KERESÉS ARCHÍVUM/TARTALOM LAPOZÓ
Év  

  
       
   2023/március
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
• Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
• Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
• Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
• Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
• Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
• Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
• Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
• Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
• Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
• Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
• Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
• Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
• Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
• Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
• Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
• Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
• Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
• Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
• Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
• Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
• Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
• Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
• Kolozsi László: Elveszett illúziók
• Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
• Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
• Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
• Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
• Csomán Sándor: Menekülj!
• Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
• Kovács Patrik: A gép
• Huber Zoltán: Eltűnt
• Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
• Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
• Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
• Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
• Buzsik Krisztina: Valaki figyel
• Teszár Dávid: JUNG_E
• Gelencsér Gábor: Muriel
• Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
• Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi

             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
              
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
    
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
     
bejelentkezés/regisztráció a kedvencekhez
 
 

Mozi

Billie Eilish: Live At The O2

Déri Zsolt

Billie Eilish: Live At The O2 – brit, 2023. Rendezte: Sam Wrench. Főszereplő: Billie Eilish. Gyártó: Interscope Records. Forgalmazó: Pannónia Entertainment. Feliratos. 105 perc.

A Z-generációs amerikai dark/alt-pop szupersztár Billie Eilish a 17 évesen kiadott 2019-es When We All Fall Asleep, Where Do We Go? debütalbumával és az azt követő Everything I Wanted kislemezével féltucat Grammy-díjat nyert, sőt a No Time To Die című James Bond-filmdalért még Golden Globe-ot és Oscart is kapott. Az első nagylemez születését és turnéját bemutató The World’s A Little Blurry dokumentumfilm után az ifjú énekesnő saját rendezésű klipjeivel felvezetett 2021-es Happier Than Ever albumhoz a Disney+ gyártott egy A Love Letter To Los Angeles alcímű nagyzenekaros koncertfilmet a sztárrendező Robert Rodriguezzel és Patrick Osborne animációs betéteivel. A 2022-es Happier Than Ever világturné júniusi szakaszán a húszezres londoni O2 Arenában forgatott Live At The O2 film 70 perces verzióját az Apple Music már ősszel bemutatta, a hat számmal és fél órával bővebb teljes koncertműsor viszont csak idén január végén került a mozikba.

A hivatalos iskolarendszeren kívül zenész-színész-tanár szülők gyermekeként nevelkedett Billie a négy évvel idősebb bátyja, a multiinstrumentalista-producer Finneas O’Connell társaságában otthon írta és rögzítette sikerlemezeinek anyagát, de ezek a gúnyos vagányság és depresszió közt ingázó, aprólékosan kidolgozott minimalista bedroom pop számok hatalmas koncertarénákban is hatásosan rezonálnak a hallgatósággal. A nagy háttérvászon előtt két zenész – a billentyűs-gitáros Finneas és a hibrid dobszerkót ütő Andrew Marshall – helyezkedik el a színpad két szélén toronnyá emelhető négyszögletű placcokon, a köztük lévő szélesebb sík lapból lejtő/csúszda is tud lenni, a Duracell-nyusziként pattogó Billie egy kifutón a csarnok közepéig be tud jutni, sőt egy rollerrel a túlvégen lévő daruhoz is, hogy annak kosarában emelkedjen a rajongók fölé. Az énekesnő két akusztikus gitáros dalt is penget, a sikerszámokra épülő finálé pedig kellően bombasztikus. Várhatjuk az augusztusi Szigetre bejelentett budapesti koncertet!


A cikk közvetlen elérhetőségei:
offline: Filmvilág folyóirat 2023/03 60-60. old.
online: http://filmvilag.hu/xereses_frame.php?cikk_id=15829