KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/március
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
• Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
• Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
• Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
• Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
• Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
• Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
• Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
• Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
• Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
• Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
• Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
• Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
• Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
• Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
• Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
• Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
• Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
• Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
• Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
• Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
• Kolozsi László: Elveszett illúziók
• Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
• Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
• Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
• Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
• Csomán Sándor: Menekülj!
• Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
• Kovács Patrik: A gép
• Huber Zoltán: Eltűnt
• Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
• Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
• Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
• Buzsik Krisztina: Valaki figyel
• Teszár Dávid: JUNG_E
• Gelencsér Gábor: Muriel
• Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Magic Mike utolsó tánca

Kovács Gellért

Magic Mike’s Last Dance – amerikai, 2023. Rendezte: Steven Soderbergh. Írta: Reid Carolin. Kép: Steven Soderbergh. Szereplők: Channing Tatum (Mike), Salma Hayek (Maxandra), Joe Manganiello (Richie), Caitlin Gerard (Kim), Ayub Khan Din (Victor). Gyártó: Nick Wechsler Productions. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 112 perc.

A kortárs Hollywood egyik legfurább franchise-za bő tíz éve egy épp ráérő, a műfaji kirándulásokra mindig kapható rendező (Steven Soderbergh) jópofa kiruccanásának indult, egy valaha sztriptíztáncosként is tevékenykedő fiatal világsztár (Channing Tatum) élményei alapján. Kedvesen bohóckodott és szerethetően chippendale-kedett aztán a jóval laposabb, 2015-ös folytatásban, a Magic Mike XXL-ben is filmbeli kollégái mellett, de az aktuális záró-show már nem tud se több, se szórakoztatóbb lenni dramaturgiailag gyermeteg és rosszul szentimentális blődlinél. A független amerikai filmekből átirányított reflektorfények realista hangulata a harmadik epizódra már alig pislákol: marad az erőtlen utalgatás, hogy hősünknek minden bizonnyal azért kell most egy londoni, picike színházban műsort dirigálnia (és persze szerepelnie benne), mert az USA-ban már nem is lenne annyira trendi ilyesmit csinálni.

Pedig a tánc nem szexista foglalatosság – utal erre a kiskorú narrátor (Jemelia George) a filmben, kínosan sokszor, nyilván vele üzen a rendező, de a szemét azért eltakarja, amikor a finálé nézőjeként is megjelenik, elvégre Soderberghnek senki se mondhassa, hogy tinédzsereknek mutogat illetlen dolgokat –, a tánc, igen, az erotikus is: kommunikáció, csupa szenvedély és rejtély. Csakúgy, mint az emberi test, amelyet nem szégyellni kell (akkor sem, ha nem csupa szálka), hanem megtalálni a módját, hogy felszabadíthassa gazdájának szellemét. Ez mind szép és jó, akár még hatásos is lehetne 2023-ban, ám hiába Tatum kockás hasa a műesőben, Salma Hayek éhes szeme bármelyik jelenetben, a sterilre fényképezett brit miliő, ha Magic Mike utolsó táncából pont az hiányzik, ami értékessé tette az elsőt: a faragatlanul is intelligens humor és a természetes életöröm. 


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/03 56-56. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15821