|
Év

2023/március
|
KVÓTÁK, LISTÁK, KÁNONOK
Géczi Zoltán: Oscar-protokoll Hollywoodi kvótarendszer
Barkóczi Janka: Kis hableány és Mardi Gras Filmtörténeti listák és kánonok
TEST ÉS LÉLEK
Rudas Dóra: Mögöttünk az élet Gyászfeldolgozás és a kamaszok
Varró Attila: Szőröstül-bőröstül Test és melodráma 3.: Luca Guadagnino
Benke Attila: Feljegyzések a vietnámi pokolból Thi Bui: The Best We Could Do
MAGYAR MŰHELY
Forgács Nóra Kinga: „Legyen remény” Beszélgetés Szakonyi Noémi Veronikával
Gyürke Kata: „Nincs huszár bajusz nélkül” Beszélgetés Szikora Jánossal
Pauló-Varga Ákos: A teremtés ereje Beszélgetés Gauder Áronnal
Szekfü András: „Lehetsz igazi cinematográf” Rák József (1941– 2022)
Kelecsényi László: Vitézy, a vagány Medgyessy Éva: Kamerapárbaj
OLASZ PANTHEON
Csantavéri Júlia: Kenyér, szerelem, Lollo! Gina Lollobrigida (1927-2023)
KÖZÉP-EURÓPAI KÖRKÉP
Benke Attila: Túl későn ébredő hősök Új raj: Paul Negoescu
Gelencsér Gábor: Balthazár, újratöltve Jerzy Skolimowski: Iá
Szíjártó Imre: A legjobbak Lengyel életrajzi filmek
Pataki Éva: Sápadt fényben Kirill Szerebrennyikov: Csajkovszkij felesége
TELEVÍZÓ
Varga Balázs: Honfoglalástól Szomszédokig A Kádár-korszak tévésorozatai 1.
Szabó G. Ádám: Szent kurva Nicolas Winding Refn: Koppenhágai cowboy
FESZTIVÁL
Huber Zoltán: Új hangok, régi történetek Sundance
Boronyák Rita: Békefal, madártojások, tiktak BIDF - Budapest
KRITIKA
Pethő Réka: Csak egy kis törődés Colm Bairéad: A csendes lány
Vajda Judit: A legderűsebb tragédia Charlotte Wells: Volt egyszer egy nyár
MOZI
Varró Attila: Kopogás a kunyhóban
Kolozsi László: Elveszett illúziók
Gyöngyösi Lilla: Tánc az élet
Kovács Gellért: Magic Mike utolsó tánca
Alföldi Nóra: Egy röpke románc naplója
Navarrai Mészáros Márton: Hirtelen 70
Csomán Sándor: Menekülj!
Fekete Tamás: Asterix és Obelix: A Középső Birodalom
Kovács Patrik: A gép
Huber Zoltán: Eltűnt
Déri Zsolt: Billie Eilish: Live At The O2
Kovács Kata: Az almafa virága
STREAMLINE MOZI
Pauló-Varga Ákos: Minden, ami lélegzik
Pazár Sarolta: Ki vagy a mennyekben
Buzsik Krisztina: Valaki figyel
Teszár Dávid: JUNG_E
Gelencsér Gábor: Muriel
Benke Attila: Néma csend
PAPÍRMOZI
Kránicz Bence: Ötvenesévek-képregények Papírmozi
|
|
|
 |
|
|
|
MoziHirtelen 70Navarrai Mészáros Márton
Mack & Rita – amerikai, 2022. Rendezte: Katie Aselton. Írta: Paul Welsh és Madeline Walter. Kép: Sean McElwee. Zene: Leo Birenberg. Szereplők: Diane Keaton (Mack), Taylour Paige (Carla), Dustin Milligan (Jack), Simon Rex (Luca). Gyártó: Page 54 Pictures / Rhea Films. Forgalmazó: ADS Service. Feliratos. 95 perc. Az Oscar-díjas Diane Keaton már sok
felejthető filmben játszott, de olyan rosszban még soha nem, mint amilyen az
amerikai színésznő, Katie Aselton legújabb rendezése, a Hirtelen 70.
Ebben a páratlanul buta és fantáziátlan komédiában ugyanis az eredeti címben is
említett főszereplő, a harmincas éveit kezdő Mack idősebb kiadását játssza,
akire Rita nagynéniként hivatkoznak (kínos szerepléséért a legrosszabb
színésznőnek járó Arany Málna-díjra jelölték), mert az mégiscsak hihetetlen
lenne, hogy a kaliforniai elsőkötetes mindig idős hölgynek érezte magát, aki egy
kislány testében rekedt, most pedig – a magyar címben jelzett hirtelenséggel –
valóra vált az álma.
Márpedig Paul Welsh és
Madeline Walter szkriptje ezzel a fordulattal él: Mack, akit a dicsőített
vagány nagymamája nevelt fel, a legjobb barátnője Palm Springs-i leánybúcsúján
kihagyja a Puerto Ricó-i rapper, Bad Bunny hűtőházas koncertjét, és inkább
regressziós hipnózissal szórakoztatja magát. Igaz, látjuk, hogy az előző életbe
visszavezető tartály egy kiszuperált szolárium, a hipnózist vezető hippi pedig
olyan, mint egy rossz vicc, Mack valami csoda folytán mégis öregszik
harminc-negyven évet, hogy a játékidőből hátralévő egy
órában megtapasztalja: nem lehet átugrani egy generációs időt az életből. „Senki
nem akar megöregedni” – közlik vele a film végén a szépkorú asszonyokból álló
borklub tagjai (köztük Lois Smith, az Öt könnyű darab Partitája),
akiknek jobban értékeli a társaságát, mint a barátaiét. Szép üzenet,
de sokkalta előrébb mutató lett volna, ha a feldobott társadalmi
ügyekről (generációs meg nem értések, influencer-létforma, életkor miatti
diszkrimináció) kaptunk volna fontos megállapításokat – vagy, ha az alkotógárda legalább eldöntötte volna, hogy pálcát tör-e
az ageism felett, vagy félig-meddig azért csak támogatja.
Cikk értékelése: |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  |  | szavazat: 0 átlag: - |
 |
|
|
|