KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

           
   2020/március
MAGYAR MŰHELY
• Szekfü András: „A forgalmazási felületek kibővültek” Beszélgetés Káel Csabával
• Soós Tamás Dénes: „Nem kicsi, nem olcsó” Kerekasztal-beszélgetés a dokumentumfilmezésről
• Győri-Drahos Martin: Szorongó ifjúság PÁRHUZAMOS MONTÁZS: Sodrásban // Macerás ügyek
• Kolozsi László: A húsleves muzsikája Jeney Zoltán filmzenéi
• Varga Zoltán: Színköltészet és zenevarázs Richly Zsolt (1941–2020)
MARCO BELLOCCHIO
• Csantavéri Júlia: Remények és ólomévek Marco Bellocchio
• Kovács Patrik: Éjsötét győzelem Az első áruló
JAN HřEBEJK
• Gerencsér Péter: Befejezetlen múlt idők Jan Hřebejk filmjei
ÁLLATI ELMÉK
• Kovács Gellért: Digitális idomárok CGI-meseállatok Hollywoodban
• Nemes Z. Márió: Majomparádé Mit tett Jack?
• Megyeri Dániel: A macska, aki meg sem szólalt Garfield
MŰVÉSZ-ÉLETRAJZOK
• Borbíró András: A tehetség átka A művészportrék közhelyei
• Palotai János: Mű és modelljei A Mű szerző nélkül háttere
FILMEMLÉKEZET
• Gelencsér Gábor: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Pápai Zsolt: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Varga Zoltán: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Murai András: Régi filmek, új lexikon Magyar filmek a kezdetektől napjainkig
• Bakos Gábor: Őskép-kutatás Gaál István: Keralai mozaikok
KÖNYV
• Gelencsér Gábor: Pólik József: Körhinta a viharban Platón barlangmozija
TELEVÍZÓ
• Benke Attila: Szerelmek a magyar ugaron Bátrak földje
• Baski Sándor: Álarccal a traumák ellen Watchmen
KRITIKA
• Kovács Bálint: Azért az oroszlán az úr
• Teszár Dávid: Ember a gépezetben Sajnáljuk, nem találtuk otthon
• Vincze Teréz: Nő a férfiak dzsungelében Isten létezik, és Petrunijának hívják
• Tóth Péter Pál: Túlélések A feltaláló
HATÁRSÁV
• Pethő Réka: Obiectiva Theodora A színésznő élete
MOZI
• Gelencsér Gábor: Világpolgárok
• Kovács Kata: A nevek dala
• Baski Sándor: Swallow
• Kránicz Bence: Inkább lennék özvegy
• Rudolf Dániel: Közel a horizonthoz
• Pazár Sarolta: Tess és én – Életem legfurcsább hete
• Vajda Judit: Ailo – Egy kis rénszarvas nagy utazása
• Alföldi Nóra: Mint egy főnök
• Kovács Patrik: Úriemberek
• Huber Zoltán: Talpig fegyverben
• Fekete Tamás: Öngyilkos túra
• Lovas Anna: Ragadozó madarak (és egy bizonyos Harley Quinn csodasztikus felszabadulása)
DVD
• Benke Attila: Nincs akadály
• Varga Zoltán: Szellemirtók
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Lubianker Dávid: Talk Show
• Kovács Patrik: Szombat esti láz
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Papírmozi Alan Moore tanulóévei

             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Mint egy főnök

Alföldi Nóra

Like a Boss – amerikai, 2020. Rendezte: Miguel Arteta. Írta: Adam Cole-Kelly és Sam Pitman. Kép: Jas Shelton. Zene: Christophe Beck. Szereplők: Rose Byrne (Mel), Salma Hayek (Claire), Billy Porter (Barrett), Tiffany Haddish (Mia), Lisa Kudrow (Shay). Gyártó: Artists First / Paramount Pictures. Forgalmazó: UIP-Duna Film. Szinkronizált. 83 perc.

 

Bátran állítható, hogy a női egyenjogúság témaköre az utóbbi években ellepte a populáris kultúrát. Nincs Marvel/DC film karakán lányok nélkül – az erős nőkről szól a politikától kezdve a gyerekkönyveken és Barbie-baba bizniszen át szinte minden. Mindenképpen üdvözlendő, hogy manapság egy vagány női figurával mindent el lehet adni, még akkor is, ha mindez magával hozza, hogy alkalmanként csodás női karakterek senyvednek gyengécske tucat-vígjátékokban. Szemléletes példája ennek a Mint egy főnök című film, amelyben például, az egyébként mindig fergeteges Tiffany Haddish brillíroz a halvány unalomban, a ragyogás-versenyben közvetlenül utána következik Salma Hayek karakterének érthetetlenül túlméretezett műfogsora, míg a többiek teljes púderködbe vesznek a sápadt sztorival és laposkás dialógokkal együtt.

Mindenképpen dicséretes viszont az írók részéről, hogy haladnak a korral és a sikeres, modern, 21. századi üzletasszonyt smink-mogulként aposztrofálják. Ekképpen a történet a két legjobb barátnő körül kulminálódik, akiknek tüchtig make-up manufaktúrájuk van valahol a csőd széle és Los Angeles között. Amikor egy mamutvállalat és annak ravasz igazgatóasszonya érdeklődik a kis boltocska felvásárlása iránt, a húsz éves masszívnak hitt barátság hirtelen repedezni kezd. Amíg a duó szendébb fele javíthatatlan stréberként az új főnökasszony minden óhajának meg akar felelni, addig az elvekkel rendelkező, masszív másik fél harsányan ágál a változtatások ellen – a konfliktus pedig magával hozza vitákat és kisebb-nagyobb ármánykodásokat. Természetesen a barátság végül mindent legyőz, a karrierista gonosz főnökasszony elnyeri méltó büntetését, a rend kedvéért elpattan egy hányós és egy pukis vicc is, a világ tehát a helyére kerül – a film kurta, mindössze 83 percnyi időfutama viszont örökké hiányozni fog majd a néző életéből.


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2020/03 59-59. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=14472