorsan megtalálják, az egyetlen, hosszú éjszakányi beszélgetés és sok közös élmény pedig újabb döntések elé állítja őket. Evans filmje formailag nem hoz újat a linklater-i örökségbe (mint például az osztott képmezőre szabott, truvájos A nő másik arca, vagy a fekete-fehérben forgatott és dokumentum-felvételeket beemelő fesztiválkedvenc, Az éjféli csók nyomában), viszont beváltatlan ígéreteket sem hagy maga után. Noha lazán kezeli a kétszemélyes felállást, egy-egy színes epizódot és újabb figurákat is bevon, némileg könnyítve a folyamatos párbeszédekhez fűződő megfelelési kényszeren, de így is marad lehetősége finomra hangolt dialógusok és hiteles pillanatok megvillantására. Ha nem is lesz mindent elsöprő mielőtt-találkozás A szerelem útján, hatása nem múlik el nyomtalanul, miután felgyulladnak a fények.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2015/12 56-57. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=12517