|
Év
1980/június
|
Zsugán István: A filmnyelvi kísérletektől az új-narrativitásig Beszélgetés Bódy Gáborral a Nárcisz és Psyché készítése közben
Faragó Vilmos: Kócsag jelenti Kojak Budapesten
Kézdi-Kovács Zsolt: Filmes és mozis Georg Höllering (1898–1980)
VITA
Lázár István: Czink Bélának van arca Vita filmjelenségekről – s még valamiről
Galsai Pongrác: Lázár Istvánnal...
Csala Károly: Ki mondta, hogy nincs arca...
Hegedűs Zoltán: Felelet nincs Talán az ördög
Almási Miklós: „Aki ezt olvassa, hüje” American Graffiti
Béládi Miklós: Valamiért, valami mellett, valami ellen Filmstúdiók: számvetés és önértékelés III.
FESZTIVÁL
Székely Gabriella: Derűs családi katasztrófák Dusanbe
Bikácsy Gergely: A képzelet igazsága Lille
Bikácsy Gergely: A született szemüveges Annie Hall
N. N.: Woody Allen filmjei
Molnár Gál Péter: Buster Keaton, Beckett bohóca
Robinson David: Mozi-isten Indiában
Hegyi Gyula: „Kultúrát istállóban nem terjeszthetünk”
LÁTTUK MÉG
Veress József: Ászja
Kulcsár Mária: Kicsi a kocsi, de erős
Nagy András: Hajadon feleség
Kulcsár Mária: Anton, a varázsló
Bognár Éva: Halló, Kecskeszakáll!
Hegedűs Tibor: A csendestárs
Schéry András: Világvége közös ágyunkban
Koltai Ágnes: Az egyik énekel, a másik nem
Hegyi Gyula: Gyermekkorom kenyere
Harmat György: Egy másik férfi és egy másik nő
Józsa György Gábor: Szekfű vodkával
TELEVÍZÓ
Csala Károly: Az „életszerűség” – és ami előtte van A televízió és a dokumentumjátékfilm
Berkes Erzsébet: Litera-túra a képernyőn Irodalmi barangolások
Ökrös László: Tévét néznek a tévében Adáshiba
Kerényi Mária: A látvány: varázslat Beszélgetés Balassa Sándorral
TÉVÉMOZI
Molnár Gál Péter: Iszákosok utcája
Molnár Gál Péter: Szakadék
Zalán Vince: Amerikai anzix
TELEVÍZÓ
Gambetti Giacomo: Pártok, csatornák, jogszabályok Az olasz televízió
KÖNYV
Beke László: „...Van saját Moholy-Nagy örökségünk”
Máriássy Judit: Filmszínészek?
Bádonfai Gábor: Olasz kismonográfia – magyar rendezőről
POSTA
N. N.: Olvasói levél – Szerkesztői válasz
|
|
|
|
|
|
|
MoziGyilkos párosSimor Eszter
Mr. Right – amerikai, 2015. Rendezte: Paco
Cabezas. Írta: Max Landis. Kép: Daniel Aranyo. Szereplők: Anna Kendrick
(Martha), Sam Rockwell (Francis), Tim Roth (Hopper), Anson Mount (Richard).
Gyártó: Amasia Entertainment / 3311 Productions. Forgalmazó: Cinetel Kft.
Szinkronizált. 92 perc.
A lány kicsit flúgos és
mindig rossz fiúba szeret bele. Legújabb szerelme, a „tökéletes” pasi, egy
bérgyilkos. Mr Tökély azonban már „jó útra” tért: morális meggyőződésből csak
az őt gyilkosságra felbérlőket öli.
Szokatlan módszere kivívja mind mentora mind alvilági munkatársai haragját.
Paco Cabezas rom-kom-akciófilm hibridjének különc szerelmes párját két
karizmatikus komikus színész: a cukorfalat Anna Kendrick és a táncoslábú Sam
Rockwell alakítják. Sajnos a Rage
című, legutóbbi akciófilmjével kevés kritikai sikert arató Cabezas
átgondolatlan rendezése és a szintén nem sokra értékelt BeSZERvezve című vígjátékot jegyző Max Landis csapongó
forgatókönyve jócskán megnehezíti a színészek dolgát. A
zűrzavaros történetben rajzfilmes derűvel követik egymást a képtelenebbnél
képtelenebb jelenetek, a profi karakterszínész duó tehetségének hála azonban
mégis életre kel egy-két poén. Az alkotók az off-beat(nek szánt) humort stilizált erőszakkal kombinálják. Ehhez
olyan eszközöket használnak, mint a lövöldözések tangószerűen megkomponált
jelenetei: a vér és romantika meséje szivárványon átlovagoló unikornisokkal
díszített, vattacukor rózsaszín világban tárul elénk.
„Hát az eredeti
ötleteknek már befellegzett Hollywoodban?” – tette fel sértődötten a kérdést a
tömegek szórakoztatására szánt popcorn mozi forgatókönyvét író Landis az egyik
közösségi oldalon, mikor előző filmje nem aratott sikert a kasszáknál. Talán
ennek is köszönhető, hogy a Gyilkos páros
– Tarantino filmeket utánzó stílusával és a kedvelt műfajok bevett eszközeinek
halmozásával – olyan mintha éppen a korábbi sikerfilmek elemeit átvevő és
azokat újrahasznosító amerikai filmipar aktuális igényeit igyekezne
kiszolgálni.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 3 átlag: 4.67 |
|
|
|
|