KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

           
   2020/március
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: „A forgalmazási felületek kibővültek” Beszélgetés Káel Csabával
• Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” Kerekasztal-beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság PÁRHUZAMOS MONTÁZS: Sodrásban // Macerás ügyek
• Kolozsi László: A húsleves muzsikája Jeney Zoltán filmzenéi
• Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs Richly Zsolt (1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
• Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek Marco Bellocchio
• Kovács Patrik: Éjsötét győzelem Az első áruló
JAN HřEBEJK
• Gerencsér Péter: Befejezetlen múlt idők Jan Hřebejk filmjei
ÁLLATI ELMÉK
• Kovács Gellért: Digitális idomárok CGI-meseállatok Hollywoodban
• Nemes Z. Márió: Majomparádé Mit tett Jack?
• Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt Garfield
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
• Borbíró András: A tehetség átka A művészportrék közhelyei
• Palotai János: Mű és modelljei A Mű szerző nélkül háttere
FILMEMLÉKEZET
• Gelencsér Gábor: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Pápai Zsolt: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Murai András: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Bakos Gábor: Őskép-kutatás Gaál István: Keralai mozaikok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Pólik József: Körhinta a viharban Platón barlangmozija
TELEVÍZÓ
• Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron Bátrak földje
• Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen Watchmen
KRITIKA
• Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr
• Teszár Dávid: Ember a gépezetben Sajnáljuk, nem találtuk otthon
• Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében Isten létezik, és Petrunijának hívják
• Tóth Péter Pál: Túlélések A feltaláló
HATÁRSÁV
• Pethő Réka: Obiectiva Theodora A színésznő élete
MOZI
• Gelencsér Gábor: Világpolgárok
• Kovács Kata: A nevek dala
• Baski Sándor: Swallow
• Kránicz Bence: Inkább lennék özvegy
• Rudolf Dániel: Közel a horizonthoz
• Pazár Sarolta: Tess és én – Életem legfurcsább hete
• Vajda Judit: Ailo – Egy kis rénszarvas nagy utazása
• Alföldi Nóra: Mint egy főnök
• Kovács Patrik: Úriemberek
• Huber Zoltán: Talpig fegyverben
• Fekete Tamás: Öngyilkos túra
• Lovas Anna: Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
DVD
• Benke Attila: Nincs akadály
• Varga Zoltán: Szellemirtók
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Kovács Patrik: Szombat esti láz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Alan Moore tanulóévei

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Közel a horizonthoz

Rudolf Dániel

Dem Horizont so nah – német, 2019. Rendezte. Tim Trachte. Írta: Jessica Koch regényéből Ariane Schröder. Kép: Fabian Rösler. Zene: Michael Kamm. Szereplők: Luna Wedler (Jessica), Jannik Schümann (Danny), Luise Befort (Tina), Victoria Mayer (Johanna). Gyártó: Pantaleon Films / SevenPictures Film. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 109 perc.

 

A naiv, ábrándos Jessica tizennyolcadik születésnapján megismerkedik egy rejtélyes fiúval, Danny-vel, aki szó szerint a divatújságok címlapjáról lépett le, végtelenül lovagias, elegáns sportautót vezet, és látszólag bármit megkaphat az életben. A tökéletes külcsín mögött azonban titkok rejtőznek – a szép szőke herceg ezúttal nem vámpír, és a szado-mazo szexért sem rajong, ellenben súlyos gyerekkori traumákat hordoz, és halálos betegséggel küzd.

A megtörtént eseten alapuló (a főhősnő Jessica Koch könyvéből írt) történet a kamasz melodrámák bevált sablonjaira és cselekményelemeire épít. Középpontjában az ártatlanság elvesztése, a felnőtté válás és az első nagy szerelem szokásos témaköre áll, megtetézve a klasszikus melodrámai végzetszerűséggel, amely időzített bombaként fenyegeti a szerelmeseket. Tim Trachte – aki thrillert és mesefilmet egyaránt jegyzett már korábban – semmit sem bíz a véletlenre, patikamérlegen adagolja a konfliktusokat és az andalítóra hangszerelt érzelmes jeleneteket. A tinédzser szerelem mellett film igyekszik mélyebb témákról is beszélni (abúzus, AIDS, drogfüggőség), ezek persze csak olyan mértékben jelennek meg, amennyire ez a műfajtól elvárható. A tini-sorozatok felszínességében megragadt konfliktusoknál sokkal jobban sikerült az a néhány, kedves humorral átitatott jelenet, amely a jóindulatú, de a helyzetet felfogni képtelen szülőket mutatja be. A nézőnek óhatatlanul eszébe jutnak olyan tengerentúli darabok, mint a Csillagainkban a hiba, és ez nem feltétlenül probléma. A készítők tudják, honnét merítsenek ihletet: a Közel a horizonthoz az amerikai bestseller lányregények európai változata, a Bravo magazin ízlésvilágához szabott teuton limonádé. Tizenöt évesen, első randihoz talán ideális, bár kétséges, hogy a párok épp erre váltanának jegyet a legfrissebb álomgyári komédiák és szerelmesfilmek helyett.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/03 58-58. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14469