|
|
MoziA Beavatott-sorozat: A hűségesSándor Anna
The Divergent Series: Allegiant –
amerikai, 2016. Rendezte: Robert Schwentke. Írta: Veronica Roth regényéből Noah
Oppenheim, Adam Cooper és Bill Collage. Kép: Florian Ballhaus. Zene: Joseph
Trapanese. Szereplők: Shailene Woodley (Tris), Theo James (Négyes), Naomi Watts
(Evelyn), Octavia Spencer (Johanna), Jeff Daniels (David). Gyártó: Lionsgate /
Red Wagon / Summit Entertainment. Forgalmazó: Freeman Films. Szinkronizált. 120 perc.
A beavatott-sorozat a young adult franchise-ok bevált
marketinges fogásával tér vissza, mikor a záró etűd a fantasy és
poszt-apokaliptikus elődök példáját követve két részre bontva érkezik a mozikba
– ráadásul a látványos finálét közvetlenül megelőző események ezúttal sem
elegendőek ahhoz, hogy önmagukban kitöltsenek egy két órás filmet. A
könyvtrilógia befejező részének első felvonásában, A hűségesben a főszereplők kis csapata a gigantikus kísérleti
labornak bizonyult Chicago falain túlra merészkedik, hogy megkeressék, kik és
miért tesztelték őket. Ahogy azonban nyílik körülöttük a tér, úgy veszíti el a
film minden lendületét - a nagy konspiráció pedig csupán kilúgozott, ötlettelen
disztópiának bizonyul. Míg az előző két részt a lendületes ritmus, illetve a
látványos, pörgős jelenetek megmentették a tökéletes érdektelenségtől, itt a
kezdeti néhány akciót követően a cselekmény elkerülhetetlenül unalomba fullad,
amin a szinte szünet nélkül, már-már arrogánsan dübörgő zene sem tud segíteni.
Az antagonista szerepére ismét egy ismertebb színészt sikerült felkérni: a Newsroom című sorozattal, illetve a Mentőakcióval és a Steve Jobs-filmmel újra reflektorfénybe kerülő Jeff Daniels a
soványka szerepben az egyetlen értékelhető alakítást hozza. Robert Schwentke
rendező egyszerűen kilökte szereplőit egy eddigieknél nagyobb, hi-tech
játszótérre, ahol viszont sem a science fiction lehetőségeket, sem a morális
kérdések feszegetésében rejlő feszültséget nem sikerült kiaknázniuk a
készítőknek. A megoldás: visszavonulni az ismerős fedezékbe, a sablonos
dramaturgiai elemek közé. A helyszín így újra Chicago, a záró kaland pedig
önmaga buta paródiájába fordul. Így minden epizód annak újabb ékes bizonyítéka,
hogy nemcsak a szerző, Veronica Roth nem gondolta végig konzekvensen az általa
kitalált világot, hanem a filmváltozat készítői sem vették a fáradtságot, hogy
épkézláb adaptációt gyúrjanak a gyengécske alapanyagból.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 15 átlag: 4.53 |
|
|
|
|