|
Év
2023/március
|
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
Kolozsi László: Elveszett illúziók
Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
Csomán Sándor: Menekülj!
Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
Kovács Patrik: A gép
Huber Zoltán: Eltűnt
Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
Buzsik Krisztina: Valaki figyel
Teszár Dávid: JUNG_E
Gelencsér Gábor: Muriel
Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi
|
|
|
|
|
|
|
MoziMagic Mike utolsó táncaKovács Gellért
Magic Mike’s Last Dance – amerikai, 2023. Rendezte: Steven Soderbergh. Írta: Reid Carolin. Kép: Steven Soderbergh. Szereplők: Channing Tatum (Mike), Salma Hayek (Maxandra), Joe Manganiello (Richie), Caitlin Gerard (Kim), Ayub Khan Din (Victor). Gyártó: Nick Wechsler Productions. Forgalmazó: InterCom. Szinkronizált. 112 perc. A kortárs Hollywood egyik legfurább
franchise-za bő tíz éve egy épp ráérő, a műfaji kirándulásokra mindig kapható
rendező (Steven Soderbergh) jópofa kiruccanásának indult, egy valaha
sztriptíztáncosként is tevékenykedő fiatal világsztár (Channing Tatum) élményei
alapján. Kedvesen bohóckodott és szerethetően chippendale-kedett aztán a jóval
laposabb, 2015-ös folytatásban, a Magic Mike XXL-ben is filmbeli
kollégái mellett, de az aktuális záró-show már nem tud se több, se
szórakoztatóbb lenni dramaturgiailag gyermeteg és rosszul szentimentális
blődlinél. A független amerikai filmekből átirányított reflektorfények realista
hangulata a harmadik epizódra már alig pislákol: marad az erőtlen utalgatás,
hogy hősünknek minden bizonnyal azért kell most egy londoni, picike színházban
műsort dirigálnia (és persze szerepelnie benne), mert az USA-ban már nem is
lenne annyira trendi ilyesmit csinálni.
Pedig a tánc nem szexista
foglalatosság – utal erre a kiskorú narrátor (Jemelia George) a filmben,
kínosan sokszor, nyilván vele üzen a rendező, de a szemét azért eltakarja,
amikor a finálé nézőjeként is megjelenik, elvégre Soderberghnek senki se
mondhassa, hogy tinédzsereknek mutogat illetlen dolgokat –, a tánc, igen, az
erotikus is: kommunikáció, csupa szenvedély és rejtély. Csakúgy, mint az emberi
test, amelyet nem szégyellni kell (akkor sem, ha nem csupa szálka), hanem
megtalálni a módját, hogy felszabadíthassa gazdájának szellemét. Ez mind szép
és jó, akár még hatásos is lehetne 2023-ban, ám hiába Tatum kockás hasa a
műesőben, Salma Hayek éhes szeme bármelyik jelenetben, a sterilre fényképezett
brit miliő, ha Magic Mike utolsó táncából pont az hiányzik, ami értékessé tette
az elsőt: a faragatlanul is intelligens humor és a természetes életöröm.
Cikk értékelése: | | | | | | | | | | | | | szavazat: 0 átlag: - |
|
|
|
|